hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > برای زنان وطنم

مهمان رویداد امروز، تنها زن انتخاب شده در آئین نکوداشت نامداران استان اردبیل

برای زنان وطنم

توران قربانی صادق که در خرداد 1402 مهمان روزنامه رویداد امروز بود، به عنوان تنها زن انتخاب شده در آئین نکوداشت ۳۰ نفر از نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل بود

توران قربانی صادق که پیش از این در تاریخ اول خرداد 1402 مهمان روزنامه رویداد امروز بود، به عنوان تنها زن انتخاب شده در آئین نکوداشت  ۳۰ نفر از نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل بود. این آئین در رشته های مختلف سینما، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، قرآن و عترت، شعر و ادب، موسیقی و رسانه، عصر چهارشنبه – ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲، با حضور مدیران صندوق اعتباری هنر، مسئولان استانی و محلی و جمعی از هنرمندان و نامداران استان اردبیل در تالار مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد.


آئین نکوداشت  ۳۰ نفر از نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل
آئین نکوداشت  ۳۰ نفر از نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل

 

استاد علی نصیریان نیز در آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، گفت: خلاقیت خاص خداوند است که با عشق به انسان عطا کرده است. آفرینش هنری جوشش درونی و معنوی است که بروز آن به سادگی نیست بلکه رنج بسیار دارد. هنرمندی که عمرش را در این راه صرف می کند رنج می کشد و در عین حال لذت می برد. وی تصریح کرد: هنر پس از زبان بخش بسیار تأثیرگذار این مملکت است و هنرمند از جانش مایه می گذارد. اولین کسی که از آفرینش هنری خویش لذت می برد خود هنرمند است و هیچگونه مادیاتی جوابگوی آن نیست.

این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون کشور در ادامه افزود: سلام و احوالپرسی ساده که مردم با من می کنند یعنی رابطه انسانی. بسیار مهم است که انسان با دیگران رابطه داشته باشد و انسان توانسته باشد با کار خلاقانه و معنادار از نظر زندگی خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فایده داشته باشد.وی، در ادامه با اشاره به خصلت مهمان نوازی ایرانیان گفت: ما مردم مهمان نوازی و در عین حال قدرشناس هم هستیم که حسن بسیار بزرگی است. این قدرشناسی هم برای نسل گذشته و هم نسل آینده خوشایند است. زمانی که از من برای حضور در این مراسم دعوت بعمل می آید من با تمام وجود می آیم زیرا می دانم هنرمند عمرش را پای کارش گذاشته است و این بسیار ارزشمند است. در چهار استان این اقدام ارزشمند انجام شده است و از نظر من کار بسیار خوبی است. من به تمام هنرمندان تعظیم می کنم.


توران قربانی صادق در آئین نکوداشت  ۳۰ نفر از نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل
توران قربانی صادق در آئین نکوداشت  ۳۰ نفر از نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل

 

 در این مراسم  توران قربانی صادق به عنوان مادر داستان اردبیل با انتشار ۱۶ جلد کتاب و برگزار کننده کارگاه‌های داستان در مراکز فرهنگی و هنری معرفی و تجلیل شد. وی در این آئین گفت: سلام و عرض ادب و خوش آمدگویی دارم خدمت میهمانان گرانقدر که قدم بر چشمهایمان گذاشته و تشریف آورده اند. سپاسگزاری میکنم از همه بزرگواران که بنده را لایق این افتخار دانستند. عزیزانم این افتخار مختص من توران قربانی صادق، به عنوان داستان نویس - مدرس بازیگر نیست! بلکه متعلق به همه جامعه زنان هنرمند استانم در تمامی رشته های ادبی هنری و فرهنگی هست . امید که چراغ راه باشم برای تداوم چنین نکوداشتهایی برای زنان وطنم. امروز با احترام تمامی افتخاراتم را از دهه ۶۰ تا اکنون تقدیم می کنم به روح پرفتوح ۳۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل ؛ باشد که دستگیر و شفیع آخرتم باشند».

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
سعید آقایی جشوقانی
سعید آقایی جشوقانی
سعید آقایی، بیش از همه یک "دوست کتاب" به حساب می‌آید.
او کارشناسی ارشد هنر دارد، ۴ مجموعه شعر و ۱ مجموعه داستان و ۲ کتاب نثر ادبی منتشر کرده. ۱۲ نمایشگاه انفرادی نقاشی داشته و نوشتن را در گونه های مختلف تجربه کرده است.

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد