hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > کنایه انتخاباتی متکی به اصلاح‌طلبان: هیچ جای دنیا مرسوم نیست حزبی بگوید در انتخابات شرکت نمی‌کنیم

کنایه انتخاباتی متکی به اصلاح‌طلبان: هیچ جای دنیا مرسوم نیست حزبی بگوید در انتخابات شرکت نمی‌کنیم

سخنگوی شورای وحدت درباره نقش احزاب گفت: بهار فعالیت سیاسی مشارکت در انتخابات است و وظیفه احزاب نیز همین است. هیچ جای دنیا مرسوم نیست که حزبی بگوید در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، ما از حضور سلیقه‌های متفاوت در انتخابات حمایت می‌کنیم.

منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اظهار کرد: در حوزه نامزدها پایبند به قانون بودن می‌تواند نماد برگزاری انتخابات خوب باشد و آنها بدانند اگر تخلف کنند، به مجلس وارد نمی‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی شورای وحدت بیان کرد: قبل از انقلاب انتخابات نداشتیم و امام با انقلاب اسلامی حق مردم را به آن‌ها باز گرداند.

وی افزود: دولت‌های مختلفی داشتیم و این موضوع نشان‌دهنده آن است که مردم تعیین کننده هستند و باید این حق مردم را برجسته کنیم.

متکی با بیان اینکه انتخابات و رای دادن حق است و در موازات آن یک وظیفه برای همگان است، ادامه داد: اگر مردم رضایتمندی داشته باشند، مشارکت بالا می‌آید. دولت‌ها به این نکته باید توجه کنند. دولت و احزاب و شخصیت ها مهم هستند؛ اگر مردم راضی نباشند انتخابات پر شور نمی‌شود و در دو انتخابات گذشته شاهد آن بودیم.

سخنگوی شورای وحدت درباره نقش احزاب گفت؛ بهار فعالیت سیاسی مشارکت در انتخابات است و وظیفه احزاب نیز همین است. هیچ جای دنیا مرسوم نیست که حزبی بگوید در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، ما از حضور سلیقه‌های متفاوت در انتخابات حمایت می‌کنیم.

متکی بیان کرد: بحث حزب در کشور ما جدی گرفته نمی‌شود و دولت‌ها وجود احزاب را مخل فعالیت خود می‌دانند.

وی درباره انگیزه‌های قومی گفت: بسیار بد است که درصد مشارکت شهر بزرگی مانند تهران نصف مشارکت کل کشور باشد. تهران میلیون‌ها نفر از جمعیتش از قومیت‌های دیگر است و باید برای این مشارکت کم‌ طراحی‌های مهمی انجام داد.

سخنگوی شورای وحدت گفت: رسانه‌های دشمن بیکار نیستند و اکنون بسیج شده‌اند که درصد حضور مردم پایین باشد، اما به امید خدا این اتفاق پیش نخواهد آمد.

منبع: etemadonline-644538

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد