hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > تقویت شایعه پایان پورشه ماکان در اروپا

تقویت شایعه پایان پورشه ماکان در اروپا

اخیرا شایعه‌ای قوت گرفته که ماکان بنزینی پورشه اجازه فروش در اتحادیه اروپا را نخواهد داشت.

معمولاً مقررات سختگیرانه‌تری درباره آلایندگی منجر به عدم عرضه یک خودرو در اتحادیه اروپا می‌شود. با این حال، این دلیل نمی‌شود که ماکان بنزینی در اتحادیه اروپا جایگاه قدرتمند مستحکم خود را به این سادگی از دست بدهد.

4945710

ظاهرا از آنجایی که پورشه قادر به رعایت مقررات امنیت سایبری آتی نیست، راهی جز این ندارد که در کوچک‌ترین کراس اُور خود تغییراتی ایجاد کند.

یکی از سخنگویان این شرکت گفته است که فروش ماکان در بهار آینده در کشورهای اتحادیه اروپا به پایان می‌رسد. زمانی که پورشه در حال توسعه این نسل از کراس اُور بود، مقررات موجود هنوز نهایی نشده بود. به گفته این سخنگو، به‌روزرسانی این وسیله نقلیه برای مطابقت با الزامات جدید بسیار گران تمام خواهد شد.

4945711

در مورد اینکه کدام بازارها در شرف از دست دادن خودروی احتراق داخلی(ICE) ماکان هستند هستند، باید بدانیم که اتحادیه اروپا شامل ۲۷ کشور اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، جمهوری قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد است.

4945712

اما توجه به این نکته ضروری است که پیش از این با احتساب بریتانیا این تعداد به ۲۸ کشور می‌رسید که این کشور رسما در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از این اتحادیه خارج شد. بنابراین فروش ماکان می‌تواند در بریتانیا ادامه پیدا کند.

4945713

این اتفاق ضربه‌ای بزرگ برای پورشه محسوب می‌شود، چون ماکان تا ماه اکتبر پرفروش‌ترین محصول این شرکت بود. بر اساس آمار و ارقام گردآوری شده به وسیله شرکت پژوهشی دیتافورس، در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۲۳، نزدیک به ۲۰هزار دستگاه پورشه ماکان در اروپا فروخته شده است.

4945714

عرضه برند Zuffenhausen ماه‌ها تا عرضه نسل دوم ماکان فاصله دارد. با این حال، این خودرو کاملاً متفاوت خواهد بود، زیرا قرار است به عنوان یک خودروی تمام‌برقی روی پلتفرم جدیدی که با همکاری آئودی ساخته شده است فروخته شود.

ماکان تنها پورشه ای نیست که یک خودروی برقی جایگزین آن شده است. مدل ۷۱۸ هم باید با موتور احتراقی خود خداحافظی کند.

4945715

همچنین باکستر دو و کیمن در سال ۲۰۲۵ کاملاً الکتریکی خواهند شد. علاوه بر این، یک کایِن نسل بعدی تمام الکتریکی به همراه یک شاسی بلند سه ردیفه بزرگ‌تر هم پیش از این، معرفی شده‌اند.

منبع: همشهری

منبع: faradeed-166802

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد