hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ثبت جهانی مقاله عضو کانون دانشجویی هلال‌ احمر گلستان در یونسکو

ثبت جهانی مقاله عضو کانون دانشجویی هلال‌ احمر گلستان در یونسکو

مقاله عضو کانون دانشجویی هلال احمر گلستان با عنوان خانواده و حقوق فرزندان از دیدگاه عنصرالمعالی کیکاووس بن قابوس بن وشمگیر به ثبت جهانی یونسکو رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در همایشی که با عنوان ثبت جهانی شخصیت عنصرالمعالی کیکاووس بن قابوس بن وشمگیر با حضور نماینده یونسکو برگزار شد، مقاله عضو کانون دانشجویی هلال‌احمر گلستان در دانشگاه آزاد گنبدکاووس با عنوان خانواده و حقوق فرزندان از دیدگاه عنصرالمعالی جزو مقالات برگزیده برای ثبت در سازمان جهانی یونسکو قرار گرفت و اکنون به ثبت جهانی رسید.

قاسم غریب آبادی افزود : این همایش اردیبهشت ۱۴۰۲ تحت عنوان «همایش ملی جهان‌بینی عنصرالمعالی و آموزه‌های فرهنگی تربیتی در قابوسنامه» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شده بود و مقاله علی اکبر بای عضو کانون دانشجویی هلال احمر این دانشگاه با عنوان «خانواده و حقوق فرزندان از دیدگاه عنصرالمعالی» برگزیده شد.

وی افزود : پس از قرار گرفتن مقاله عضو کانون دانشجویی در بین ۵۰ مقاله برتر ، علاوه بر ثبت اسم شخصیت عنصرالمعالی کیکاووس بن وشمگیر، کتاب چاپ شده از مقالات توانست پس از طی مراحل مختلف در مرحله کارشناسی سازمان یونسکو امتیاز لازم را کسب کند و ثبت جهانی شود.

گفتنی است «عنصرالمعالی کیکاووس بن قابوس بن وشمگیر» به عنوان نوه قابوس بن وشمگیر سازنده تنها برج آجری جهان واقع در گنبدکاووس مربوط به قرن پنجم به عنوان یکی از شخصیت‌های شاخص منطقه جرجان زمین است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد