hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > آمریکا برای یک جنگ متعارف یا هسته‌ای به چند بمب افکن نیاز دارد؟

آمریکا برای یک جنگ متعارف یا هسته‌ای به چند بمب افکن نیاز دارد؟

بمب افکن B – ۲۱ Raider در سال ۲۰۱۶ با هیاهوی زیادی معرفی شد و قرار بود جایگزین بمب افکن B – ۱ B Lancer و بمب افکن B – ۲ A Spirit شود. تا سال ۲۰۲۳، میانگین سن ناوگان بمب افکن B – ۱ B برابر با ۳۴.۵ سال و میانگین سن ناوگان B – ۲ A برابر با ۲۷.۳۵ سال است.

بمب افکن B – ۲۱ Raider که از سال ۲۰۱۶ بسیار سری نگه داشته شده است، اولین پرواز خود را در تاریخ ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۳ انجام داد. حال که این بمب افکن پنهانکار واقعاً در حال پرواز است، باید پرسید: ایالات متحده در عمل به چند بمب افکن پنهانکار نیاز دارد؟

به گزارش روزیاتو، در حالی که چین، روسیه، اوکراین، ایران و کره شمالی همگی به دلایل مختلف در رأس اخبار روز قرار داشتند، ۸۰ تا ۱۰۰ فروند بمب افکنی که نیروی هوایی آمریکا در ابتدا می‌خواست بسازد، اکنون تنها یک نقطه شروع به نظر می‌رسند.

آمریکا برای یک جنگ متعارف یا هسته‌ای به چند بمب افکن نیاز دارد؟

دنیای ۲۰۲۳ خطرناک‌تر از دنیای ۲۰۱۶ است. دنیای سال ۲۰۲۹، درست در زمانی که اولین B – ۲۱‌ها وارد خدمت شوند، ممکن است حتی خطرناک‌تر هم باشد. ماموریت اول بمب افکن‌ها باید بازدارندگی از جنگ باشد؛ ماموریت دوم باید این باشد که اگر بازدارندگی شکست خورد، بجنگند. بمب افکن‌های کم‌تر در زمان صلح منطقی به نظر می‌رسند,، اما بمب افکن‌های بیشتر در زمان‌های پرتنش برای بازدارندگی علیه رقبا و کمتر کردن احتمال رخ دادن جنگ نیز منطقی به نظر می‌رسد.

منبع: fararu-695579

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد