hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > شناسایی ۹۳۲ بیمار هموفیلی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

شناسایی ۹۳۲ بیمار هموفیلی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

تاکنون ۹۳۲ بیمار مبتلا به هموفیلی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شناسایی شده‌اند که در حال دریافت خدمات درمانی به صورت رایگان هستند.

به گزارش رویداد ایران - محمدرضا نجفی‌زاده با اشاره به اینکه هموفیلی یک بیماری ژنتیکی است که منجر به خونریزی‌های مکرر و طولانی‌ مدت می‌شود، اظهار داشت: تاکنون 932 بیمار مبتلا به هموفیلی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شناسایی شده‌اند که در حال دریافت خدمات درمانی به صورت رایگان در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستند.

رئیس اداره درمان بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تشخیص زودهنگام و درمان مناسب هموفیلی می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به این بیماری کمک کند.

وی با بیان اینکه علائم بیماری هموفیلی معمولاً در دوران کودکی ظاهر می‌شود، ادامه داد: خونریزی‌های مکرر و طولانی مدت ناشی از صدمات کوچک، خونریزی‌های مکرر لثه، خونریزی‌های بینی، خونریزی‌ دستگاه گوارش و خونریزی‌ مغز از شایع ترین علائم هموفیلی است که در صورت مشاهده این علائم باید به متخصص کودکان و یا فوق تخصص هماتولوژی کودکان مراجعه کرد و پزشک با انجام آزمایش خون ابتلا فرد به هموفیلی را تشخیص می‌دهد.

رئیس اداره درمان بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: هموفیلی یک بیماری ژنتیکی است که به صورت وابسته به X منتقل می‌شود. در حال حاضر تزریق فاکتورهای انعقادی رایج‌ترین درمان هموفیلی است، تزریق فاکتورهای انعقادی می‌تواند به جلوگیری از خونریزی و درمان خونریزی‌های موجود کمک کند.

وی همچنین به بیماران هموفیلی توصیه نمود از انجام فعالیت‌هایی که احتمال خونریزی در آنها را افزایش می‌دهد مانند فعالیت‌های ورزشی شدید و کار با دستگاه‌ها و ابزارهای تیز خودداری کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد