hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پنج راهکار برای کنترل اضطراب در روز‌های قرنطینه

پنج راهکار برای کنترل اضطراب در روز‌های قرنطینه

شیوع بیماری کرون و ضرورت قرنطینه، پیامدهای روانی را به همراه داشته است که یکی از آنها، احساس اضطراب است.
کرونای فعلی ممکن است ویروس جدیدی باشد، اما شیوع این بیماری، غرایز ابتدایی ترس و اضطراب (مکانیسم‌های هشداردهنده و مقابله کننده‌ای که از زمان پیدایش بشر با او همراه بوده‌اند) را در بسیاری از افراد برانگیخته است. چیزی که شرایط را بدتر می‌کند این است که هراس پدیده‌ای مسری است و می‌تواند از یک فرد به دیگران منتقل شده و جمعیت بیشتری از افراد را درگیر کند.

جریان مداوم اطلاعات و انزوای اجتماعی، نامشخص بودن مدت زمان تداوم این شرایط نیز به این اضطراب دامن می‌زند. با این حال کارشناسان می‌گویند توجه به برخی نکات می‌تواند به کنترل اضطراب در چنین شرایطی کمک کند:


ساختار زندگی‌تان را حفظ کنید

 
برای برخی از افراد، این ویروس به خودی خود باعث ایجاد استرس نمی‌شود بلکه احساس پوچی و اختلال در امور روزمره این حس را در آن‌ها ایجاد می‌کند. محصور بودن در چهاردیواری خانه شاید برای یکی دو روز احساس خوبی به فرد بدهد، اما درصورت تداوم می‌تواند ایجاد اضطراب کرده و به راحتی به رفتار‌های مخرب منجر شود.

سعی کنید برای حفظ شرایط طبیعی زندگی روال معمول خواب‌تان را تا حد ممکن ثابت نگه دارید و بیشتر از ۷ یا ۸ ساعت در شبانه‌روز نخوابید. همچنین پرداختن به فعالیت‌های خاص، مطالعه، آشپزی و صرف روزانه ۳ وعده غذایی را دربرنامه‌تان بگنجانید.

روی چیز‌های مثبت تمرکز کنید

به جای فکر کردن به مشکلاتی که برایتان ایجاد شده است، روی ارزش‌ها و داشته‌های زندگی‌تان که باید به خاطرشان قدردان باشید، تمرکز کنید.

به گفته کارشناسان بهداشت روان، تهیه روزانه فهرستی از چیز‌هایی که باید به خاطر وجود آن‌ها در زندگی‌تان سپاسگزار باشید، می‌تواند در شما انعطاف‌پذیری روانی ایجاد کند. این کار همچنین کمک می‌کند تمرکز روی تهدیدات و عناصر منفی زندگی که سامانه عصبی احساسی تمایل به آن دارد، کاهش پیدا کند.

ارتباط مجازی برقرار کنید

قرنطینه یا به عبارت دیگر در خانه ماندن به معنای جداسازی کامل خود از دیگران نیست. حفظ تعامل با دیگران در چنین مواقعی بسیار مهم است. کارشناسان می‌گویند انزوای اجتماعی می‌تواند عامل ایجاد افسردگی باشد. این‌که بتوانید افکارتان را با دیگران در میان بگذارید، با آن‌ها شوخی کنید و در جریان فعالیت‌هایشان قرار بگیرید به سلامت روان و غلبه بر اضطراب کمک می‌کند. از فناوری کمک بگیرید و ارتباط‌تان را با دوستان و آشنایان به صورت مجازی افزایش دهید تا با تبادل احساس عشق و حمایت، استرس را در خودتان و آن‌ها کاهش دهید.

به خودتان یادآوری کنید که این شرایط همیشگی نیست

هنگامی که اضطراب فردی را در بر می‌گیرد، می‌تواند این احساس را در او ایجاد کند که این شرایط برای همیشه ادامه دارد، اما باید به خودتان یادآوری کنید که هر شرایط نگران کننده‌ای موقتی است و بالاخره پایان خواهد یافت.

پس با خودتان و عزیزان‌تان مهربان باشید و این اطمینان را در خودتان و آن‌ها ایجاد کنید که ما با کمک یکدیگر بر این شرایط غلبه خواهیم کرد.


در شبکه‌های اجتماعی غرق نشوید

آگاهی از اطلاعات و اخبار به این معنا نیست که شما باید به طور شبانه روزی در جریان اخبار قرار بگیرید. این کار واقعا می‌تواند آزاردهنده باشد. یکی دو منبع خبری موثق را انتخاب کنید و فقط یک یا دوبار در روز به آن‌ها سر بزنید. همچنین توصیه می‌شود مدت زمان خاصی را برای حضور در شبکه‌های اجتماعی مشخص کنید. غرق شدن در این شبکه‌ها در بیشتر موارد یکی از عوامل افزایش اضطراب است که نیاز به مدیریت توسط خود افراد دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد