hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > استقلال و سپاهان در کورس قهرمانی نیم فصل

دو تیمی که لحظه‌ای از همدیگر غافل نمی‌شوند

استقلال و سپاهان در کورس قهرمانی نیم فصل

استقلال و سپاهان در صدر جدول لیگ برتر رقابت شانه‌به‌شانه‌ای را برگزار می‌کنند.

دو تیمی که تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به یکدیگر ایستاده‌اند. در حال حاضر شاگردان جواد نکونام با اندوخته‌ای 28 امتیازی نسبت به سپاهان 27 امتیازی خودشان را به قهرمانی در نیم فصل نزدیکتر می بییند اما کوچک‌ترین غفلتی موجب پیش افتادن طلایی پوشان اصفهانی خواهد شد. از سوی دیگر آبی‌ها در حالی در قامت تیم صدرنشین لیگ بیست‌وسوم کار خود را پیش می‌برند که شاگردان جواد نکونام امیدوارند بتوانند تا پیش از شروع تعطیلات زمستانی و پایان نیم‌فصل نخست این صدرنشینی را حفظ کنند که این صدرنشینی مرهون عملکرد خیره‌کننده آبی‌ها در دیدارهای خانگی است.

استقلالی‌ها در فصل جاری لیگ برتر توانسته‌اند در طول 13 مسابقه، 28 امتیاز به‌دست آورند که آماری جالب‌توجه و باعث پیشتازی شاگردان نکونام شده است. آنها با هدایت جواد نکونام در دیدارهای بیرون از خانه تنها 10 امتیاز به‌دست آورده‌اند؛ به‎‌طوری‌که در کارنامه استقلال در دیدارهای بیرون از خانه، 2 برد، 4 تساوی و یک شکست دیده می‌شود و این آمار و ارقام حکایت از آن دارد که آبی‌ها اکثریت امتیازهای خود را در فصل جاری در دیدارهایی به‌دست آورده‌اند که در تهران و در ورزشگاه آزادی برابر رقبای خود به میدان رفته‌اند. یک امتیاز از 10 امتیاز به‌دست آمده استقلال در دیدارهای بیرون از خانه مرتبط با مسابقه دربی است که به میزبانی ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس برگزار شد. در آن سوی میدان سپاهان در لیگ بیست‌وسوم در 7 بازی خانگی به میدان رفته که 6 برد و یک شکست طلایی‌پوشان و ثبت تفاضل گل مثبت 11 باعث شده تا آ‌ن‌ها در قامت بهترین تیم میزبان در لیگ بیست‌وسوم نام خود را مطرح کنند. باوجود صدرنشینی سپاهان در جدول برترین تیم‌های خانگی در لیگ بیست‌وسوم، آمار استقلال در دیدارهای خانگی بیشتر جلب‌توجه می‌کند. چرا که شاگردان جواد نکونام توانسته‌اند تا پایان هفته سیزدهم، حداکثر امتیازات دیدارهای خانگی را به‌دست آورند.

شاگردان نکونام که در هفته سیزدهم موفق شدند در دیداری خانگی مقابل نساجی مازندران با 4 گل به پیروزی برسند، در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر 6 بار در خانه به مصاف رقبا رفته‌اند که در 6 مسابقه پیروز شده‌اند و 12 گل زده و تنها 2 گل خورده در کارنامه آبی‌ها به چشم می‌آید. این آمار و ارقام باعث شده تا آبی‌ها در رقابتی میلی‌متری با سپاهان به عنوان دومین تیم برتر خانگی در لیگ بیست‌وسوم شناخته شوند و استقلالی‌ها برای حفظ این رکورد فوق‌العاده، کار سختی را در پیش دارند. استقلال آخرین‌بار که در جریان مسابقات لیگ برتر در دیداری خانگی مغلوب شد، فصل گذشته و در هفته نخست مقابل سپاهان اصفهان بود. بعد از باخت خانگی مقابل طلایی‌پوشان اصفهانی، استقلالی‌ها در 20 مسابقه اخیرشان در خانه هیچ شکستی را متحمل نشده‌اند و 14 برد و 6 تساوی در کارنامه آبی‌ها دیده می‌شود که آماری فوق‌العاده جالب‌توجه است. تا به امروز، 497 روز شکست‌ناپذیری در خانه در کارنامه استقلال در لیگ برتر به ثبت رسیده که با توجه به اینکه دیدار بعدی آبی‌ها در ورزشگاه آزادی، روز نهم دی‌ماه در مقابل پیکان خواهد بود، شمار روزهای شکست‌ناپذیری استقلال از عدد 500 عبور می‌کند.

آبی‌ها در لیگ بیست‌ویکم هم هیچ شکستی را متحمل نشده بودند تا با این اوصاف در طول 875 روز اخیر، تنها یک شکست خانگی برای استقلال در طول 35 مسابقه به ثبت رسیده باشد. باید دید روند شکست‌ناپذیری آبی‌ها در دیدارهای خانگی تا چه زمانی تمدید خواهد شد و آیا آن‌ها می‌توانند با تکیه بر روند درخشان خود در دیدارهای خانگی، صدرنشینی‌شان در لیگ بیست‌وسوم را هم حفظ کنند و به مانند لیگ بیست‌ویکم، در مسیر قهرمانی قدم بزنند یا خیر. البته همان‌گونه که اشاره شد آنها رقیب بسیار حریصی چون سپاهان را پشت سرخود می‌بینند که به هیچ تیمی رحم نمی‌کند. زردپوشان اصفهانی با تکیه بر خط آتش ویرانگری که در اختیاردارند رقیبان را از دم تیغ می‌گذارند. آنها در 12 مسابقه توانسته‌اند 32 گل به ثمر برسانند که آماری خیره‌کننده است و جالب آنکه 9 بازیکن مختلف برای سپاهان در این فصل توانسته‌اند گل بزنند. از میان 32 گل به ثمر رسیده، 16 گل محصول درخشش شهریار مغانلو و رضا اسدی بوده و آن‌ها موفق شده‌اند هرکدام برای تیمشان 8 بار در فصل جاری گل بزنند تا مدعیان اصلی کفش طلای لیگ بیست‌وسوم باشند. کاوه رضایی و عیسی آل‌کثیر 2 مهاجم دیگر سپاهان هم هرکدام در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر موفق شده‌اند 2 بار برای تیمشان گل بزنند تا بیش‌ازپیش قدرت تهاجمی بالای سپاهان به چشم آید. مغانلو و اسدی حالا هرکدام با 8 بار گلزنی در فصل جاری مشترکا صدر جدول گلزنان لیگ بیست‌وسوم را در اختیاردارند. این خط حمله به مورایس اجازه داده تا تیمش را با ترکیبی هجومی به مصاف دیگر رقیبان فرستاده و نگرانی از بابت خط حمله سپاهان نداشته باشد. بر این اساس طلایی پوشان اصفهانی در هر بازی با میل تهاجمی خارق‌العاده‌ای به میدان می‌آیند و این جاه‌طلبی قهرمانی نیم فصل شاگردان نکونام را با تهدید جدی روبرو کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
امیر حسین احتشامی
امیر حسین احتشامی
خبرنگار ورزشی

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد