hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) شاهکارهایی که در مکان‌های غیرمنتظره پیدا شدند؛ از بالای اجاق تا زیر شیروانی

(تصاویر) شاهکارهایی که در مکان‌های غیرمنتظره پیدا شدند؛ از بالای اجاق تا زیر شیروانی

شکار گنج در تمام اشکال مختلف آن چیزی است که بشر قرن‌ها علاقمند به آن بوده است، از الماس و طلا گرفته تا یک معامله خوب؛ مانند نقاشی ۴ دلاری اندرو نیول وایِت که در یک مغازه دستفروشی یافت شد و اخیراً بیش از ۱۰۰ هزار دلار فروخته شد.

فرادید| پی بردن به ارزش چیزی که دیگران آن را نادیده گرفته‌اند یک هیجان بی‌همتاست و برای برخی از هنردوستان، این جستجو نتیجه شگرفی داشته است.

به گزارش فرادید؛ در این مطلب نقاشی‌های یافت‌شده در مکان‌های غیرعادی را معرفی می‌کنیم؛ گنجینه‌هایی با ارزش فراتر از انتظار که برای مدت‌ها در کنجی متروک و فراموش‌شده قرار گرفته بودند.

1

وِندی هاوکینز به طور اتفاقی در یک فروشگاه در کارولینای شمالی یک تصویر چاپی پیدا کرد که به نظرش جالب رسید. او این تصویر عجیب و رازآلود را به یک گالری محلی برد. پس از بررسی دقیق و کمی تحقیق، مشخص شد این اثر یک چاپ چوبی بر اساس آبرنگ‌هایی است که سالوادور دالی برای به تصویر کشیدن کمدی الهی دانته، خلق کرده است. امضای معتبر هنرمند روی چاپ ارزش آن را تا ۱۲۰۰ دلار بالا برد.

2

یک مکانیک بیکار در فرانسه سرش را گرم خرید و فروش آنلاین آثار هنری ارزان کرده بود تا این که یک روز مزد زحماتش را گرفت. پسر یازده‌سالۀ او متوجه امضایی روی یکی از نقاشی‌هایی شد که پدرش به قیمت ۷۰۰ دلار خریده بود: A. Renoir, ۱۸۶۴ (پیر آگوست رنوآر). این نقاشی از آثار اولیه رنوآر و متعلق به زمانی بود که هنوز او به سبک امپرسیونیستی خودش نرسیده بود. اما سوابق حاکی از آن بود که این نقاشی زمانی به نمایش درآمده و از آن زمان گم شده است. 

20141o3-1536x931

یک خریدار خوش‌شانس در غرب ویرجینیا وقتی یک نقاشی را بخاطر قاب طلایی پرجزئیاتش خرید، ندانسته بانی یک امر خیر شد. این زن بعد از جدا کردن قاب، قصد داشت نقاشی را که در یک سطل زباله بیندازد، اما قبل از این کار، آن را به یک خانه حراج برد. آنجا بود که مشخص شد این نقاشی (سواحل رودخانه سن) اثر رنوآر از سال ۱۸۷۹ است. اما خریدار نتوانست آن را به پول نقد تبدیل کند چون موزه هنر بالتیمور ادعا کرد این اثر سال ۱۹۵۱ دزدیده شده بود. 

4

سال‌ها، یک پیرزن فرانسوی با یک نقاشی کوچک به ارزش ۲۶ میلیون دلار که بالای اجاق گازش آویزان بود، زندگی کرد. او سال‌ها تصور می‌کرد این نقاشی یک کپی ارزان است، اما یک دلال عتیقه که امیدوار بود مبلمان پیرزن را بخرد، با خود فکر کرد آن نقاشی کوچک در آشپزخانه ارزش بررسی دارد. بالاخره کاشف به عمل آمد آن نقاشی کوچک، Christ Mocked (۱۲۸۰)، یکی از آثار کمترشناخته‌شده‌ی چیمابوئه، استاد نقاشی قرون وسطایی از فلورانس است. 

5

این نمونه نیز بخاطر قاب پرزرق و برقی که داشت خریداری شد. یک دلال عتیقه در کارولینای جنوبی این نقاشی طبیعت بی‌جان را به قیمت سه دلار خرید به این امید که قاب آن را دوباره بفروشد چون تصور می‌کرد دست‌کم یک قرن قدمت دارد. اما عروس کنجکاو این دلال عتیقه، نقاشی را به Antiques Roadshow برد، جایی که مشخص شد این نقاشی فلاندری مربوط به سال ۱۶۵۰ است که بعداً به قیمت ۱۹۰ هزار دلار فروخته شد. 

6

اگر تصمیم گرفتید اتاق زیرشیروانی‌تان را مرتب کنید، شاید این داستان به درد شما بخورد. سال ۲۰۰۴، یک مرد فرانسوی یک شاهکار گمشده کاراواجو (نقاش مشهور دورۀ رنسانس) را در گوشه فراموش‌شده‌ای از اتاق زیر شیروانی‌اش کشف کرد. این تابلو که داستانی از کتاب مقدس را به تصویر کشیده و در سال ۱۶۰۷ نقاشی شده، قرن‌ها گم شده بود. محققان سال‌ها را صرف مطالعه و اثبات اصیل بودن این اثر کردند که با توجه به سالهایی که در گوشه‌ای به حال خود رها شده بود، شرایط فوق‌العاده خوبی داشت و ارزش آن ۱۷۱ میلیون دلار تخمین زده شد. 

7

یک نقاشی طبیعت بی‌جان ۳۰ دلاری که در یک فروشگاه دست‌فروشی در ایندیانا خریداری شد سال‌ها یک سوراخ زشت را روی یک دیوار پوشانده بود تا این که یک روز صاحب آن، یک نقاشی مشابه آن را در یک بازی روی تخته حراج به نام Masterpiece شناسایی کرد و پس از مقداری جستجوی آنلاین هنرمند این اثر را شناسایی کرد: مارتین جانسون هید، یک هنرمند آمریکایی که منظره و طبیعت بی‌جان گلهای استوایی را نقاشی میکرد. شکوفه‌های ماگنولیا که روی مخمل نقاشی شدند، به قیمت ۱.۲ میلیون دلار فروخته شدند.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

منبع: faradeed-168716

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد