hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > دولت رئیسی آب را هم سیاسی کرد؛ کسانی که هشدار کم‌آبی دادند به جاسوسی متهم شدند

دولت رئیسی آب را هم سیاسی کرد؛ کسانی که هشدار کم‌آبی دادند به جاسوسی متهم شدند

مسعود تجریشی گفت: با آمدن دولت جدید موضوع «کمبود آب» به گزاره سیاسی تبدیل شد. یک مسئله طبیعی که باید نسبت به آب حساس باشیم و مصرف را کاهش دهیم، تبدیل به یک گزاره سیاسی شد. آنهایی که می‌گفتند آب نداریم و کشور توان تامین این همه خودکفایی را ندارد، متهم شدند به جاسوسی و اینکه حرف‌های غربی‌ها را می‌زنند.

روزنامه هم میهن با مسعود تجریشی، معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست در دولت دوازدهم درباره کم‌آبی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • یک مدیر آب کشور گفت به ما اعلام کردند که درباره کمبود آب صحبتی نکنید. بنابراین تلنگرهایی از سال گذشته به مسئولان خورده که با کمبود آب روبه‌رو هستیم.
  • نگرانی از این بابت است که احتمال دارد بارش‌های زمستان هم کاهش یابد. این احتمال وجود دارد چراکه در سوئد امسال برف نیامده، در کانادا یک‌بار برف آمده است. یعنی هوا گرمتر بوده است.
  • با آمدن دولت جدید موضوع «کمبود آب» به گزاره سیاسی تبدیل شد. یک مسئله طبیعی که باید نسبت به آب حساس باشیم و مصرف را کاهش دهیم، تبدیل به یک گزاره سیاسی شد. آنهایی که می‌گفتند آب نداریم و کشور توان تامین این همه خودکفایی را ندارد، متهم شدند به جاسوسی و اینکه حرف‌های غربی‌ها را می‌زنند.
  • عده‌ای در کشور اعلام کردند که این همه آب داریم. وقتی یک مسئله‌ای تا این حد مهم به گزاره سیاسی تبدیل می‌شود، آدرس‌های غلط داده می‌شود و مسئولان و مردم هم گیج می‌شوند.

منبع: etemadonline-646508

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد