hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اسرائیل با شرایط بی سابقه ناشناخته‌ای روبرو است

اسرائیل با شرایط بی سابقه ناشناخته‌ای روبرو است

بنی گانتس عضو کابینه جنگ شبکه شرق چهارشنبه شب، گفت: ما در حال حاضر با شرایط بی سابقه نظامی، سیاسی و اجتماعی ناشناخته‌ای روبرو هستیم که از بدو تأسیس اسرائیل با آن مواجه نبوده‌ایم.

 

به گزارش شبکه شرق، گانتس با بیان اینکه وضعیت در مرزهای شمالی (مرز با لبنان) به گونه‌ای است که مستلزم تلاش برای راه حل سیاسی است، مدعی شد: اگر این اتفاق نیفتد، ارتش اسرائیل آماده اقدام است.

وی افزود: ما به هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و تونل‌ها ادامه خواهیم داد و جنگ ادامه خواهد یافت و گسترش خواهد یافت.

عضو کابینه جنگ اسرائیل در ادامه با بیان این ادعا که مراحل بعدی جنگ قوی و غافلگیر کننده خواهد بود، گفت: کسانی هستند که اجازه می‌دهند به فرماندهان ارتش که خود را فدای ما می‌کنند، حمله شود.

گانتس با هشدار نسبت به ایجاد شکاف در بین مقامات اسرائیل، گفت: تغییر فرماندهان ارشد امنیتی در زمان جنگ به امنیت و انسجام ما آسیب می‌زند. هستند کسانی که شب در کابینه می‌نشینند و روز در رسانه‌ها سم پخش می‌کنند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

منبع: sharghdaily-911854

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد