hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > آجیل شب یلدای امسال ارزان‌تر از سال قبل است

آجیل شب یلدای امسال ارزان‌تر از سال قبل است

رئیس اتحادیه سراسری آجیل و خشکبار گفت: قیمت آجیل شب یلدای امسال نسبت به سال قبل کاهش داشته است. قیمت پسته از ۴۵۰ هزار تومان آغاز و تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش شبکه شرق، رئیس اتحادیه سراسری آجیل و خشکبار با بیان "قیمت آجیل شب یلدای امسال نسبت به سال قبل کاهش داشته است" گفت: پسته امسال نسبت به سال قبل ۲۰درصد و تخمه ۵۰درصد ارزان‌تر است.

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه سراسری آجیل و خشکبار اظهار داشت: پس از چندین سال رکود در بازار آجیل و خشکبار شب یلدای امسال شاهد استقبال مردم از این بازار هستیم.

وی افزود: قیمت خشکبار تحت تأثیر از عوامل مختلفی همچون میزان تولیدات داخلی و نرخ ارز است. ثبات ارز منجر به کاهش قیمت آجیل و خشکبار در بازار شده است. قیمت پسته از 450 هزار تومان آغاز می‌شود و تا یک میلیون و 100 هزار تومان است و نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه سراسری آجیل و خشکبار در ادامه تصریح کرد: قیمت تخمه ژاپنی امسال از 250 هزار تومان تا 350 هزار تومان است و نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 تا 60 درصد ارزان شده است.

ممقانی گفت: آجیلی که در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود آجیل ارزان‌قیمت است؛ آجیل از 300 تا 800 هزار تومان است، ترکیب و کیفیت آجیل اهمیت دارد.

وی تأکید کرد: نمی‌توانیم قیمت مصوب برای آجیل و خشکبار اعلام کنیم؛ ولی می‌توانیم با نظارت مستمر و دقیق قیمت‌ها را کنترل کنیم. آجیل یک محصول کشاورزی است و با کیفیت‌های متعدد تولید می‌شود؛ اعلام قیمت مصوب باعث سردرگمی بازرسان، اصناف و مردم می‌شود.

رئیس اتحادیه سراسری آجیل و خشکبار تصریح کرد: نرخ سود قانونی در عمده‌فروشی 3 درصد و در خرده‌فروشی 12 درصد است. نظارت ما باید دقیق باشد متأسفانه کمبود بازرس داریم.

 

منبع: sharghdaily-910708

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد