hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > نمودار قیمت پروفیل‌آهن امروز را از کجا چک کنیم؟

نمودار قیمت پروفیل‌آهن امروز را از کجا چک کنیم؟

پروفیل‌ها (profile) از جمله محصولات کلیدی و مهم در بازارهای جهانی به حساب می‌آیند که معمولا به دو حالت باز(تیرآهن، ناودانی و یا نبشی) و بسته(دارای مقاطع دایره، مستطیل یا مربع) تولید و در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. این کالاها دارای کاربرد فراوانی هستند که شامل موارد زیر می‌شوند:

 

  • خودروسازی

  • ساختمان‌سازی

  • درب و پنجره

  • ساخت لوله

  • کشتی‌سازی

قیمت پروفیل‌آهن

در بازارهای داخلی و جهانی بر سر قیمت پروفیل‌آهن و قیمت آهن به دلیل کاربرد وسیع آنها در صنایع مختلف، رقابت بسیار نزدیکی وجود دارد و کارشناسان به دقت تمامی نوسانات را تحت کنترل دارند تا در نهایت امکان پیش‌بینی شرایط را تا حدودی بدست آورند. پروفیل‌آهن هم امروزه تبدیل به محصولی حساس و تاثیر پذیر شده است، به نحوی که با کوچک‌ترین اتفاقی شرایط عادی خود را از دست می‌دهد و وارد کاهش و یا صعود قیمت می‌شود. این وضعیت گاهی آنقدر سریع انجام می‌شود که در مواقعی مقدمات تعجب تاجران باتجربه این حوزه را فراهم می‌آورد. اما واقعا چه دلایلی باعث چنین نوساناتی در بازار پروفیل‌آهن می‌شود. در ادامه به صورت مختصر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت این محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • وزن

  • نرخ مواد اولیه

  • مقدار عرضه و تقاضا

  • حمل و نقل

  • تغییرات قیمت ارز

  • حضور  واسطه‌ها در خرید

ی

نکته قابل توجه اینکه در مواقعی یکی از عوامل بالا باعث خنثی شدن مورد دیگر می‌شوند و یا گاهی چند عامل با یکدیگر همسو شده و باعث کاهشی یا افزایشی شدن قیمت‌ها می‌شوند. به همین دلیل معمولا فعالان این حوزه به دقت اخبار بازار آهن و فولاد را دنبال می‌کنند تا از این طریق در جریان تمامی اتفاقات قرار بگیرند. کارشناسان تاکید دارند با مطالعه اخبار رسانه‌ها می‌توان تا حدودی از اتفاقات آینده آگاهی پیدا کرد. نکته دیگر اینکه چون پروفیل‌آهن به صورت کیلویی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، به همین دلیل وزن آنها نیز در میادین خرید و فروش نقش پررنگی را ایفاء می‌کنند.

نمودار قیمت پروفیل آهن

شرکت پیوان با سال‌ها تجربه در زمینه تامین و توزیع مقاطع و ورق‌های فولادی و با بهره‌گیری از کارشناسان توانمند تا‌کنون خدمات ارزشمندی را به مشتریان خود ارائه کرده است. با توجه به اینکه پروفیل‌آهن از محصولات پرکاربرد و کلیدی در زمینه ساخت و ساز و سایر صنایع محسوب می‌شود، این شرکت در تلاش است تا با ارائه قیمت پروفیل امروز ، برداشتی کامل، حرفه‌ای و دقیقی را برای اتخاذ تصمیمات صحیح و مناسب برای خریداران تهیه و عرضه نماید. در واقع پیوان به کمک کارشناسان خود ریسک خرید را برای مشتریان به حداقل رسانده است. این تحلیل‌ها هر چند با تغییر روزانه قیمت‌ها همراه است، ولی در نهایت خریدی به صرفه‌تر را به همراه دارند. در نمودارهای ارائه شده معمولا قیمت پروفیل‌آهن بر اساس وزن نوشته می‌شود و نوسانات قیمت آنها باعث پیگیری مداوم فعالان این حوزه شده است چرا که معتقدند چنین اقداماتی منجر به خریدی بهتر می‌شود.

 

در پایان

مطالعات نشان می‌دهد که افرادی در فعالیت‌های اقتصادی عملکرد بهتری دارند که از علم و دانش بیشتری بهره‌مند هستند و لذا این قضیه باعث ایجاد رقابتی جدی در میان بازاریان شده است. آنها به دقت اتفاقات و نوسانات را زیر نظر دارند تا از این طریق ریسک تصمیمات خود را به حداقل برسانند. فعالان بازار حتی پا را از این فراتر برده‌اند و با ثبت روزانه قیمت‌ها، نموداری را رسم می‌کنند که با مراجعه به آن می‌توان تمامی اتفاقات را رصد کرد و این مهم در طولانی مدت باعث برتری دانش تاجران نسبت به سایر افراد می‌شود.

 

 

 

 

 

منبع: sharghdaily-910523

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد