hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > عبدی اسلحه پنهان خمس

مهاجم تراکتور در حضوری 23 دقیقه‌ای نسخه پیکان را پیچید

عبدی اسلحه پنهان خمس

بازیکنی که بتواند در حضور 23 دقیقه‌ای دو گل برای تیمش به ثمر رساند بدون شک اسلحه پنهان سرمربی به شمار می‌رود.

این شرایط برای مهدی عبدی در بازی عصر دوشنبه تراکتور با پیکان پیش آمد. درحالی‌که این دیدار برای پاکو خمس گره‌خورده و آن‌ها ده نفره هم شده بودند سرمربی اسپانیایی تیم تبریزی در 67 دقیقه بازی اسلحه پنهان خود را وارد زمین کرد. مهدی عبدی هم تنها هفت دقیقه لازم داشت تا زهر خودش را به پیکانی‌ها بریزد. ضربه کرنر ارسالی ریکاردو آلوز به محوطه جریمه و سهل‌انگاری مدافعان میزبان این فرصت را برای عبدی فراهم کرد تا با ضربه تمام کنند دروازه خودروسازان تهرانی را باز کند. این گل موجب شد تا خمس نفسی به‌راحتی کشیده و امیدوار باشد تا تیمش از این دیدار خانگی با امتیاز کامل خارج شود. اما این گل پایانی برای جاه‌طلبی‌های مهاجم تراکتور نبود و او در دقیقه 90 با تیزهوشی توپ را از مدافع تراکتور گرفت و خودش را در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان تراکتور قرارداد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند. گلی که تقریبا حکم شلیک نهایی به قلب مهمان را داشت و کار آن‌ها را تمام کرد. این دو گل موجب شد تا تعداد گل‌های زده عبدی به عدد پنج برسد و این بازیکن در رده سوم برترین گلزنان لیگ جای بگیرد. اما داستان ظهور یک بازیکن گمنام در فوتبال ایران جالب‌توجه است. شهرآورد نودویک تهران بدون گل در جریان بود تا اینکه گابریل کالدرون تصمیم گرفت یک بازیکن ناشناخته را به زمین بیاورد. وقتی اولین لمس توپ و تقابل او با سیدحسین حسینی به گل تبدیل شد اغلب تماشاگران حاضر در استادیوم پرسپولیس در شادی خود نمی‌توانستند نام گلزن تیم‌شان را فریاد بزنند. مهدی عبدی با گلزنی در دربی خود را به اهالی فوتبال در ایران شناساند و یک شروع رویایی را تجربه می‌کرد.

عبدی در همان لیگ نوزدهم مورد اعتماد کالدرون و نیم فصل دوم یحیی قرار گرفت و درحالی‌که در اغلب بازی‌ها از روی نیمکت کار را شروع می‌کرد درنهایت در ۱۵ بازی لیگ برای پرسپولیس ۴ گل زد که آمار خوبی برای فصل اول حضورش در تیم اصلی به‌حساب می‌آمد. بهترین فصل عبدی اما سال بعد رقم خورد. سرخ‌ها در دوره کرونا به لیگ قهرمانان آسیا رفتند و در روزهایی فراموش‌نشدنی به فینال آسیا رسیدند. این تورنمنتی بود که چهره خونسرد عبدی را به یکی از محبوب‌ترین سرخپوشان بدل کرد و نوید یک مهاجم خوب دیگر بعد از مهدی طارمی و علی علیپور را در پرسپولیس می‌داد. این بازیکن جوان اهل روستای قراخیل قائمشهر در سال ۲۰۲۰ در لیگ قهرمانان ده بازی انجام داد و یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ پرسپولیس را زد. او که یک گل در مرحله گروهی زده بود با محرومیت شوکه کننده عیسی فیکس ترکیب پرسپولیس شد و مقابل النصر در نیمه نهایی گل زد. او در فینال آسیا مقابل اولسان نیز دروازه حریف را فروریخت اما حسرت بزرگی را با شکست تیمش در این بازی تحمل کرد.

عبدی پس‌ازآن تورنمنت درحالی‌که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گلزنان تاریخ پرسپولیس شناخته می‌شد پا به فصل جدید ایران گذاشت که در ۳۰ بازی لیگ و جام حذفی درمجموع یازده گل زد تا بهترین فصل او در پرسپولیس به ثبت برسد. در لیگ بیست و یکم هم عبدی فرصت خوبی برای بازی داشت در ۲۹ مسابقه لیگ و حذفی ۹ گل زد تا با همین تعداد بهترین گلزن تیمش باشد. بااین‌وجود عبدی نتوانست آنطور که باید روند پیشرفت خود را در پرسپولیس طی کند و درحالی‌که با توجه به گل‌های مهم او انتظارات از این مهاجم جوان بیشتر هم شده بود، او صرفا به یک فوروارد نیمکت نشین تبدیل شد. البته او به‌عنوان بازیکن جانشین هم در دربی ۹۴ به استقلال گل زد تا بار دیگر توانایی‌های خود را اثبات کند. بدترین فصل عبدی اما در لیگ گذشته رقم خورد و او در تعداد بازی‌های بسیار کمی مهره ثابت تیمش بود و در ۱۶ بازی تنها یک گل به ثمر رساند. سرخ‌ها در این فصل مهاجمانی مثل لوکادیا، دیاباته، پریرا و آل کثیر را داشتند و مهدی عبدی تقریبا محوشده بود. مهدی عبدی پس از گلزنی در دربی‌ها و آسیا به یک نیمکت نشین مطلق تبدیل شد و تلاش‌های او برای راضی کردن دوباره یحیی هم جواب نداد تا او در شرایطی که پرسپولیس تنها شهاب زاهدی را در خط حمله خود داشت، به تراکتور برود و سرانجام پس از پایان هفته دوم به‌طور قرضی از پرسپولیس جدا شد و به تیم پرهوادار تبریزی پیوست.

عبدی در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر برای نخستین بار به‌عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و با گلزنی به تیم مس رفسنجان شروع باشکوهی در تیم جدیدش داشت. او سپس در هفته‌های ششم و هفتم مقابل شمس آذر قزوین و آلومینیوم اراک گل زد و سپس این روند خوب او متوقف شد. عبدی البته در هفته یازدهم مقابل فولاد یکی از پاس گل‌های تیمش را داد اما بازی عصر دوشنبه مقابل پیکان حکم طلوعی دوباره را برای عبدی داشت تا خمس در هفته‌های سرنوشت‌ساز پیش رو حسابی ویژه‌ای بروی این بازیکن باز کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
امیر حسین احتشامی
امیر حسین احتشامی
خبرنگار ورزشی

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد