hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

یلدای متفاوت

از ظرفیت پر کافه‌ها در این شب‌ها می‌توان فهمید جمع شدن در خانه مادربزرگ‌ها آرام آرام دارد جای خودش را به جمع شدن در کافه‌ها می‌دهد.

هرچند هنوز هم تعداد کسانی که شب یلدا را کنار خانواده می‌گذرانند کم نیست اما از ظرفیت پر کافه‌ها در این شب‌ها می‌توان فهمید جمع شدن در خانه مادربزرگ‌ها آرام آرام دارد جای خودش را به جمع شدن در کافه‌ها می‌دهد. طبق آخرین برآوردها دور هم جمع شدن در خانه آن هم بدون شام چیزی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ تومان می‌شود اما قیمت دورهم جمع شدن در کافه یا رفتن به تورهای مسافرتی یلدایی برای یک خانواده چهار نفره خیلی بیشتر از این اعداد می‌شود.

 

یلدای ۸ میلیون تومانی در سعادت‌آباد

 یک رستوران در سعادت‌آباد برای مراسم یلدا در دو شب برنامه اختصاص داده که برای حافظ‌خوانی، عکاسی اختصاصی، موسیقی زنده، بوفه شام و … مبلغ ۲ میلیون تومان برای هر نفر را در نظر گرفته. اگر یک خانواده ۴ نفره بخواهند شب یلدا خود را در این رستوران بگذرانند باید ۸ میلیون تومان هزینه کنند. 

 

غرب تهران چه خبر؟

رستوران یکی از معروف‌ترین برج‌های غرب تهران قیمت ورودی مراسم شب یلدا را نفری یک میلیون و ۵۸۰ تومان اعلام می‌کند. پکیج یلدایی این رستوران شامل اجرای موسیقی زنده، بوفه پیش‌غذا شامل ناگت، کشک بادمجان، سالاد اولویه، حمص،  و…غذای اصلی شامل مرصع‌پلو، ته‌چین، مسما بادمجان، لازانیا، جوجه عربی، اسپرینگ رول، پیتزا، کوبیده و…به همراه بوفه دسر شامل سالاد، کاپ‌کیک، ژله، آبشار شکلات و… می‌شود. همچین من‌ ویژه شب یلدا این رستوران شامل بره کامل و ماهی می‌شود. برنامه شب یلدا این رستوران هم دف‌نوازی، حافظ‌خوانی است که در کنار آن از مهمانان با سینی شب یلدا که شامل انار و هندوانه و آجیل و چرخه تافی و… پذیرایی می‌شود. 

 

شرق تهران چه خبر؟

یکی از رستوران‌های معروف شرق تهران ورودی مراسم شب یلدا را ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان اعلام می‌کند. یکی از کمدین‌های معروف در این رستوران اجرا دارد.

 

مرکز و جنوب تهران چه خبر؟ 

قیمت پکیج یلدایی  رستورانی در  یوسف‌آباد با شام ۳۵۰ تومان و همین پکیج بدون شام هم ۲۵۰ هزار تومان است. ورودی رستوران دیگری در محله جمهوری برای شب یلدا  نفری ۱۵۰ هزار تومان است 

 

خانه‌های تاریخی، گران‌تر از سایر رستوران‌ها   

قیمت ورودی مراسم یلدا در یکی از کافه رستوران‌های قدیمی حوالی میدان فردوسی برای هر نفر ۶۵۰ هزار تومان است. در این رستوران علاوه بر مراسم دف‌نوازی و خواندن تصنیف‌خوانی افراد برای شام هم حق انتخاب یک غذا فسنجان، کوفته ریزه و رشته‌پلو با مرغ سرخ‌شده دارند.

قیمت ورودی مراسم شب یلدا در یکی از کافه رستوران‌های قدیمی اطراف میدان بهارستان  ۲ میلیون تومان است. برنامه شب یلدا این رستوران علاوه بر اجرای موسیقی زنده، پذیرایی از میهمانان با دسر شامل آجیل، حمص، باقلی، بورانی و… است. شرکت‌کنندگان در مراسم یلدایی این رستوران می‌توانند از بین چند غذای منوی اصلی یکی را انتخاب کنند.

  

 ظرفیت برخی از رستوران ها چند شب قبل از یلدا پر شد

رستورانی در گیلان که اتفاقا در تهران هم شعبه دارد هم برای میهمانان ورودی ندارد چون نتوانسته‌اند گروه موسیقی برای شب یلدا پیدا کنند. 

در اصفهان هم ظرفیت مراسم شب یلدا  یکی از رستوران‌هایی که حوالی جاده کاشان قرار دارد، پر شده است و مسئول پاسخگویی می‌گوید احتمالا به خاطر اجرای خوب گروه موسیقی  است که ظرفیت ما چند شب قبل از شب یلدا پر شده است.

 

قیمت تورهای مسافرتی که برای شب یلدا

 قیمت تورهای مسافرتی یلدایی برای هر نفر اکثرا از ۱ میلیون و ۵۰۰ شروع که مربوط به تورهای یک روز و نیمه است شروع می‌شود و تا حدود ۴ میلیون که مربوط به تورهای ۳ روز و نیمه است هم می‌رسد. ظرفیت اکثر تورهایی که روی سایت‌های آژانس‌های مسافرتی است هم پر شده است. لوکیشن  تورها معمولا مناطق کویری و گرمسیری است. البته تورهایی به مناطق شمالی مانند ماسوله یا لاهیجان هم وجود دارد.

 

منبع: sharghdaily-910866

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد