hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایران در حوزه پزشکی و درمان جزء کشورهای سرآمد است

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت:

ایران در حوزه پزشکی و درمان جزء کشورهای سرآمد است

به مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه پزشکی و درمان جزو کشورهای سرآمد است، گفت: کشورهای پیرامونی و برخی از کشورهای اروپایی علاقه‌مند به درمان بیماری و دریافت خدمات بیماران خود از جمهوری اسلامی هستند.


به گزارش رویداد ایران از قم،محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت در نشست تخصصی « گردشگری سلامت» اظهار داشت: این رویداد به‌منظورمعرفی ظرفیت‌های درمانی بالای شهرهای گردشگری با محوریت سه شهر مذهبی قم، مشهد و شیراز با بعد زیارت برگزار شد.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین نشست‌هایی و با تقویت نقاط قوت و موردتوجه قرار دادن ابعاد مختلف سلامت سعی داریم نمونه خوبی از گردشگری سلامت را به نمایش بگذاریم.

تمامی استان‌ها در حوزه گردشگری سلامت فعال شوند

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز خواستار تسهیلگری در صدور مجوز مراکز بهداشتی درمانی شد و گفت: صدور مجوز مسئله مهمی است و باید در این بخش تسهیل گر باشیم و با حضور در نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت معرفی ظرفیت‌های درمانی کشور حرکت کنیم.

علی‌اصغر شالبافیان به سیاست دولت سیزدهم، در تقویت گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: در این دولت هیچ سفیری به محل خدمت خود اعزام نمی‌شود مگر آموزش‌های لازم در حوزه گردشگری را دیده باشد.

وی با اشاره به رفع مشکلات روادید گفت: امروز صدور روادید فرودگاهی و حذف لیبل از پاسپورت توانسته در حوزه گردشگری اتفاقات خوبی را رقم بزند و به نفع گردشگری سلامت استفاده خواهد شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: سازمان توسعه و تجارت نیز می‌تواند با تعریف مشوق‌های مشخص برای بخش گردشگری سلامت در رونق و ارتقاء این صنعت کمک کرده و در کنار اتاق بازرگانی و بخش خصوصی گام‌های بزرگی را در این حوزه بردارد.

وی اهداف این نشست تخصصی را در راستای تحقق ۲ سیاست کلی وزارت گردشگری دانست و گفت: این نشست جلوه‌گر ۲ سیاست در وزارت گردشگری است، نخست توسعه همکاری‌های منطقه‌ای که تکمیل‌کننده گردشگری عام در کشور است و سیاست دوم ایجاد همکاری‌های بخشی است که وزارت خانه این دو سیاست را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم.

شالبافیان ادامه داد: همه استان‌ها در حوزه گردشگری سلامت باید فعال شوند و البته شاهد هم‌افزایی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته هستم؛ اما کافی نیست و باید این اقدام به‌صورت جدی و به شکل تخصصی دنبال شده و پیگیری شود.

وی توجه به تولید محتوا، اطلاع‌رسانی را در این بخش مهم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: بخش گردشگری سلامت بیش از بخش‌های دیگر گردشگری نیازمند معرفی بوده و باید با بازار هدف خود ارتباط برقرار کند، شرکت در نمایشگاه‌های سالانه می‌تواند امکان معرفی را برای این حوزه فراهم کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: باید نمایشگاه‌های گردشگری سلامت در تمام استان‌ها به‌صورت تخصصی برگزار شود و در نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌صورت جدی شرکت کرده و از این فرصت نیز استفاده کنند.

وی خواستار تسهیل‌گری در صدور مجوز در بخش سلامت شد و بیان کرد: صدور مجوز مسئله مهمی است و باید در این بخش تسهیل‌گر باشیم تا تمام مراکز درمانی به سمت گرفتن مجوز رفته و تشویق شوند وارد سیستم قانونی شوند و سختگیری‌های بی‌مورد در صدور مجوز باید کم شود.

شالبافیان در ادامه ظرفیت‌های برنامه هفتم را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: امکان صدور مجوز مجموعه‌های مختلف در مجتمع‌های گردشگری و امکان فروش و پیش‌فروش تأسیسات گردشگری می‌تواند در این بخش مؤثر واقع شود و در ساخت دهکده‌های سلامت کمک کند که تحقق آن نیاز به پیگیری جدی شما دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد