hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > شهرستان خواف میزبان شهید گمنام می شود

شهرستان خواف میزبان شهید گمنام می شود

جانشین فرمانده سپاه ناحیه خواف گفت: شهرستان خواف در روز یکشنبه 26 آذرماه جاری، میزبان یک شهید گمنام است.

خواف ناهید بخششی پایگاه خبری رویداد ایران-سرهنگ دوم پاسدار حسن زنگنه در جمع خبرنگاران افزود: پیکر شهید گمنام پس از تشییع در مشهد به شهرستان خواف منتقل و در بعدازظهر 26 آذر وارد شهرستان خواف خواهد شد و قرار است در چندین بخش و شهر و روستاهای تابعه این شهرستان تشییع شود.  
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان خواف افزود: برای شهید، بعد از نماز مغرب 26 آذر در شهر سلامی مراسم وداع برگزار می شود.  
وی اعلام کرد، سپس با حضور دانش آموزان در شهر خواف در روز 27 آذر در مجتمع شهید مدرس مراسم تشییع و وداع و در ظهر همان روز پیکر شهید به روستای برآباد و شهر سنگان برده می شود تا در برآباد و شهرک امام علی سنگان نیز آیین تشییع و وداع برگزار شود.  
وی افزود: شهید در بعدازظهر همان روز از میدان امام خمینی تا حسینیه الزهرا در شهر خواف تشییع و ادامه مراسم با حضور مداحان کشوری و سخنران استانی در این مکان دینی برگزار می‌شود.  
زنگنه گفت: شهید در روز 28 آذر ،مهمان بخش جلگه زوزن خواهد بود و از اول صبح شهید در دو روستای بیاس آباد و اسدآباد تشییع و به منطقه کیبر منتقل می شود و مردم این منطقه از ده روستا در محل روستای چاه گچی به زیارت شهید خواهند آمد و سپس شهید در بعدازظهر همان روز مهمان اهالی روستای ابراهیمی و زون خواهد بود و بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهر قاسم آباد، مراسمی برگزار خواهد شد.  
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان خواف اظهارداشت: شهید برای زیارت عاشورا و تشییع در صبح روز 29 آذر به بخش سلامی و حوزه علمیه چمن آباد خواهد آمد و از ساعت 9 صبح نیز به شهر سده منتقل و پس از مراسمی در مسجد جامع این شهر به سمت مزارش تشییع و در شهر سده تدفین خواهد شد.  
به گفته زنگنه، این شهید والامقام 26 سال سن داشته و در عملیات والفجر 10 در اسفند ماه 1366 به شهادت رسیده است. 
شهرستان خواف 113 شهید، 318 جانباز و 34 آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است که پیکر پاک سه شهید به نام های شهید غلامحسین زنگنه اسدآبادی از روستای اسدآباد که در منطقه عملیاتی کوشک در ششم مرداد 1361، شهید احمد محمدپور از شهر سنگان که در منطقه عملیاتی نهر عنبر در 21 تیرماه 1367 و شهید قربانعلی محمدی از روستای مژن‌آباد که در 27 تیر 1367 در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسیدند هنوز به خواف باز نگشته است.  
همچنین 5 شهید در شهرستان خواف، گمنام هستند و از این شهدای گمنام، دو شهید در شهر سلامی، دو شهید در شهر قاسم‌آباد و یک شهید در شهر خواف آرمیده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد