hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > اعتراف دیرهنگام روزنامه اصولگرا به اشتباه بودن اعدام دو جوان به جرم زورگیری؛ خشونت همچنان در جامعه هست چون خشونت محصول باغ خشونت است

اعتراف دیرهنگام روزنامه اصولگرا به اشتباه بودن اعدام دو جوان به جرم زورگیری؛ خشونت همچنان در جامعه هست چون خشونت محصول باغ خشونت است

روزنامه جوان نوشت: علیرضا مافی‌ها و محمدعلی سروری دو مجرم خطرناکی بودند که به اتهام محاربه مجرم شناخته شدند و سرانجام در ملأ عام اعدام شدند. با اینکه اعدام سخت‌ترین مجازاتی است که برای این دسته از مجرمان در نظر گرفته می‌شود، اما می‌بینیم که با اعدام شدن بسیاری از این مرتکبان، خشونت همچنان در جامعه شیوع دارد، شاید به این دلیل که خشونت محصول باغ خشونت است.

روزنامه اصولگرا به اشتباه بودن اعدام دو جوان در سال ۹۱ به جرم زورگیری اعتراف کرد. 

به گزارش جوان، علیرضا مافی‌ها و محمدعلی سروری، دو مجرم خطرناکی بودند که انتشار فیلم زورگیری آن‌ها در خیابان کریم‌خان تهران باعث وحشت عمومی شده بود. با کامل شدن تحقیقات، علیرضا و محمدعلی به اتهام محاربه مجرم شناخته شدند و در دادگاه انقلاب تهران محاکمه و سرانجام در ملأ عام اعدام شدند. با اینکه اعدام سخت‌ترین مجازاتی است که برای این دسته از مجرمان در نظر گرفته می‌شود، اما می‌بینیم که با اعدام شدن بسیاری از این مرتکبان، خشونت همچنان در جامعه شیوع دارد، شاید به این دلیل که خشونت محصول باغ خشونت است.

این روزنامه افزوده است: اینکه همزمان با بروز جرائمی که جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، پلیس و عدلیه در بزنگاه وارد عمل می‌شوند و برای کمک به امنیت روانی جامعه به سرعت مجرمان را بازداشت و مجازات می‌کنند قابل تقدیر است، اما اینکه با گذشت چند دهه، برخورد با آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر بازداشت و مجازات مجرمان دنبال می‌شود فرجامی جز تولید بیشتر جرم و اشباع زندان‌ها از مجرمان نداشته است. از همین‌روست که در سال‌های اخیر مردم بیش از همیشه شاهد زائل شدن امنیت هستند. برخورد عقلانی با پدیده‌های مجرمانه باید با دنبال کردن انگیزه‌هایی که منجر به تولید جرم می‌شود و تلاش برای رفع آن دنبال شود، اما به نظر می‌رسد به دلیل اینکه در پیش گرفتن این رویه نیازمند صرف هزینه است، دولت‌ها به آن اقبالی نشان نمی‌دهند، در حالی که پیامد‌های آن هزینه‌های بیشتری را متوجه جامعه می‌کند.

منبع: etemadonline-644154

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد