hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > نکونام:به دنبال بازی زیبا نباشید؛نمی خواهیم دعوا کنیم

نکونام:به دنبال بازی زیبا نباشید؛نمی خواهیم دعوا کنیم

نکونام: از جنس پرسپولیس هستیم و همه چیز را بلدیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تا استقلال صدرنشین لیگ شد همه در خصوص این صحبت کردند که این تیم باید قهرمان شود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دربی 102 پایتخت اظهار داشت: دربی مثل تمام بازی‌ها است. سعی داریم تیم حریف را آنالیز کرده و از نقاط قوت و ضعف‌شان شناخت کافی داشته تا ببینیم فردا باید چه برنامه‌ای داشته باشیم. نیاز به تمرکز بالایی داریم و این نکته را به بچه‌ها هم گوشزد کرده‌ام که باید خیلی حواسمان جمع باشد. امیدوارم یک بازی جذاب برای هواداران استقلال باشد و با یک بازی خوب، نتیجه هم بگیریم.

*برخی مواقع سر ما کلاه می‌رود

وی در مورد ۲ مدعی قهرمانی در این مسابقه و اهمیت پیروزی در دربی در راه رسیدن به این هدف، عنوان کرد: مدعی قهرمانی یک بحث جدا است. روی صحبت من با هواداران خودمان است و اول فصل به آنها گفتم که برخی مواقع سر ما کلاه می‌رود و شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد که استقلال را از راه خودش دور می‌کند. از روز اول هم گفتیم برنامه ما مشخص است و با توجه به تغییر مدیریت و برخی اتفاقات نتوانستیم شرایط ایده‌آلی داشته باشیم.

تا استقلال صدرنشین شد، همه از قهرمانی حرف زدند

سرمربی استقلال تصریح کرد: آن موقع هیچکس خواسته‌ای نداشت و اینگونه نبود که بگویند استقلال باید قهرمان شود اما وقتی تیم به صدر جدول آمد، فشارها شروع شد. نمی‌دانم درمورد تیم‌های دیگر که این همه بازیکن گرفتند‌ شرایط خیلی بهتری از ما دست‌کم از پایان فصل گذشته تا امسال دارند ، همین الان یار می‌گیرند و لیست‌شان خالی یا پر می‌شود تا بازیکن جدید بگیرند؛ چنین صحبتی نمی‌شود. با این وجود تا تیم به صدر آمد همه شروع به صحبت درخصوص استقلال کردند که باید قهرمان شود. اینگونه نیست‌.

*فشارها باعث شده تا استقلال از هدفش دور شود

نکونام اضافه کرد: فوتبالی صحبت می‌کنم. سال گذشته سهمیه بازیکنان بزرگسال باشگاه‌های ما ۲۰ نفر بود و ۳ سهمیه زیر ۲۵ سال و ۶ زیر ۲۳ سال داشتیم. امسال سهمیه بزرگسالان ۱۹ نفر و سهمیه زیر ۲۵ سال حذف شده است. با آن همه اتفاقات و شرایطی که سال گذشته تیم‌ها داشتند، همین فشارها باعث شد استقلال از هدفش دور شود.

*افرادی که می‌گویند استقلال باید دربی را ببرد، می‌خواهند به تیم فشار وارد کنند

وی در مورد اینکه نتایج خوب استقلال با وجود مشکلات پیش فصل سبب شده از هفته گذشته فشار زیادی به این تحمیل شده و بیشتر کارشناسان تیمش را برنده دربی بدانند و آیا این موضوع سبب ضربه خوردن به آبی‌پوشان نمی‌شود، گفت: افرادی که می‌گویند استقلال باید قهرمان شود یا دربی و فلان بازی را ببرد، می‌خواهند به تیم فشار بگذارند و ما هم به این موضوع واقف هستیم.  از روز اول به هواداران گفتم نباید سرشان کلاه برود. یک مثالی هم زدم که در یک بازی یک بر صفر جلو بودیم و گفتند استقلال حمله‌ای یا هجومی باید ۴_۳ گل بزند. آن هم در شرایطی که سال گذشته تیم فوق‌العاده‌ای داشتیم.

*امسال استقلال با کمترین یار تیم خوبی دارد

سرمربی استقلال تصریح کرد: امسال تیم خوبی داریم اما با کمترین یار‌. سعی می‌کنند این فشارها را از بیرون به تیم بیاورند اما به این موضوع آگاه هستیم. بار دیگر تکرار می‌کنم ما و هواداران باید خیلی باهوش باشیم. این افراد فقط دشمن استقلال هستند و فوتبال قانون دارد. برای موفقیت نیاز به ابزار دارید. هیچ ابزاری نداشتیم و تمام بازیکنان یا ابزار خود را از دست داده‌ایم. خودتان می‌دانید شرایط ایده‌ال نبود. بچه‌های تیم زحمت کشیدند و بازی‌های خود را بردند. تمام وجودشان را در هر بازی گذاشته‌اند اما شاید باورتان نشود که نگاه نمی‌کنم چند امتیاز داریم! بلکه هر بازی برای من مهم است. این را به بازیکنان استقلال گفته‌ام که باید در هر بازی با تمام وجود بجنگید و زحمت بکشید.

*هاشمی نسب رک و صریح حرفش را می‌زند!

نکونام در واکنش به این موضوع که یحیی گل‌محمدی در نشست خبری امروز خود درمورد تقابل با مهدی هاشمی‌نسب حرف خاصی نزد در شرایطی که آخرین رویارویی او و خودش با پرسپولیس بدون حاشیه نبود و نیمکت ۲ تیم روابط خوبی با هم ندارند به ویژه اینکه در آخرین دربی هم بازیکنان رفتار خوبی با هم نداشتند، توضیح داد: به دربی‌های دیگر کاری ندارم. شرایط خاص خودش را داشته است. همه هاشمی‌نسب را می‌شناسند و نیازی به صحبتی نیست. رک و صریح حرفش را می‌زند و تا زمانی که کسی عملی انجام ندهد، عکس‌العملی نشان نمی‌دهد‌. بازی سال گذشته یا ۲ روز قبل هم تمام شده و فردا یک بازی جدید با شرایط جدید است که برای هر ۲ تیم کاملا متفاوت است.

*در تعطیلات لیگ، تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان بازی می‌کردند، سود بردند

وی در خصوص اینکه استقلال برای دربی در شرایطی ۲ بازیکن مصدوم دارد که قبل از فصل نیز بازیکنان مدنظرش جذب نشدند و آیا کمبود نفرات برایش دردسرساز نمی‌شود، پاسخ داد: قطعا همین طور است‌. وقتی در ابتدای فصل دوست داشتم تیم من پرمهره باشد حتی با حضور بازیکنان جوان به این دلیل بود که این روزها و شرایط را می‌دیدم. در تعطیلات لیگ نه تنها تیم ما بلکه همه تیم‌ها مصدوم داشتند. این وسط فقط تیم‌هایی سود بردند که در بازی‌ها حضور داشتند یا در لیگ قهرمانان بازی می‌کردند.

*از سازمان لیگ خواستیم بازی با فولاد را یک روز جلو بیاندازیم ولی قبول نکرد

سرمربی استقلال اضافه کرد: هر زمان بازی کردیم، بعدش ۲ هفته استراحت داشتیم. نمی‌دانم چرا باید این اتفاق بیفتد. از سازمان لیگ خواستیم یک روز بازی با فولاد را جلو اندازد. هیچ کدام از ۲ تیم نیز ملی‌پوش نداشتند و در لیگ قهرمانان نبودند اما این اتفاق نیفتاد. این شرایط واقعا در لیگ امسال به استقلال ضربه زد. خدا را شکر امروز ۲ بازیکن از چهار مصدوم ما تمرین کردند. تا فردا صبر می‌کنیم و سپس تصمیم می‌گیریم.

*استقلال هم به دنبال هوادار متمول است

نکونام درپاسخ به این سوال که برخلاف استقلال تیم رقیب با یک هوادار متمول در نقل و انتقالات شرکت کرده و فقط یک امتیاز به خاطر رعایت نکردن سقف قرارداد از پرسپولیس کسر شد در شرایطی که مدعی هستند استقلال تخلف کرده و آیا آبی‌پوشان هم هوادار متمول دارند یا خیر، گفت: ما هم دنبال هوادار متمول هستیم. وقتی خودشان تایید کردند، صحبتی درمورد حریف ندارم. به هر حال توانسته‌اند و از این موضوع استفاده کرده‌اند. کمیته انضباطی درمورد کسر یک امتیاز تصمیم می‌گیرد و کلی نظر خود را می‌گویم.

*دست کم 5 تیم سقف بودجه را رعایت نمی‌کنند

وی افزود: با این سقف بودجه و تعداد بازیکن فوتبال ما چند سال دیگر بیشتر دوام نمی‌آورد. شرایط خوب نیست و باید برای فوتبال قانون فوتبالی بنویسیم. باید قانونی نوشته شود که درمورد آن فکر شده باشد و به فوتبال کمک کند. باید بتوانیم مسائل را کنترل کنیم. قیمت هر بازیکن مشخص است و می‌توانند پول زیاد یا کم بدهند‌ اما باید بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم. اگر می‌توانستیم این کار را انجام بدهیم چنین اتفاقی نمی‌افتاد که یک سال لیگ ما درگیر سقف قرارداد باشد و همه به هم اعتراض می‌کنند. به صراحت می‌گویم دست کم ۵ تیم این سقف را رعایت نکرده‌اند.

*امیدوارم دیگر داور در جشن پرسپولیس شرکت نکند

سرمربی استقلال درمورد هجمه‌های اخیر علیه نیمکت آبی‌پوشان و اینکه اگر بخواهیم یک مثال بزنیم در دربی قبل با اخراج ساپینتو مشخص شد نیمکت‌ها چه فعالیتی دارند و خیلی از تیم‌ها به نیمکت حریف فردا اشاره دارند و آیا نسبت به رفتار‌ها نگرانی دارد، گفت: خیر. قطعا در بازی فردا هیچ‌ نگرانی نداریم زیرا از جنس خودشان  هستیم. ما هم همه چیز را بلد هستیم. درمورد دربی قبل هم هیچ صحبتی نداریم و فقط امیدواریم دیگر آن اتفاق نیفتد که داور در جشن حریف شرکت کند.

*امیدوارم در همه بازی‌ها از VAR استفاده شود

نکونام درمورد استفاده از VAR در دربی، توضیح داد: از این اتفاق خوشحالیم و امیدواریم در همه بازی‌ها باشد تا قانون به بهترین شکل ممکن اجرا شود و در شرایط عادی بازی کنیم.

*خبرنگاری که با سوال کردن به استقلال بی‌احترامی می‌کند، قطعاً خط می‌گیرد

وی در خصوص اینکه در نشست خبری گل‌محمدی یک خبرنگار اعلام کرد استقلال سقف قرارداد ندارد بلکه سان روف دارد، گفت: تکلیف ما که مشخص و گویا است. افرادی که با سوال کردن به باشگاه‌ ما بی‌احترامی می‌کنند، قطعا خط می‌گیرند. خودمان متوجه هستیم و مشکلی نداریم. احترام‌ها باید حفظ شود و نباید به هم بی‌احترامی‌ کنیم. نکته دوم هم این است بازیکنان ۲ تیم باید به زمین بیایند تا قیمت‌ها مشخص شود.

سرمربی استقلال اضافه کرد: تاییدیه کمک هوادار پنهانی هم که خودشان اعلام کردند. همه چیز روی میز است. اینکه یک امتیاز کسر شده یا ۵ امتیاز با افراد تصمیم‌گیرنده است.

در ادامه خبرنگاری مدعی بازی‌های روانی سرمربی و دیگر مربیان استقلال در بازی‌های مختلف شد که مدیر رسانه‌ای آبی‌ها اعلام کرد این سوال مربوط به بازی نیست.

*استقلال همیشه از داوری متضرر بوده و امیدوارم با VAR شرایطش عوض شود

سرمربی استقلال در مورد اینکه فصل گذشته گل‌محمدی به سینه داور کوبید اما اتفاقی نیفتاد اما ساپینتو اخراج شد و اینکه داور چقدر تعیین کننده است، گفت:  داور در تمام بازی‌های تعیین کننده است. فقط یک بازی‌ نیست. شما اشتباهاتی که برای همه تیم‌ها شده را ببینید. ببینید چند تیم ضرر کردند و چه تیم‌هایی سود بردند. کاملا مشخص است. اگر VAR باشد حداقلش این است که این اتفاقات نمی‌افتند و امتیازات واقعی تقسیم می‌شوند. استقلال همیشه متضرر بوده و همه سال‌ها شرایط برعلیهش بوده، امیدوار م با VAR شرایط عوض شود.

*هر کسی سمتم بیاید، آغوشم باز است

نکونام درمورد اینکه اگر فردا یحیی گل محمدی به رسم میزبانی به سمتش برود چه واکنشی خواهد داشت، گفت: شما هم گاهی اوقات با همکارتان و کسی که میز کناری شما نشسته، چالش‌هایی دارید. بین ما هم اتفاق افتاده و هیچ مشکلی با هم نداریم. همیشه احترام گذاشته‌ام و می‌گذارم. همه بازی‌ها سمت نیمکت حریف رفته‌ام. هرکسی هم آمده آغوشمان باز بوده، قطعا می‌دانیم که در فوتبال این چالش‌ها وجود دارد.

*اعتراضات پیروانی؟ ما هم از جنس خودشان هستیم

وی در مورد اینکه طی چندروز اخیر هجمه‌های زیادی علیه هاشمی نسب ایجاد شده درصورتیکه روی نیمکت پرسپولیس، افشین پیروانی نیز اعتراضاتی داشته، عنوان کرد: گفتم ما هم از جنس خودشان هستیم و بلدیم!

سرمربی استقلال در مورد اینکه با این حساب حریفشان می‌شوند، گفت: نمی‌خواهیم دعوا کنیم!

*این همه دربی زیبا نبوده، این یکی هم روش!

وی درخصوص اینکه معمولا دربی‌ها زیبا نبوده‌اند و آیا استقلال در بازی فردا هجومی بازی می‌کند یا به دنبال برد با حداقل اختلاف است، اظهار داشت: چرا این سوال را از رقیب نمی‌کنید؟ بروید بپرسید. این همه دربی زیبا نبوده، به دنبال زیبایی این یکی نباشید! نمی‌دانم فردا چه اتفاقی می‌افتد.

 

منبع: khanefootball-49790

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد