hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > سریال «دفتر یادداشت» برای خنداندن مخاطب از متلک‌های جنسی استفاده کرده؛ جلوی این روش گرفته شود تا صنعت فیلم‌سازی به طور کامل ورشکست نشده

سریال «دفتر یادداشت» برای خنداندن مخاطب از متلک‌های جنسی استفاده کرده؛ جلوی این روش گرفته شود تا صنعت فیلم‌سازی به طور کامل ورشکست نشده

روزنامه فرهیختگان نوشت: حرکت بر این مدار همیشه کار را به ورشکستگی کلی صنعت فیلمسازی کشور می‌کشاند و اگر جلوی افرادی که سریال‌هایی مثل دفتر یادداشت می‌سازند به هر نحوی گرفته نشود، این نه‌تنها خاطر میلیون‌ها شهروند اخلاق‌مدار کشور را می‌آزارد، بلکه صنعت سینما و سریال‌سازی کشور را هم فشل می‌کند و حتی پولساز بودن چهره‌هایی از قبیل رضا عطاران را خنثی خواهد کرد.

روزنامه اصولگرای فرهیختگان از سریال «دفتریادداشت» به دلیل استفاده از متلک‌های جنسی انتقاد کرده و خواستار توقف این روند در سریال‌سازی شده است. 

به گزارش فرهیختگان، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • حضور در کارهای ضعیف و جلف و مبتذل، ظاهرا آخرین راهی است که در یک سینمای ضعیف و مبتذل‌شده برای یک کمدین باقی می‌گذارد تا امرار معاش کند و از یادها نرود و این از وجوه تراژیک کار کمدی در ایران است. سریال «دفتر یادداشت» که جز رضا عطاران تقریبا هیچ برگ برنده دیگری ندارد شاید نقطه اوج این وضعیت تراژیک در کارنامه این بازیگر باشد. 
  • وقتی قصه‌ای در کار نباشد برای خنداندن مخاطب فقط دو راه باقی می‌ماند. راه اول اصطلاحا درآوردن شکلک است.راه دیگر که اتفاقا راحت‌تر هم هست و می‌شود آن را در بین تمام فیلمسازان دنیا به‌طور ویژه تخصص مبتذل‌سازان ایرانی دانست، استفاده از متلک‌های بودار جنسی است. 
  • تا وقتی چنین مواردی کم هستند، هنوز تابوشکنی جذاب است. بعد که این روش ساده باب شد و هر بی‌هنری به میدان آمد تا به این شیوه مخاطبانی جذب کند، مرتب نمک این کار کمتر می‌شود و آن تولیدکنندگان هم دوز کنایه‌های جنسی را مرتب بالاتر می‌برند. هر قدر این چرخه ادامه پیدا کند، چرخه اقتصادی هنر هم ویران‌تر می‌شود.
  • حرکت بر این مدار همیشه کار را به ورشکستگی کلی صنعت فیلمسازی کشور می‌کشاند و اگر جلوی افرادی که سریال‌هایی مثل دفتر یادداشت می‌سازند به هر نحوی گرفته نشود، این نه‌تنها خاطر میلیون‌ها شهروند اخلاق‌مدار کشور را می‌آزارد، بلکه صنعت سینما و سریال‌سازی کشور را هم فشل می‌کند و حتی پولساز بودن چهره‌هایی از قبیل رضا عطاران را خنثی خواهد کرد.
  • هیچ کمدین بزرگی به خاطر متلک‌پراکنی‌های بودار جنسی بزرگ نشده است و انداختن یک چهره جا افتاده در دام چنین فضاهای مبتذلی، چیزی نیست جز مصرف کردن او. شبیه کار کاسبی که به جای ارتزاق از سود و سرمایه‌اش، خود سرمایه را بی‌اینکه به تمام شدنش فکر کند، مصرف می‌کند.

 

منبع: etemadonline-644159

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد