hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > پیشتازی استقلال در جدول آماری

آبی‌ها با دو رکورد ویژه نیم فصل را به پایان رساندند

پیشتازی استقلال در جدول آماری

استقلال آخرین بازی نیم فصل را با برد مقابل پیکان جشن گرفت.

 بردی که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا قهرمانی نیم فصل را به خودشان اختصاص دهند با این پیش‌شرط که سپاهان در بازی امروز مقابل شمس آذر متحمل شکست شود. نکته جالب پیرامون بازی این تیم مقابل خودروسازان به آمار این تیم دربازی‌های خانگی بازمی‌گردد. آن‌ها در 7 دیداری که میزبان رقبای خود بود پیروز شدند و رکورد جالبی را ثبت کردند. استقلال با شکست پیکان به یک رکورد دربازی‌های خانگی رسید تا نشان دهد در حضور هوادارانشان به هیچ تیمی امتیاز نمی‌دهند.

استقلالی‌ها در 7 دیداری که به‌عنوان میزبان در ورزشگاه آزادی برگزار کردند 21 امتیاز به دست آوردند تا به رکورد 100درصد پیروزی دربازی‌های خانگی برسند، آن‌ها در این 7 مسابقه 14 گل زدند و 3 گل خوردند تا با مثبت 11 بهترین تفاضل گل لیگ را هم در اختیار داشته باشند، البته استقلال در بازی با پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی بازی کرد اما در این مسابقه مهمان بود. اما در نقطه مقابل استقلالی‌ها دربازی‌های مهمان در رتبه 8 جدول حضور دارند و از 8 مسابقه دو پیروزی، پنج  تساوی و یک شکست به دست آورند و با 11 امتیاز هشتم جدول باشند. با مرور کردن برنامه بازی‌های استقلال آن‌ها در دور برگشت مسابقات 8 مسابقه را در خانه برگزار خواهند کرد و مقابل هوادار و پیکان هم از تهران خارج نخواهند شد تا فقط 6 بازی خارج از تهران را تجربه کنند که این فرصت مناسبی خواهد بود تا از حضور پرشمار هوادارانشان حداکثر استفاده را ببرند. آن‌ها در دور برگشت میزبان سپاهان و پرسپولیس دو رقیب مستقیم خود خواهند بود و از بین 4 تیم اول جدول فقط باید در ورزشگاه یادگار امام در تبریز حضور پیدا کند و این مسابقه سخت‌ترین بازی خارج از خانه آن‌ها خواهد بود.

با بررسی جدول میزبان‌های موفق لیگ، سپاهان و پرسپولیس در رتبه‌های بعدی قرار دارند، سپاهانی‌ها با 6 پیروزی و دوشکست در رتبه دوم جدول و پرسپولیس با پنج پیروزی و سه تساوی در رتبه سوم جدول قرار دارد. اما آمار جالب‌توجه دیگری که استقلالی‌ها در نیم فصل نخست به ثبت رساندند 8 پیروزی آن‌ها در نیمه دوم مسابقات بود. شاگردان جواد نکونام در نیمه دوم مسابقات لیگ برتر آمار فوق‌العاده‌ای دارد و با 33/53درصد پیروزی در 45 دقیقه دوم مسابقات پادشاه نیمه دوم لیگ برتر شدند. آبی‌ها در نیمه دوم 8 برد، 6 تساوی و یک شکست در کارنامه دارند اما این آمار زمانی جذاب‌تر می‌شود که آبی‌ها 16 گل از 23 گل خود را در نیمه دوم به ثمر رسانده‌اند. در تمامی این مسابقات روند بازی پس از تعویض‌هایی که جواد نکونام انجام داد متحول شد و استقلالی‌ها موقعیت گلزنی بیشتری به دست آوردند. آبی‌ها در بازی با صنعت نفت درحالی‌که نیمه نخست 2 دو بر صفر از حریف پیش بودند در نیمه دوم یک گل دیگر به ثمر رساندند و با نتیجه سه بر صفر از میدان خارج شدند. استقلال اولین پیروزی خود در نیمه دوم را مقابل ملوان به دست آورد که با گل دقیقه 80 محمد مرادمند به برتری یک بر صفر رسید. سومین برد نیمه دومی استقلال به بازی با استقلال خوزستان برمی‌گردد که با تک گل مهرداد محمدی که هزارمین گل تاریخ این باشگاه هم بود حریف خود را شکست دادند و 3 امتیاز مهم به دست آوردند.

بازی با مس رفسنجان هم به همین شکل پیش رفت، درحالی‌که نتیجه تساوی بود میثم تیموری دروازه خودی را باز کرد تا آبی‌ها از این مسابقه هم دست‌پر خارج شوند. کامبک آبی‌ها مقابل هوادار یکی از بردهای دلچسب آن‌ها در طول مسابقات لیگ برتر بود، درحالی‌که دو بر صفر از حریف خود عقب‌افتاده بودند کوین یامگا یکی از گل‌ها را جبران کرد و در نیمه دوم با شاهکار مهرداد محمدی دو گل دیگر به ثمر رساندند تا کام‌بک آن‌ها کامل شود. دیدار با تراکتور برای استقلالی‌ها در هر دو نیمه برد به همراه داشت، در نیمه نخست ایمان سلیمی گل برتری استقلال را به ثمر رساند و در نیمه دوم گوستاوو بلانکو این برد را تضمین کرد تا آبی‌ها همچنان در نیمه دوم مسابقات دست بالا را داشته باشند. بازی با نساجی پرگل‌ترین نیمه دوم فصل استقلال بود. شاگردان نکونام درحالی‌که یک بر صفر از حریف خود پیش بودند در نیمه دوم با ورود محمدی و رمضانی 3 گل دیگر به ثمر رساندند و هر دو مهاجم تعویضی استقلال در این بازی گلزنی کردند تا تعویض‌های نکونام بازهم تاثیرگذار باشد.

آخرین پیروزی نیمه دوم استقلال هم به بازی با پیکان بازمی‌گردد، این بازی در نیمه نخست صفر-صفر مساوی به پایان رسید و در نیمه دوم با گل‌های آرمین سهرابیان و پیمان بابایی دو بر یک پیروز از میدان خارج شدند. این دو رکورد در حالی برای استقلالی‌ها به ثبت رسید که این تیم با مشکلات فراوانی پای به لیگ بیست و سوم گذاشت. حذف از آسیا و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم جواد نکونام را در شرایط بسیار دشواری قرارداد اما سرمربی آبی در همین نیم فصل نخست نشان داد که مرد روزهای سخت است و این دو رکورد به‌دست‌آمده را باید به پای نکونام و انگیزه‌هایی که او به شاگردانش تزریق کرده، نوشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
امیر حسین احتشامی
امیر حسین احتشامی
خبرنگار ورزشی

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد