hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > وزیر بهداشت : برای تهیه کیت تشخیص منتظر وارادت یا کمک‌ها نماندیم

وزیر بهداشت : برای تهیه کیت تشخیص منتظر وارادت یا کمک‌ها نماندیم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که در خصوص کیت تشخیص بیماری کرونا به موقع و با سرعت عمل کردیم، ابراز داشت: برای تهیه کیت تشخیص منتظر وارادت یا کمک‌ها نماندیم و در همان روزهای نخست با همکاری انستیتو پاستور کیت تشخیص بیماری کرونای جدید یا کووید۱۹ را طراحی کردیم.

سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۹ که صبح امروز برگزار شد، در سخنانی ضمن تشکر از همکاری نمایندگان با این وزارت خانه در جریان مدیریت ستاد مقابله با ویروس کرونا و همچنین تلاش‌ها و زحمات کادر درمانی در سراسر کشور، گفت: پس از آن که اولین گزارش‌ها را درخصوص انتشار ویروس کرونا از شهر ووهان چین دریافت کردیم، جلساتی را با همکاران در وزارت بهداشت ترتیب دادیم و در همان روز اول برای پروازهای مستقیم چین تصمیماتی گرفتیم.

وی ادامه داد: در همین راستا به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تخت خالی و همچنین تجهیز و آمادگی آزمایشگاه‌ها اعلام آماده‌باش کردیم.
نمکی با بیان این که در خصوص کیت تشخیص بیماری کرونا به موقع و با سرعت عمل کردیم، ابراز داشت: برای تهیه کیت تشخیص منتظر وارادت یا کمک‌ها نماندیم و در همان روزهای نخست با همکاری انستیتو پاستور کیت تشخیص بیماری کرونای جدید یا کووید۱۹ را طراحی کردیم.
وی ادامه داد: در بهمن ماه مواردی با علائم مشابه کرونا مشاهده شد که با آزمایش از آن‌ها ۸ مورد آنفولانزای نوع B تشخیص داده شد و بعد از آن در ۲۹ بهمن دو مورد مشکوک به کرونا گزارش شد که پس از تست و تایید نهایی بلافاصله صبح روز چهارشنبه من در جلسه دولت آن را اعلام کردم، البته تا پیش از این هم موارد زیادی بودند که تست کردیم و نتیجه تست منفی بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد