hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کشفیات عجیب کاوش های فضایی

کشفیات عجیب کاوش های فضایی

 از ابتدای تاریخ، انسان ها به آسمان‌ چشم دوخته و در حیرت بوده اندکه آن بالا چه‌چیزی وجود دارد ؟جالب آن که با وجود قرن‌ها رصد آسمان، تازه در 60 سال گذشته انسان توانسته به توانایی بررسی آن نقاط نورانی دست یابد وهنوز نقاط دست نیافته بسیاری در این پهنه عظیم وجود دارد . کاوش فضا یکی از باشکوه‌ترین ماجراجویی‌های بشر است که تاکنون به  کشفیات  شگفت‌انگیزی منجر شده است  . "ناسا "یکی از فعال ترین سازمان‌های علمی جهان در عرصه فضایی است که حدود 60 سال، در  زمینه بررسی زوایای ناشناخته کیهان به تحقیق وپژوهش پرداخته است . ناسا از یک میراث طولانی از اکتشافات فضایی برخوردار  است . اکتشافاتی که  نتایج  عجیب و خارق العاده ای  را برای شناساندن جهان ناشناخته به ما زمینیان با خود به همراه داشته است .
 پروژه های عجیب ناسا برای اکتشافات فضایی 
ناسا در ۲۹ ژوئیه  ۱۹۵۸ با امضای رئیس‌جمهور وقت دوایت آیزنهاور جای کمیته رایزنی ملی هوانوردی آمریکا (ناکا) را گرفت و بنیان گذاری‌شد. این سازمان در طول فعالیت خود اقدام به تعریف و اجرای طرح پروژه‌هایی کرده است که انجام آن‌ها ظاهرا غیرمعمول به نظر می‌رسد ولی در صورت اجرایی شدن، کمک‌های شایانی به اکتشافات فضایی خواهد کرد.ناسا برای کمک به کاوش‌های کیهانی خود، به سمت پشتیبانی از تکنولوژی‌های غیرمعمول رفته ودر این راستا 25 طرح ارائه داده است .
یکی از این طرح ها، گروهی از روبات‌هایی است که با اشکال مختلف با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا تمامی سطوح روی بزرگ ترین قمر سیاره زحل موسوم به "تیتان"(Titan) را کشف کنند.طرح‌های دیگر یک "روبات زیستی"(Biobot) است که قادر خواهد بود برخی از مواد مصرفی فضانوردان برای حیات را به یک روبات همراه که توسط یک سیستم مرکزی هدایت می‌شود، تحویل دهد .طرح‌ دیگر نیز موسوم به "زنبورمریخ"(گروهی از روبات‌های پروازی برای اکتشافات روی مریخ) و"گنجشک"(یک روبات هدایت شونده با بخار برای اکتشاف اقیانوس ها) است. برای این پروژه‌ها تقریبا 125 هزار دلاردر نظر گرفته شده است.
فرود انسان در ماه 
شاید مهم ترین پروژه ناسا را بتوان پروژه  فرود انسان در ماه دانست . در واقع با راه اندازی پروژه  "آپولو" توسط ناسا این پروژه یکی از شناخته ‌شده‌ترین پروژه‌های علمی تاریخ آمریکا و جهان بوده ‌است.پروژه ای که منجر به فرود انسان به کره ماه شد در واقع در ۲۱ ژوئیه ۱۹۶۹، "نیل آرمسترانگ" و "باز آلدرین" در طول مأموریت "آپولو ۱۱ " نخستین انسان‌هایی بودند که بر ماه گام نهادند. طی پروژه "آپولو"، ۱۲ فضانورد مرد به ماه سفر کردند. پس از مأموریت "آپولو ۱۷ " که آخرین سفر بشر به ماه بود، دیگر پای هیچ انسانی به ماه نرسید.
تایید وجود موجودات فضایی 
سازمان فضایی ناسا طی سال های اخیر به‌صورت محرمانه در پروژه‌های سری در حال جست وجوی حیات بیگانه در فضاست. پیشتر نیز دانشمندان روسی اعلام کرده بودند که سال 2031 سال ملاقات با فرازمینی ها خواهد بود.آژانس فضایی آمریکا با افشای گزارشی محرمانه تلویحا وجود موجودات فضایی در سیارات دور را تایید کرده است. یکی از محققان ارشد ناسا نیز اعلام کرده که در آینده با موجودات فضایی دیدار خواهیم کرد. این در حالی است که پیشتر نیز دانشمندان روسی اعلام کرده بودند که سال 2031 سال ملاقات با فرازمینی ها خواهد بود.
 ثبت صداهای مرموزفضایی
آژانس فضایی ناسا (NASA)،  در پی اکتشافات خود مجموعه‌ای از صداهای مرموز فضایی را به ثبت رسانده است  که حال و هوای ترسناکی را به مخاطبان القا می‌کند. هرچند که هیچ کدام از این صداها، متعلق به موجودات فضایی نیست؛ ولی باز هم گوش دادن به آنان، مو را به تن سیخ می‌کند!این صداها شامل امواج پلاسمای فضایی، انتشارات رادیویی سیاره زحل و زمزمه‌های عجیب و غریبی از سیاره مشتری است. مجموعه صداهای مرموز فضایی همزمان با فرا رسیدن جشن هالووین 2017 منتشر شدو علاقه‌مندان به دنیای نجوم را شگفت‌زده کرد.
کشف خانه موجودات فضایی روی کره ماه 
کشف خانه ای متعلق به موجودات فضایی از جمله کشفیات عجیبی است  که ناسا را به تکاپو انداخته است .خانه ای که فقط موجودات 15 سانتی متری می توانند در آن زندگی کنند.اگر یادتان باشد حدود 10سال قبل مومیایی کوچکی در شیلی کشف شده بود که اندازه آن به 15 سانتی متر می رسید و ادعا شده بود که این مومیایی متعلق به موجوداتی فرازمینی است.مدتی قبل عکسی از سطح کره ماه توسط ناسا منتشر شد که محققان با بررسی دقیق و زوم کردن روی آن به صخره ای برخورد کردند که در قسمت جلویی آن یک در ورودی به اندازه 15 سانتی متر وجود داشت و این باعث می شود ذهن ما به سمت همان مومیایی کشف شده در شیلی کشیده شود. این تصویر به صورت تصاعدی در اینترنت فراگیر شد و افراد زیادی آن را خانه ای متعلق به موجودات فضایی می دانند.
تایید وجود آب در مریخ 
ناسا درپی تحقیقات خود برای یافتن نشانه هایی از حیات در مریخ به بزرگ ترین کشف خود در این زمینه یعنی وجود آب در مریخ  دست یافته و اعلام کرده که در ماه های گرم آب جاری در این سیاره وجود دارد.عکس‌هایی از مریخ به زمین رسیده بود که در آن ها به طور واضح دیده می شد که رگه های تیره روی یک سرازیری مریخ چگونه با فصل ها تغییر می‌کنند. این  رگه ها با نام رگه های باز رخدادگر شیب ها (recurrent slope linea) در ماه های گرم تر تا پایین شیب ها هم کشیده ولی طی فصل های سردتر ناپدید می شوند. دانشمندان ناسا اکنون اعلام کرده‌اند که رگه‌های تیره به طور حتم آب جاری هستند که در تابستان دیده شده و در زمستان مریخ محو می‌شوند.
چهره عجیب روی مریخ
سیاره مریخ، یکی از رویاهای دیرینه انسان برای سفرها و اکتشافات فضایی است. تصاویری که مریخ‌نوردها و روبات‌های اکتشافی ناسا از سیاره مریخ به ثبت می‌رسانند، گاها خیل عظیمی از سوالات و حواشی عجیب را به راه می‌اندازند.یکی از این تصاویر کشف صورتک هایی است که از سطح مریخ ثبت شده است. در تصاویری که  توسط مریخ‌نورد کنجکاوی به ثبت رسیده، چهره‌ای از صورت یک موجود به چشم می‌خورد. آیا این سازه توسط بیگانگان در مریخ ساخته شده است؟البته کارشناسان ناسا بر این عقیده هستند که این تصویر، احتمالا تنها یک ساختار عجیب در سنگ‌های مریخی بوده و ارتباطی با بیگانگان ندارد.
کشف  استخوان ران در مریخ !
یکی دیگر از اجسام عجیب روی سیاره مریخ به کشف استخوان ران انسان در این سیاره تعلق دارد! مریخ‌نورد کنجکاوی در سال ۲۰۱۴ عکسی را به زمین مخابره کرد که یک سنگ بسیار عجیب و غریب را نشان می‌داد. این قطعه سنگ، شباهت غیرقابل باوری به استخوان ران انسان دارد! دانشمندان به وضوح توضیح دادند که این کشف عجیب و غریب، در واقع قطعه سنگی است که به علت فرسایش‌های بادی و آبی به این شکل درآمده و ارتباطی به استخوان بدن انسان ندارد!
کشف ۱۲ قمر جدید که دور مشتری مدار می زنند
تحقیق درباره جو مشتری یکی دیگر از پروژه های  مهم ناساست  . به تازگی محققان ۱۲ قمر جدید کشف کرده اند که دور مشتری مدار می زنند. به این ترتیب ۷۹ قمر دور این سیاره مدار می زنند. به گفته محققان یکی از این ۱۲ قمر نمونه عجیبی است.
 مدار خاص این قمر خطر برخورد با قمرهای دیگر را در بردارد. چنین تصادف کیهانی احتمالا به از بین رفتن صخره های فضایی منجر می شود.مدار آن شبیه هیچ یک از قمرهای شناخته شده Jovian نیست. این احتمالا کوچک ترین قمر شناخته شده مشتری و قطر آن کمتر از یک کیلومتر است.
کشف ابرهای چرخان در اتمسفر مشتری
دو دانشمندناسا  با استفاده از اطلاعات دوربین های فضاپیمای جونو، تصویری جالب از ابرهای چرخان و تیره و روشن سیاره مشتری ثبت کرده اند.فضاپیمای جونو متعلق به ناسا  این تصویر را در ۲۳ می ۲۰۱۸ و هنگامی گرفت که برای سیزدهمین بار نزدیک این سیاره شد. در آن زمان فاصله جونو تا مشتری ۱۵۵۰۰ کیلومتر بود.مواد تیره رنگ تر در عمق بیشتری از اتمسفر مشتری قرار دارند و از سوی دیگر ابرهایی با رنگ روشن تر عمق کمتری دارند.
ابرهای روشن تر از آمونیاک یاآمونیاک و آب تشکیل شده اند. همچنین ذراتی از مواد شیمیایی ناشناخته نیز در آن ها وجود دارد.
«مشتری» عملا به دور خورشید نمی گردد!
به گزارش ناسا، یکی از نکات جالب درباره مشتری این است که در واقع به قدری بزرگ است که اساسا به دور خورشید نمی گردد. این سیاره که جرمی 2.5 برابر سایر سیاره های منظومه شمسی روی هم دارد، به اندازه ای بزرگ است که مرکز گرانشی بین آن و خورشید در واقع در دل خورشید واقع نشده است، بلکه در یک نقطه ای در دل فضا و جدای از خورشید قرار دارد.اما چگونه؟وقتی یک جسم کوچک تر به دور جسم بزرگ تری در فضا می گردد، جسم کوچک تر یک مدار دایره شکل کامل را به دور جسم بزرگ نمی پیماید، بلکه هر دو جسم به دور یک نقطه گرانشی مشترک می گردند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد