hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرونا در شهرهای کم جمعیت آذربایجان شرقی شیوع کمتری دارد

کرونا در شهرهای کم جمعیت آذربایجان شرقی شیوع کمتری دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تجمع و حضور در مراکز شلوغ و پرازدحام را اصلی‌ترین علت شیوع بیماری کرونا در استان برشمرد و عنوان کرد: شهرهای کم جمعیت استان آمار بسیار کمتری نسبت به سایر شهرها دارند که این امر حاکی از اهمیت پرهیز از حضور در مراکز، معابر و محلات پرتجمع است.

علیار راستگو در جلسه شورای اطلاع رسانی استان از استمرار اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تا 23 فرودین ماه سالجاری خبر داد و گفت: هرگونه تصمیم جدید در این رابطه از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها اطلاع رسانی می شود.
وی با قدردانی از تلاش تمامی دستگاه‌ها و همراهی مردم برای مقابله با بیماری کرونا در استان افزود: جلسات استانی ستاد مقابله با کرونا به صورت مستمر به ریاست استاندار برگزار می‌شود.
وی با اشاره به آغاز فعالیت 13 کمیته تخصصی در زیرمجموعه این ستاد استانی افزود: مسئولیت دو کمیته بر عهده معاونین استاندار و مسئولیت سایر کمیته‌ها بر عهده یکی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی است.
راستگو از فعالیت ارزشمند و همراهی رسانه‌های استان با ستاد استانی مقابله با کرونا نیز قدردانی کرد و افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهسازی همگانی، اقناع افکار عمومی و سلامت روحی و روانی مردم دارند و ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند و قدردان تلاش‌های این عزیزان هستیم، چرا که شبکه‌های ماهواره ای و ضدانقلاب به صورت شبانه روزی درصدد القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت خودمراقبتی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اقشار و اصناف مختلف جامعه تاکید کرد و ادامه داد: همراهی مردم در روز ۱۳ بدر، نمود بیشتری داشت ولی همچنان نیازمند همراهی بیشتر برای ریشه کن کرد بیماری هستیم.
وی با اشاره کاهش مصرف روزانه بنزین در استان افزود: مصرف روزانه بنزین قبل از روز سیزده بدر، دو میلیون و 700 هزار لیتر در روز بود که این رقم در روز ۱۳ بدر به یک میلیون و 300 هزار لیتر کاهش یافت. روز شنبه نیز علی رغم ترافیک و ازدحام در برخی خیابان‌های شهر تبریز، یک میلیون و 700 هزار لیتر بنزین توسط هم استانی‌ها مصرف شد.
راستگو در بخشی از سخنان خود به بیان گزارشی از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به تعطیلی روز نیمه شعبان و فردای این روز(جمعه)، طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تا روز 23 فروردین ماه استمرار خواهد داشت و تمامی مشاغل و اصناف، مکلف به تبعیت از تصمیمات قبلی هستند.
وی در ادامه ابراز کرد: هرگونه تصمیم جدید در ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا نیز از طریق رسانه ملی در استان و سایر رسانه‌ها، اطلاع رسانی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه اعضای شورای اطلاع رسان نحوه ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولان و چگونگی اطلاع رسانی دقیق، سریع و شفاف را بررسی کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد