hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > برگزاری نشستی عجیب درباره «ابعاد فقهی کاشت ناخن»!

برگزاری نشستی عجیب درباره «ابعاد فقهی کاشت ناخن»!

حوزه علمیه زنان مرکزی نشست «تخصصی بررسی ابعاد فقهی کاشت ناخن» برگزار کرد.

به گزارش شبکه شرق، حوزه علمیه زنان استان مرکزی، دوشنبه ۲۷ آذر، نشست «علمی-ترویجی» بررسی ابعاد فقهی «کاشت ناخن» را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این نشست کاشت ناخن «هجمه فرهنگی» توصیف و استفاده از آن برای مسلمانان هنگام نماز خواندن «حرام» دانسته شد.

در این کرسی علمی_ترویجی خانم سمیه حسینی به عنوان ارائه دهنده به توضیح عنوان پرداخت و گفت:« کاشت ناخن از جمله آرایش‌های نوظهوری است که به نوعی یک هجمه فرهنگی محسوب می شود این نوع آرایش انواع مختلفی دارد، اما آنچه محل بحث است، نوعی از ناخن مصنوعی است که پودری یا ژله ای می باشد و به سختی برداشته می شود، به طوری که آب به زیر آن نفوذ نمی کند. مسئله مهم مورد پژوهش این است که آیا مانعی برای طهارت و عبادت ایجاد می کند یا خیر؟»

وی در ادامه افزود: «تعجیز عملی مکلف در وقت عبادت حرام است و شخص فاقد طهورین محسوب می شود و او می بایست عبادتها را بدون طهارت انجام دهد و بعد از بر طرف شدن مانع قضا کند.»

سپس خانم معین السادات ناقد این کرسی علمی_ترویجی بیان کرد: «می بایست ابتدا مانعیت مطرح می شد و بحث علاوه بر تحلیل دلالی، از نظر سندی هم بررسی شود و می بایست بحث مانعیت در وقت و خارج وقت، جا به جا شود و مفاهیم بحث در ابتدای مقاله آورده شود و همچنین چینش مطالب در تحلیل موضوعی متزلزل است.»

 

منبع: sharghdaily-910646

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد