hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > کشف سنگ‌های عجیب در پنج قاره دنیا

کشف سنگ‌های عجیب در پنج قاره دنیا

نوع جدیدی از سنگ‌های حاوی پلاستیک در سراسر دنیا پیدا شده که جنس عمده آن از پلاستیک‌هایی است که تاکنون در دنیا ساخته و دور انداخته شده‌اند.

آسیب‌های بشر به طبیعت و محیط زیست روز به روز در حال افزایش است و اخیرا پدیده نادر و عجیبی در هر پنج قاره جهان رویت شده که تعجب دانشمندان را به همراه داشته: سنگ‌های پلاستیکی

به گزارش خبرآنلاین، این رسوبات ترکیبی از پلیمر‌های سنگ و پلاستیک ضایعات انسانی است که به هم فشرده شده‌اند. حالا این سنگ‌های پلاستیکی هم در سواحل و هم در داخل ۱۱ کشور در ۵ قاره دنیا یافت شده است. این سنگ‌ها نشان‌دهنده میزان آلودگی پلاستیکی در سراسر دنیاست و یکی از محققان اعلام کرده که این سنگ‌ها به منزله خطری قریب‌الوقوع برای پایداری اقیانوس‌ها و نهایتا سلامت بشر هستند.

کشف سنگ‌های عجیب در پنج قاره دنیا

پروفسور پونیاسلوک بهادری پروفسور بیوژئوشیمی از موسسه آموزش علوم هند در این رابطه گفته: «ظاهر این سنگ‌های پلاستیکی یافت شده در جزایر ساحلی بکر هند، امکان انتشار میکروپلاستیک و اشکال شیمیایی مرتبط با آن را به دلیل هوازدگی یا امواج افزایش می‌دهد.»

او ادامه داد: «میکروپلاستیک‌های آزاد شده وارد اقیانوس می‌شوند و از طریق ماهی‌های خوراکی به بدن پستانداران دریایی و انسان نفوذ می‌کند. این سنگ‌های پلاستیکی، یک خطر حتمی برای پایداری اقیانوس‌ها، اقتصاد آبی و سلامتی کلی انسان‌ها به شمار می‌روند.»

منبع: fararu-692876

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد