hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > دربارۀ سریال «پرسی جکسون»؛ یک هری پاتر دیگر به دنیا آمده است!

دربارۀ سریال «پرسی جکسون»؛ یک هری پاتر دیگر به دنیا آمده است!

«پرسی جکسون و المپ‌نشینان» سریالی تخیلی است که پخش فصل اول آن که در مجموع هشت قسمت دارد، از حدود دو هفتۀ قبل آغاز شده است. این سریال بر اساس رمانی با همین نام از ریک ریوردان ساخته شده است؛ تهیه‌کنندگی این سریال را نیز خود ریوردان به عهده دارد.

فرادید| داستان این سریال دربارۀ پسری دوازده‌ساله به اسم پرسی جکسون است؛ پرسی یک پسر معمولی نیست بلکه از نژاد نیمه‌ایزدان است و با ایزدانی که در کوه المپ یونان زندگی می‌کنند پیوند دارد. در ابتدای داستان، پرسی به طور اتفاقی و بدون این که خودش از چیزی خبر داشته باشد، برخی از قدرت‌های ماورائی خود را آشکار می‌‌کند که این باعث اخراجش از مدرسه می‌شود.

به گزارش فرادید؛ ادامۀ ماجرا، یک ماجراجویی نوجوانانه در دل افسانه‌ها و در میان موجودات اسطوره‌ای است؛ سفری پر خطر که پرسی برای جلوگیری از وقوع جنگ بین ایزدان آن را آغاز می‌کند.

2

با پخش سه قسمت از فصل اول این سریال، می‌شود گفت سیل ستایش‌ها از سوی مخاطبان و منتقدان به سمت آن سرازیر شده است. امتیاز این سریال در سایت راتن‌تومیتوز در حال حاضر 86 درصد از نگاه مخاطبان و 96 درصد از 55 نقد است.

منتقدان در مجموع این سریال را یک سفر جذاب و اسطوره‌ای برای کشف «بلوغ» ارزیابی کرده‌اند. در اینجا خلاصۀ دیدگاه برخی منتقدان را ملاحظه می‌کنید:

رابرت لوید از لس‌آنجلس‌تایمز:

«پرسی جکسون» شوخ و مفرح است بدون اینکه جاذبه و عمق عاطفی‌اش را از دست بدهد؛ در ضمن این سریال به شکلی موفق و دوست‌داشتنی، توانسته دنیاهای عادی و تخیلی را با هم ترکیب کند.

کارول میجلی از تایمز:

این اقتباس از رمان «پرسی جکسون» بسیار با دقت و با احترام انجام گرفته که نتیجۀ آن یک سریال خوشایند و لذتبخش است.

نادیرا گوف از اسلِیت:

بگذارید خیال طرفداران رمان پرسی جکسون را راحت کنم: این سریال درست همان چیزی است که همۀ ما منتظرش بودیم.

دیز جانسون از اینوِرس:

این سریال می‌تواند بر تخت پادشاهی داستان‌های دنباله‌دار اسطوره‌ای بنشیند؛ بچه‌های نسل هری پاتر حالا خودشان فرزندانی دارند و پرسی جکسون می‌تواند داستان اسطوره‌ای و محبوب بچه‌های این نسل باشد.

1

دوان کوگان از انترتینمنت ویکلی:

شاید مهم‌ترین دستاورد پرسی جکسون این باشد که خیلی دقیق و مو به مو، ماجرای بلوغ را تبدیل به یک قصۀ جذاب اسطوره‌ای میکند.

کایلی درای از اِی‌وی کلاب:

ریک ریوردان تلاش کرده تا روح کتاب‌ها را در این سریال حفظ کند و موفق هم شده است؛ سریالی با ریتم تند و پر از شادابی که کاملا سرگرم‌کننده و گیرا است.

ارامید تینوبو از ورایتی:

این سریال تصویری از یک جهان خارق‌العاده را آفریده است؛ با داستان و شخصیت‌هایی که می‌توانند مخاطبانشان را برای ده سال آینده تسخیر کنند. از لحاظ بصری نیز این سریال درست همان چیزی است که باید باشد.

منبع: faradeed-169225

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد