hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > همراه سرمایه‌گذار/ شانس چقدر در موفقیت سرمایه‌گذاری ما ایرانی‌ها موثر است؟

همراه سرمایه‌گذار/ شانس چقدر در موفقیت سرمایه‌گذاری ما ایرانی‌ها موثر است؟

سعید اسلامی بیدگلی، کارشناس ارشد بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری از یک اصل مهم سخن می‌گوید که آیا در اقتصاد پر از نااطمینانی ایران می‌توان سرمایه‌گذار موفق بود؟

فردای اقتصاد: یکی از افرادی که در خصوص نقش شانس در موفقیت سرمایه‌گذار آن هم در سایه عدم قطعیت‌ و نااطمینانی صحبت کرده، نسیم نیکلاس طالب است. نسیم طالب دیدگاه‌های جالبی در خصوص نقش نااطمینانی‌ها در سرمایه‌گذاری دارد. او می‌گوید «ما سعی می‌کنیم ارزها را کنترل کنیم، بورس و همه چیز را کنترل کنیم، این موضوع باعث می‌شود که اطلاعات در بازار ناپایدار باشند. مشکل ما در بخش مالی این است که مردم از نوسانات ترس دارند و میخواهند به روش گرین‌اسپن (Greenspan) رئیس اسبق فدرال رزرو عمل کنند. یعنی آن‌ها سعی می‌کنند به طور مصنوعی همه چیز را ثبیت کنند. درست مثل جنگلی که در آن هر آتیش کوچکی را سرکوب می‌کنی، اما مواد قابل اشتعال و ریسک‌های پنهان انباشته می‌شوند و در نهایت به طرز وحشتناکی انفجار بزرگ اتفاق میفتد. سیستم شما باید یاد بگیرد که عاشق نوسانات باشد چون اگر این نوسانات و تغییرات را در آغوش بگیرید به شما اطلاعاتی می‌دهد که باعث می‌شود خیلی سریع سازگار شوید و البته شما را از قوی سیاه یا همان شوک‌های نادر نسیز محفوظ نگه می‌دارد. 

در تازه‌ترین برنامه همراه سرمایه‌گذار با حضور سعید اسلامی بیدگلی، کارشناس ارشد بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری و میزبانی بهزاد بهمن‌نژاد با ایده‌های نسیم نیکلاس طالب بیشتر آشنا می‌شویم. اما شانس چقدر در موفقیت سرمایه‌گذاری ما ایرانی‌ها موثر است؟ آیا در اقتصاد پر از نااطمینانی ایران نیز می‌توان یک سرمایه‌گذار موفق بود؟ 

نسخه صوتی این گفت‌وگو را اینجا بشنوید:

قسمت‌های قبلی همراه سرمایه‌گذار:

چرا ما ایرانی‌ها عموما از اهداف مالی خود جا می‌مانیم؟ / با حضور علی سعدوندی

در یک اقتصاد تورمی چگونه باید سرمایه‌گذاری کنیم؟ / با حضور محبوبه داودی

چشم‌انداز بازارها در میان‌مدت و کوتاه‌مدت / با حضور علی میرزاخانی و محمدرضا دم‌ثنا

آنچه سرمایه‌گذاران مبتدی باید بدانند / با حضور مهدی حیدری

خدمات نهادهای مشاور سرمایه‌گذاری ویژه ثروتمندان است یا عموم مردم؟/ با حضور مونا حاجی علی اصغر

منبع: fardayeeghtesad-34682

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد