به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه دوازدهم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 9 هزار و 510 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 158 هزار و 799 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 2 هزار و 51 واحدی در رقم 755 هزار و 938 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 98 واحدی به رقم 26 هزار و 219 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 443 واحد به سطح 138 هزار و 716 واحد رسید. 

سومین روز خروج سرمایه از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سومین روز منفی شد و 244 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. در مجموع سه روز اخیر بیش از 700 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بورس خارج شده است.

امروز نماد دی همانند دو روز گذشته بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 34 میلیارد تومان بود. پس از دی، نمادهای ثپردیس، سیمرغ، کرومیت و شپدیس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای حآفرین، شگستر، نیان، کوثر و نخریس تعلق داشت.

021012

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، فملی و فارس نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل ذوب، افق و سدشت از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، زاگرس و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای کوثر، آریا و هجرت بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و ذوب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز زماهان، حآفرین و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 172 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 926 میلیارد تومان بود که 40 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 795 میلیارد تومان رسید. 

021012

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد کرومیت بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 128 میلیارد تومان بود. 

پس از کرومیت، حآفرین بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثپردیس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد زماهان و ثشاهد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام حآفرین با تعداد 315 میلیون و 994 هزار و 341 سهم در صدر قرار گرفته است. ثامید در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد کوثر و چکاپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 50 نماد صف خرید داشتند و 60 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 25 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 363 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 0.3 درصدی به 275 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

021012