hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > سیاست‌های بازنشستگی چگونه بر بازار کار اثر می‌گذارد؟

سیاست‌های بازنشستگی چگونه بر بازار کار اثر می‌گذارد؟

سواد حکمرانی اقتصادی | قسمت ۲۳ | بسته بازار کار (۷)

فردای اقتصاد: تصمیم به این که چه زمانی وقت مناسب بازنشسته‌شدن و خروج از بازار کار است، به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها، نظام بازنشستگی کشور محل زندگی است. برخی دولت‌ها با سیاست‌هایشان عملاً بر کارکردن پس از سن مشخصی مالیات مضاعف می‌بندند و در نتیجه مشارکت اقتصادی افراد مسن را کاهش می‌دهند؛ اتفاقی که منجر به کاهش کلی مشارکت در بازار کار می‌شود.

چرا آدم‌ها از نیروی کار خارج می‌شوند و بازنشسته می‌شوند؟ با افزایش سن، برخی افراد مجبور به بازنشستگی می‌شوند. اما برای اکثر مردم در کشورهای توسعه یافته، بازنشستگی یک انتخاب است. انتخاب بازنشستگی یک بده-بستان بین مزایا و هزینه‌های کار و همچنین مزایا و هزینه‌های استراحت و فراغت است. اما دولت‌ها از طریق مالیات و سیاست بازنشستگی بر این بده بستان تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال در ایالات متحده و اکثر کشورهای توسعه یافته دیگر، کارگران می‌توانند پس از رسیدن به سن حداقلی معینی، از یک نظام بازنشستگی دولتی، حقوق دریافت کنند.

در ایالات متحده، کارگران می‌توانند از سن ۶۲ سالگی آن را دریافت کنند. در سایر کشورها نیز کمترین سن برای بازنشستگی مانند آمریکا همان ۶۲ سال است، اگرچه ممکن است کمی بالاتر یا کمی پایین‌تر باشد. به طور طبیعی، اکثر کارگران تا زمانی که نتوانند از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند، تمایلی به بازنشستگی ندارند. بنابراین، حداقل سن بازنشستگی بر انتخاب بازنشسته‌شدن تأثیر می‌گذارد. با این حال، همه کسانی که به حداقل سن برای دریافت مزایا رسیدند، تمایلی به بازنشسته‌شدن ندارند. بعضی‌ها عاشق شغل خود هستند. اما سیاست دولت هم بر انتخاب کارگرانی که نمی‌خواهند بازنشسته شوند، تأثیر می‌گذارد.

منبع: fardayeeghtesad-34737

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد