hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > ابراهیم رئیسی: کندی اینترنت برطرف شود

ابراهیم رئیسی: کندی اینترنت برطرف شود

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، برای چندمین بار از وزیر ارتباطات خواست تا وضعیت کندی اینترنت که برخی کاربران از آن شکایت دارند برطرف شود.

رئیس جمهوری در آیین بهره برداری از طرح اتصال همه مناطق استان گلستان به شبکه فیبر نوری از وزیر ارتباطات برای چندمین بار خواست که مسئله کندی اینترنت برطرف شود.

به گزارش «شبکه شرق» ابراهیم رئیسی پیش از این نیز بارها از وزیر ارتباطات خواسته بود تا مسئله کندی اینترنت که بسیاری از کاربران نسبت به آن شکایت دارند برطرف شود. امروز (یکم دی) در آیین بهره‌برداری از طرح اتصال فیبرنوری در استان گلستان ابراهیم رئیسی مجددا روی این موضوع تاکید کرد. او در این مورد گفت:‌ «چند بار به آقای وزیر گفتم مسئله کندی برقراری ارتباط یا کندی اینترنت که برخی از آن گله‌مند هستند باید رفع شود. این زیرساخت که امروز هم آن را افتتاح کردیم می‌تواند این کندی را برطرف کند.»

تابستان سال جاری رئیس جمهوری کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مامور بررسی کندی اینترنت کرد. با گذشت بیش از ۷ ماه از این دستور هنوز نتیجه بررسی‌های این کارگروه منتشر یا اعلام نشده است.

درخواست رئیس جمهوری برای برطرف کردن کندی اینترنت در حالی مطرح می‌شود که وزیر ارتباطات پیوسته اعلام کرده که وضعیت اینترنت روبه‌ بهبود است و مشکل خاصی در کیفیت و سرعت اینترنت وجود ندارد. در این زمینه عیسی زارع‌پور اگر هم بخواهد کند در اینترنت را قبول کند آن را به گردن عدم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها توسط دولت گذشته می‌اندازد.

برای مثال آبان ماه او در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به کیفیت و سرعت پایین اینترنت و نارضایتی مردم از این وضیعت اعلام کرد که این اتفاق‌ها به دلیل سرمایه‌گذاری است که دولت گذشته در توسعه اینترنت ثابت انجام نداده است. او در این زمینه گفته بود که مردم باید  کمی صبر و تحمل داشته باشند تا پروژه اتصال منازل و کسب‌وکارها به فیبرنوری به سرانجام برسد.

در آن زمان عیسی زارع‌پور با اعلام گفته بود: «من بارها اعلام کرده‌ام که تنها راه اساسی حل مشکلات سرعت اینترنت در کشور نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی مخصوصاً زیرساخت‌های ارتباطی ثابت است. پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در سراسر کشور به‌مرور درحال اجراست.»

او همچنین تاکید کرده بود که در صورت اجرای این پروژه، سرعت ارتباطات همراه نیز ارتقا می‌یابد، چراکه  حتی اگر نسل چهارم هم بخواهد حداکثر سرعت خود را ارائه دهد باید با فیبر نوری به این شبکه متصل شود. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که به باور کارشناسان فنی و شبکه اینترنت تا زمانی که محدودیت روی دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مختلف و برخی پروتکل‌های مهم اینترنتی وجود داشته باشد، راه‌اندازی پروژه فیبرنوری هم نمی‌تواند کاربران را به کیفیت و سرعت اینترنت دلخواه خود برساند.

منبع: sharghdaily-910896

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد