hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > رشد ۳۵ درصدی واگذاری انشعاب در فارس

مدیر عامل آبفا فارس خبر داد:

رشد ۳۵ درصدی واگذاری انشعاب در فارس

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: در ۹ ماه گذشته بالغ بر۱۸۳۰۰ فقره انشعاب آب و فاضلاب به متقاضیان شهری و روستایی استان واگذار شده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ به طور میانگین رشد ۳۵ درصدی داشته است.

علی جان صادق با توسعه شهرها و روستاها، واگذاری انشعاب آب و فاضلاب افزایش می یابد، اظهار داشت: در ۹ ماهه ی گذشته از سال جاری، بالغ بر ۵۱۰۰ فقره انشعاب آب روستایی و ۱۱۰۸۵ فقره انشعاب آب شهری (مجموعا ۱۶۱۸۵ فقره) به متقاضیان جدید استفاده از خدمات آبرسانی واگذار شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشدی ۳۸ درصدی داشته است.

به گفته ی مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در بخش خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز طی همین بازه ی زمانی، بیش از ۲۰۸۴ فقره انشعاب فاضلاب شهری و ۳۶ فقره انشعاب روستایی ( مجموعا ۲۱۱۸ فقره) به متقاضیان جدید واگذار شده است که ارائه ی این خدمات در مقایسه با ۹ ماه ی نخست سال ۱۴۰۱ رشدی ۳۲ درصدی را نشان می دهد.
گفتنی است، در حال حاضر ۳ روستا و ۸ شهر استان ازخدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب منتفع می باشند. بر همین اساس پایین بودن سرانه ی بهره مندی شهرها و روستاهای استان از سامانه ی دفع بهداشتی فاضلاب، آمار واگذاری انشعاب فاضلاب در استان را معدود کرده است.

وی همچنین در جلسه ای با فرمانداران شهرستان های مهر و لامرد، ضمن بررسی تخصصی مسائل مربوط به آبرسانی شهری و روستایی ،گفت: برای عبور مطلوب از فصول گرم در این شهرستانها، زیر ساخت های آبرسانی را تقویت کرده ایم.

دکتر علی جان صادق پور در جلسه ای با احمد خضری فرماندار شهرستان لامرد و حمزه محمدی فرماندار شهرستان مهر، با بیان این مطلب که در دوسال گذشته اقدامات موثر زیادی در حوزه ی آبرسانی به شهرها و روستاهای استان انجام شده است گفت: اینکه امروز حتی در دورافتاده ترین نقطه ی استان نیز نگرانی ها در بخش تأمین آب شرب به حداقل ممکن رسیده است، نشانگر گستردگی فعالیت های شرکت آبفا فارس در ترمیم زیرساخت های آبرسانی می باشد. به گفته ی این مدیر ارشد حوزه ی آب شرب استان، با توجه به عدم نزول باران کافی در استان فارس طی ماه های اخیر، تلاش شده است تا با اجرای پروژه های موثر و ترمیم زیر ساخت های آبرسانی در شهر ها و روستاها، به ویژه مناطق آسیب پذیر استان، دغدغه های این حوزه را به حداقل برسد. وی خاطر نشان کرد: در شهرستان های مهر و لامرد نیز پیش بینی می شود که تابستان سختی پیش رو باشد. به همین منظور با بررسی منطقه و کارشناسی شرایط احتمالی پیش رو، در این دو شهرستان نیز پروژه های زیر بنایی و مناسب طراحی نموده ایم که در حال اجرا می باشند. رئیس هیأت مدیره ی شرکت آبفا فارس به طرح مطالعاتی جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهر لامرد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مطالعه ی طرح صورت گرفته و مراحل اخذ ماده ۲۳ در حال انجام می باشد.
📍در این نشست که جمعی از معاونین شرکت آبفا فارس و مدیران ستادی نیز حضور داشتند، فرمانداران شهرستان های مهر و لامرد نیز ضمن اظهار قدردانی از فعالیت های موثر شرکت آبفا فارس در این شهرستان ها به بیان پاره ای از سایر نیازمندی های حوزه ی آبرسانی در شهرستان های مزبور پرداختند و در خصوص همکاری به منظور جذب اعتبارات مورد نیاز قول مساعد دادند.


امتیاز: 5 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد