hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > توصیف وحشتناک عضو شورای شهر تهران از وضعیت ایمنی پل‌های شهر تهران در صورت وقع زلزله ۶ریشتری

توصیف وحشتناک عضو شورای شهر تهران از وضعیت ایمنی پل‌های شهر تهران در صورت وقع زلزله ۶ریشتری

سیدمحمد آقامیری گفت: در شهر تهران هم اکنون ۷۵۳ پل داریم ۵۵ درصد آن بتنی و ۴۵ درصد آن فلزی است که تعدادی از این پل‌ها نیاز به مقاوم‌سازی دارند چرا که در زلزله‌های بالای ۶ و ۷ ریشتر ستون این پل‌ها خواهد شکست و بزرگراه‌ها را مختل خواهد کرد.

سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم نوسازی بافت‌های فرسوده برای مقابله با زلزله تهران تاکید کرد و گفت: متأسفانه ۴ هزار و ۳۰۰ هزار هکتار بافت فرسوده تهران خطری بیخ گوش ما است و نباید از این موضوع غفلت کنیم.

به گزارش مهر، وی افزود: ما در تهران حدود ۴۲۳۰ هکتار بافت فرسوده داریم که از این تعداد بافت فرسوده ۲۷۸ هزار پلاک فرسوده شناسایی شده بود که ۱۲۰ هزار پلاک فرسوده بازسازی شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما حدود ۲ میلیون و هفتصد هزار سقف ناپایدار با حدود ۱۰ میلیون جمعیت داریم و متأسفانه میانگین جمعیتی که در این بافت فرسوده در هر هکتار زندگی می‌کنند ۳۹۱ نفر است.

وی ادامه داد: در این بافت فرسوده تراکم جمعیت بسیاری را داریم که باید حدود یک چهارم شهر تهران را بهسازی و نوسازی کنیم.

آقامیری گفت: باور تمامی کارشناسان ما این است که اگر زلزله‌ای در تهران رخ دهد فاجعه‌ای رخ خواهد داد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در بخش پژوهشگاه زلزله تهران پژوهش‌های خیلی خوبی انجام شده است که این کافی نیست و باید کارهای قوی‌تری در این زمینه انجام شود.

وی افزود: در تهران بخشی باید مقاوم‌سازی و بخشی هم باید کاملاً تخریب و نوسازی انجام شود مشوق‌های بسیاری هم از طرف شهرداری گذاشته شده است به عنوان مثال عوارض در بافت فرسوده به صفر رسیده است.

آقامیری تصریح کرد: از سال گذشته در شورای اسلامی شهر تهران کارگروهی را تحت عنوان افزایش تاب‌آوری شهر تهران در برابر زلزله تشکیل دادیم و حدود ۴۷ نفر از اساتید و کارشناسان متخصص در بحث زلزله را از دانشگاه‌های تهران دعوت و در حدود ۴ جلسه در شورای اسلامی شهر تهران جلسات مفصلی را برگزار کردیم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه دارد: اولین سوالی که ما از این اساتید پرسیدیم این بود که آیا در تهران امکان زلزله بالای ۷ ریشتر وجود دارد یا خیر که بلااستثنا تمامی این عزیزان معتقد بودند زلزله بالای هفت ریشتر قطعاً در تهران رخ خواهد داد.

وی افزود: ساختن ساختمان بر روی گسل و فرونشست‌ها اصولاً اینگونه نیست که منع کلی داشته باشند بدین معناست که ساخت آنها با اصول مربوط به خودشان باید انجام شود.

آقامیری تصریح کرد: در شهر تهران هم اکنون ۷۵۳ پل داریم ۵۵ درصد آن بتنی و ۴۵ درصد آن فلزی است که تعدادی از این پل‌ها نیاز به مقاوم‌سازی دارند چرا که در زلزله‌های بالای ۶ و ۷ ریشتر ستون این پل‌ها خواهد شکست و بزرگراه‌ها را مختل خواهد کرد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه دارد: در هنگام زلزله برای تونل‌های مترو اتفاقی نخواهد افتاد اما در آن قسمت‌هایی که گسل قرار گرفته است شاید بر اثر رانش و حرکت‌هایی که گسل ایجاد می‌کند زاویه انحرافی به وجود بیاید که در حد چند ثانیه است و خطر جانی برای مردم نخواهد داشت.

وی افزود: تونل‌ها و ایستگاه‌های مترو ما هم اکنون از مکان‌های امن شهر تهران هستند که در صورت بروز زلزله احتمالی می‌توانند پناهگاه امنی برای مردم باشند.

منبع: etemadonline-646076

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد