hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > ادبیات > 10 کتاب صوتی پرفروش

10 کتاب صوتی پرفروش

در این روزهای پرمشغله که بسیاری از ما فرصت مطالعه را نداریم و گرانی کتاب هم امکان زیادی برای خرید کتاب برایمان نمی گذارد، کتاب های صوتی گزینه مناسبی هستند.

رویداد ایران: در این روزهای پرمشغله که بسیاری از ما فرصت مطالعه را نداریم و گرانی کتاب هم امکان زیادی برای خرید کتاب برایمان نمی گذارد، کتاب های صوتی گزینه مناسبی هستند. می توانیم ضمن انجام کارهای خانه، رانندگی یا نشستن در مطب دکتر و در موقعیت های این چنینی به این کتاب ها گوش دهیم. در این مطلب 10 کتاب صوتی پرفروش را به شما معرفی می کنیم.

یک عاشقانه آرام

 

کتاب صوتی «یک عاشقانه آرام» نوشته‌ نادر ابراهیمی توسط انتشارات نوین کتاب گویا و با گویندگی پیام دهکردی منتشر شده است. این کتاب، داستان معلمی به نام گیله مرد است که در جریان مبارزات قبل از انقلاب ۵۷ عاشق دختری به نام عسل می‌شود. این رمان، روایت فراز و نشیب و جوانه زدن این عاشقانه آرام است.

«یک عاشقانه آرام» از لطافت عشق در دوران تناقض‌ها و ناآرامی‌های روزگار سخن می‌گوید. پناه بردن به لطافت و زیبایی در زمانی که ملالت و کهنگی ما را محاصره کرده است.

علاقمندان به شنیدن چنین عشقی در زمان‌های تاریخی با زبانی شاعرانه و ادبی در یک داستان می توانند این کتاب صوتی پرطرفدار و پرفروش را گوش دهند و لذت ببرند.

کتابخانه نیمه‌شب

 

کتاب صوتی «کتابخانه نیمه شب» نوشته مت هیگ، با ترجمه محمدصالح نورانی زاده را که نشر کوله پشتی با  صدای فاطمه فراهانی منتشر کرده است رمان تکان دهنده ای است که درباره تأثیر انتخاب‌های کوچک و بزرگ در زندگی ما سخن می‌گوید و جایی میان زندگی و مرگ است.

کتابخانه درون این رمان صوتی، کتابخانه‌ای بی‌انتهاست که داستان واقعی هر انسانی در آن منعکس شده است. این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته است.

شازده کوچولو

 

کتاب صوتی «شازده کوچولو»، شاهکار بی‌نظیر آنتوان دوسنت اگزو‌پری با خاطرات دوران کودکی خلبانی دوست داشتنی شروع می‌شود. هنگامی که او 6 ساله بود، در کتابی راجع به جنگل و حیوانات تصویر زیبایی از یک مار بوآ که حیوان درنده‌ای را بلعیده بود، دید. در کتاب نوشته شده بود که مارهای بوآ شکار خود را بی‌آنکه بجوند درسته قورت می‌دهند. بنابراین کودک شش ساله تصمیم می‌گیرد یک نقاشی از مار بوآ که حیوانی را قورت داده است بکشد. پس از کشیدن نقاشی، وقتی او شاهکار خود را به آدم‌بزرگ‌ها نشان می‌داد کسی متوجه موضوع نمی‌شد و او سرشکسته می‌شود و نقاشی را کنار می‌گذارد. در ادامه نیز آنتوان از تجربه‌های شخصی خودش که زمانی در بیابانی گم شده بود، در این داستان استفاده کرده است، که ساختار اثر را باورپذیر و بی‌همتا می‌کند.

این کتاب در انتشارات مختلف به صورت صوتی منتشر شده است از جمله توسط انتشارات پر با ترجمه میثم رحمتی و گویندگی شهرزاد عسگری. شنیدن کتاب صوتی شازده کوچولو برای تمام علاقه‌مندان به آثار بزرگ ادبی دنیا، تجربه‌ای عمیق و لذت‌بخش است.

چهار اثر

کتاب صوتی «چهار اثر» نوشته فلورانس اسکاول شین در واقع مجموعه‌ای از چهار اثر این نویسنده با نام‌های بازی زندگی و راه این بازی، کلام تو عصای معجزه‌گر تو است، در مخفی توفیق و نفوذ کلام است که در یک کتاب گرد آمده و با ترجمه گیتی خوشدل و صدای عاطفه رضوی منتشر شده است. اساس سخن نویسنده در این کتاب تفکر مثبت و اندیشیدن به خواسته‌‌های ذهنی است که با این اعتقاد و هوشیاری ذهن به خواننده آموزش می‌دهد چگونه با آگاهی بر رفتار و کنش‌هایش به خواسته‌ها رسیده و برای زندگی بهتر تصمیم‌گیری و تلاش کند.

مغازه خودکشی

 

کتاب صوتی «مغازه خودکشی»، نوشته‌ ژان تولی، ترجمه احسان کرم ویسی با صدای هوتن شکیبا توسط نشر رادیو گوشه منتشر شده است.

این کتاب درباره دنیایی است که در آن همه چیز تهی از شور زندگی‌ست و غم و غصه آن چنان همه جا را فرا گرفته که مردم حسی برای زندگی کردن در آن ندارند. شهری که نه گل و گیاه دارد و نه هوای پاک، و مردم محیط زیست را نابود کرده‌اند. پرفروش‌ترین مغازه‌اش هم، مغازه فروش وسایل خودکشی متنوعی برای هر سلیقه و بودجه مثل انواع و اقسام سم‌ها، گلوله، گیاهان کشنده، تیغ‌های آلوده به کزاز، طناب و… برای پایان دادن به زندگی است. یک بیزینس خانوادگی دلگیر، متعلق به خانواده تواچ، که با به دنیا آمدن فرزند کوچکشان همه چیز تغییر می‌کند.

سمفونی مردگان

 

کتاب صوتی «سمفونی مردگان» نه تنها معروف‌ترین اثر عباس معروفی که یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار ادبیات معاصر فارسی‌زبان در بیرون از ایران است. داستان زندگی اعضای خانواده‌ اورخانی و رقابت آیدین و اورهان، دو برادر است که شخصیت‌های بسیار متفاوتی دارند.

این رمان جایزه بنیاد غیردولتی کگدوپ و جایزه سال ۲۰۰۱ از بنیاد انتشارات ادبی فلسفی سورکامپ را گرفته است.

کتاب صوتی سمفونی مردگان را می توانید با صدای حسین پاکدل از انتشارات آوانامه بشنوید

مزرعه حیوانات

 

کتاب صوتی «مزرعه حیوانات» داستان حیواناتی‌ست که به رهبری خوک‌ها علیه آقای جونز، صاحب مزرعه شورش می‌کنند و او را از مزرعه بیرون می‌اندازند تا از زیر یوغ انسان‌ها خارج شوند و آزاد زندگی کنند. اما پس از مدتی یکی از خوک‌ها قدرت را در دست می‌گیرد و استبدادی نو در مزرعه برپا می‌کند.

 جورج اورول این کتاب را بعد از جنگ جهانی دوم نوشت و در این رمان، استبداد طبقه حاکم شوروی را نقد می‌کند و طی داستانی نمادین، دیکتاتوری را به باد انتقاد می‌گیرد.

کتاب صوتی مزرعه حیوانات را می توانید با ترجمه عباس زراعتی و گویندگی آرمان سلطان زاده گوش دهید. این کتاب توسط نشر صوتی آوانامه منتشر شده است.  

اثر مرکب

کتاب صوتی «اثر مرکب»، کتابی محبوب و تحسین‌شده از دارن هاردی نویسنده و ایده‌‌پرداز موفقیت است. هاردی در این کتاب ایده‌های خود را برای دستیابی به موفقیت شرح داده است. روش او بر پایه‌ قدم‌های مثبت کوچک و بر اساس «آهستگی و پیوستگی» بنا شده است. روش هاردی نظام‌مند و فراتر از یک ایده‌ کلی است. او به موفقیت یک‌شبه اعتقاد ندارد و مخاطبانش را به صبر و پیوستگی دعوت می‌کند؛ در این‌راه دست آ‌نها را نیز خالی نگذاشته و قدم به قدم با آنها پیش می‌رود.

کتاب صوتی اثر مرکب را اکبر عباسی و شاهین بیات به فارسی ترجمه کرده‌اند. نسخه صوتی این کتاب را می توانید با صدای آرمان سلطان‌زاده بشنوید.

وقتی نیچه گریست

 

کتاب صوتی «وقتی نیچه گریست» نوشته‌ اروین د. یالوم یکی از نویسندگان سرشناس قرن بیستم است. یالوم در این اثر تلفیقی از واقعیت، تخیل، روانشناسی و فلسفه را به تصویر کشیده است و به سرنوشت سه تن از بزرگترین روانشناسان و فیلسوفان جهان، فردریش نیچه، زیگموند فروید و یوزف بروئر می‌پردازد.

این رمان روایت‌گر داستانی جالب و معمایی از روزهای جوانی نیچه است که شما را با مفاهیمی مانند امید به زندگی، مرگ، تنهایی و آزادی آشنا می‌کند. این کتاب صوتی را با ترجمه سپیده حبیب به گویندگی آرمان سلطان زاده بشنوید.

ملت عشق

 

کتاب «ملت عشق»، تالیف الیف شافاک نویسنده فرانسوی- ترک است. این کتاب نویسنده توانسته به پرفروش ترین اثر ادبی متعلق به کشور ترکیه در سطح جهان تبدیل شود. کتاب ملت عشق دو داستان موازی را با یکدیگر پیش می‌برد. بخشی از داستان در قونیه عهد مولانا اتفاق می‌افتد و به شرح دیدارها و احوال شمس و مولانا از زوایای مختلف اشاره دارد و بخش دیگر کتاب به دوران معاصر مربوط است.  یک زن که با دندان پزشک مشهوری ازدواج کرده احساس می‌کند که در زندگی‌اش عشق را تجربه می‌کند و این حس او را عذاب می‌دهد. به همین خاطر در جستجوی رسیدن به آرامش است. این دو داستان به ظاهر مجزا، خط واحدی را دنبال می‌کنند و در نهایت به یکدیگر می‌رسند.

کتاب ملت عشق در ایران نیز دو سال پیاپی به عنوان پرفروش‌ترین کتاب شناخته شد. این کتاب صوتی با ترجمه ارسلان فصیحی و صدای پروین محمدیان توسط انتشارات آوانامه منتشر شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد