hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اعتراض کیهان به هک سامانه سوخت؛ وزارت نفت پاسخ دهد چرا سامانه‌ای که هیچگاه دچار مشکل نشده طی سه سال دو بار با اختلال سراسری مواجه شده؟

اعتراض کیهان به هک سامانه سوخت؛ وزارت نفت پاسخ دهد چرا سامانه‌ای که هیچگاه دچار مشکل نشده طی سه سال دو بار با اختلال سراسری مواجه شده؟

روزنامه کیهان نوشت: به‌نظر می‌رسد وزارت نفت باید پاسخ دهد که چرا شرکت‌های تحت مدیریت این وزارتخانه، در مورد سامانه ملی هوشمند سوخت، نتوانسته‌اند بازدارندگی لازم را فراهم کنند به‌گونه‌ای که سامانه‌ای که طی دو دهه اخیر هیچ‌گاه با چنین مشکلاتی مواجه نبوده، طی سه سال اخیر برای دومین بار با مشکل اختلال سراسری مواجه شده است؟

 

به گزارش کیهان، بحث هک سامانه هوشمند سوخت، در گذشته‌ای نه‌چندان دور (آبان 1400) نیز رخ داده بود و قرار بود پس از آن اتفاق، سامانه هوشمند سوخت به‌گونه‌ای مجهز و بازسازی شود که امکان هک دوباره آن وجود نداشته باشد. در اینکه هر نوع نفوذ و هک سامانه ملی هوشمند سوخت، از کارشکنی معاندان و طرح‌ریزی دشمنان ایران است شکی نیست اما باید به این نکته توجه کرد که سامانه هوشمند سوخت کشور، سامانه‌ای حاکمیتی و ملی محسوب می‌شود که دارای لایه‌های امنیتی بسیار بالایی است. در این شرایط چطور برای دومین بار طی سه سال اخیر، این سامانه دچار اختلال گسترده شده است؟

این روزنامه تاکید کرده است: به‌نظر می‌رسد وزارت نفت باید پاسخ دهد که چرا شرکت‌های تحت مدیریت این وزارتخانه، در مورد سامانه ملی هوشمند سوخت، نتوانسته‌اند بازدارندگی لازم را فراهم کنند به‌گونه‌ای که سامانه‌ای که طی دو دهه اخیر هیچ‌گاه با چنین مشکلاتی مواجه نبوده، طی سه سال اخیر برای دومین بار با مشکل اختلال سراسری مواجه شده است؟

 

منبع: etemadonline-645004

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد