hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) شاهکار تازۀ بی‌ام‌و در طراحی موتورسیکلت

(تصاویر) شاهکار تازۀ بی‌ام‌و در طراحی موتورسیکلت

شرکت بی‌ام‌و موتوراد (BMW Motorrad) صد سالگی خود را با ارائه طرحی خارق‌العاده از موتوری با بدنۀ آلومینیومی جشن گرفته است.

فرادید| شرکت بی‌ام‌و موتوراد که شعبه‌ای از کمپانی خودروسازی بی‌ام‌و است، اخیرا طرحی از یک موتور خارق‌العاده را ارائه کرده تا نمادی برای جشن صد سالگی شرکت باشد.

به گزارش فرادید، این موتورسیکلت دارای یک ورقه آلومینیومی خمیده روی سامانه فنربندی چرخ جلو و یک بازوی چرخان دو طرفه با یک پایه تعلیق مرکزی است. 

دیرک اوهلرکینگ، طراح این موتورسیکلت می‌گوید: «مثل همیشه، برای ایجاد شکل، خطوط و طرح با فوم و مقوای سخت کار کردم. هدف این بود که قدرتمند، ظریف و سریع به نظر برسد و ظاهر نوآورانه‌ای داشته باشد.» 

a

دیرک اوهلرکینگ و تیمش، ورق آلومینیومی به ضخامت ۲ میلی‌متر را برش داده، خم کرده و شکل دادند تا مخزن سوخت ۸ لیتری و سایر اجزای R۱۸ The Crown را بسازند. دو ورودی اگزوز فولادی ضدزنگ نیز کاملاً با دست ساخته شدند. 

چراغ جلو، ابزار، واحد سوئیچ و سیستم زیرپایی، به داخل موتور سیکلت منتقل شدند تا شکل خالص و متفاوت موتورسیکلت حفظ شود. اتصالات کلاچ و ترمز دستی از Magura، گل‌گیر عقب و سگ‌دست‌ها نیز از ورق آلومینیومی به ضخامت ۲ میلی‌متر ساخته شدند و یک روکش چرمی بر روی زین کشیده شده است.

b

دیرک اوهلرکینگ BMW Motorrad R۱۸ The Crown را جوهره خلاقیتش تا به امروز می‌داند. او برای ساخت موتورسیکلت‌های منحصربفرد و غیرمعمول تلاش کرده و زیبایی‌شناسی و عناصر فنی را طوری به نمایش می‌گذارد که شاید در جریان عادی سواری نظیر آن را ندیده باشید. عشق او به فرهنگ صنعتی و موتورسیکلت‌ها در شاهکار اخیرش یعنی R۱۸ The Crown ظاهر شده است.

c

e

f

 

منبع: faradeed-169705

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد