hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > منطقه۲۲؛ یکی از سخت‌ترین مناطق تهران در زمینه مدیریت بحران!

منطقه۲۲؛ یکی از سخت‌ترین مناطق تهران در زمینه مدیریت بحران!

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: حجم ساخت و ساز بالا، موضوع کانال هدایت آب‌های سطحی، ورودی طوفان در تهران، وجود رود دره‌ها، دریاچه چیتگر، مخاطرات زمین‌شناسی و نقشه گسل در منطقه و مباحث مربوط به حریق و مقاوم‌سازی بخشی از موضوعاتی است که در منطقه ۲۲ باید مورد بررسی قرار گیرد.

علی نصیری در شصت و ششمین جلسه کمیته ایمنی شورای شهر تهران که در شهرداری منطقه ۲۲ برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها، گود‌های پرخطر، وضعیت فاضلاب و حوادث محتمل در منطقه ۲۲ شهرداری تهران است. همچنین اقدامات انجام گرفته برای پیشگیری از حوادث در این محدوده نیز بررسی و آسیب‌شناسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز با بیان اینکه منطقه۲۲ یکی از سخت‌ترین مناطق تهران در زمینه مدیریت بحران است گفت: حجم ساخت و ساز بالا، موضوع کانال هدایت آب‌های سطحی، ورودی طوفان در تهران، وجود رود دره‌ها، دریاچه چیتگر، مخاطرات زمین‌شناسی و نقشه گسل در منطقه و مباحث مربوط به حریق و مقاوم‌سازی بخشی از موضوعاتی است که در این منطقه باید مورد بررسی قرار گیرد و مورد توجه باشد.

وی در ادامه به تشریح وضعیت نصب سنسور‌های مختلف مربوط به سامانه‌های شتاب‌نگاری، سامانه تخمین خسارت و سامانه سیل در منطقه ۲۲ پرداخت و از نوساز بودن این منطقه به عنوان یکی از فاکتور‌های بسیار مهم در کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از وقوع زلزله احتمالی نام برد. موضوعات مربوط به پدافند غیرعامل، تعداد پایگاه‌های مدیریت بحران در منطقه و نقش منطقه در پهنه‌بندی استان‌های معین نکات دیگری بود که وی به بحث و بررسی در خصوص آن‌ها پرداخت.

در این جلسه، مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران نیز بر لزوم صدور اخطار و در ادامه برخورد جدی با پیمانکاران خاطی در خصوص موضوعات مرتبط با سلامت و محیط زیست (HSE) در منطقه تاکید کرد و گفت: ما در لایحه بهبود و توسعه خدمات آتش‌نشانی بر هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف امدادی برای ارتقای ایمنی تاکید کرده و نیز وظایفی به شهرداران نواحی تفویض شده، در نتیجه شهرداران نواحی هم باید با عینک ایمنی به موضوعات مرتبط با ایمنی و بحران توجه کنند.

وی با یادآوری این نکته که عملکرد شهرداران نواحی در خصوص توجه به موضوعات ایمنی باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد، افزود: سیاست ما کاهش حوادث و پیشگیری و اطلاع‌رسانی در این زمینه است. باید دقت داشته باشیم برای شهری ایمن و آماده موضوعات مرتبط با سلامت و محیط‌زیست هم باید با دقت و تعامل بیشتری دنبال شود.

بابایی از کاهش حوادث در منطقه به عنوان خروجی اصلی و اثرپذیری اقدامات انجام گرفته نام برد و گفت: در حوزه مدیریت بحران و نیز آتش‌نشانی نسبت به دوره‌های گذشته مدیریت شهری تحولات چشمگیری رخ داده و شاهد این تحولات هستیم.

منبع: fararu-690245

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد