hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > آرزویم این است که بتوانیم در این رشته در المپیک حضور داشته باشیم

آرزویم این است که بتوانیم در این رشته در المپیک حضور داشته باشیم

رئیس فدراسیون اسکی، گفت: راه‌اندازی رشته کرلینگ در کشورمان، نقطه عطف در ورود ورزش‌های نو به ایران است.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین؛ نشست خبری به‌منظور آغاز فعالیت رسمی انجمن کرلینگ با حضور عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی روز چهارشنبه برگزار شد.

نظریان راه‌اندازی رشته کرلینگ در کشورمان را نقطه عطف در ورود ورزش‌های نو به ایران دانست و گفت: اسکی در ایران سال‌ها قدمت دارد، ولی در رشته‌هایی چون کرلینگ جوان است و کار زیادی در پیش دارد. المپیک زمستانی با ۱۵ رشته برگزار می‌شود و آرزویم این است که به زودی بتوانیم در این رشته در المپیک زمستانی حضور داشته باشیم. در بازی‌های آسیایی زمستانی، کرلینگ حضور داشته و امیدوارم انجمن کرلینگ بتواند به رشد برسد و در آنجا با کاروانی متشکل از چند رشته و فراتر از اسکی حضور داشته باشیم. ما آغازگر یک راه نوین هستیم و باید کمک کنیم تا اینگونه رشته‌ها رشد کنند و در سال‌های آینده به مدال برسیم.

وی ادامه داد: ستاد بازی‌های زمستانی راه‌اندازی شده و باید با قدرت در ستاد جلو برویم و سال آینده قول بدهیم که سکوهای خوبی کسب کنیم و باعث شادی و غرور کشور شویم.

محمود عبداللهی رئیس انجمن کرلینگ فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، گفت: امروز اعلام موجودیت کردیم و گزارش آغاز فعالیت کرلینگ به فدراسیون جهانی ارسال می‌شود تا درخواست عضویت کنیم. پس از آن درخواست مربی خارجی می‌دهیم و سپس فراخوان جذب بازیکن خواهیم کرد. ایرانیانی در خارج از کشور هستند که در این رشته فعالیت دارند و می‌توانند به ما کمک کنند. با شورای شهر و شهرداری تهران برای تجهیز یک سوله رایزنی کردیم تا بتوانیم در آنجا استعدادیابی کنیم و بحث فعالیت در حوزه قهرمانی در پیست بازار بزرگ ایران انجام شود.

وی درباره تجهیزات این رشته گفت: با مهندسی معکوس اقدام به ساخت گوی سنگی این رشته در داخل کشور شده و به تولید نیز رسیده است. همچنین از کفش‌های مخصوص کرلینگ که تولید داخلی است، استفاده می‌کنیم.

258 258

منبع: khabaronline-1850950

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد