hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > نمی‌توان با مافیای فساد مبارزه کرد چون حکمرانان هم سطح مردم، زندگی نمی‌کنند

نمی‌توان با مافیای فساد مبارزه کرد چون حکمرانان هم سطح مردم، زندگی نمی‌کنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: امروز مشکل اصلی در اینست که زندگی حکمرانان ما هم‌سطح زندگی مردم نیست. به حقوق‌های مسئولین نگاه کنید و امکاناتی که در تمام زمینه‌ها در اختیار دارند و اطرافیانی که اهل زد و بند هستند و هر روز شاهکار تازه‌ای بروز می‌دهند و تعدادی از آنها افشا می‌شوند. مافیا درست در همین مجموعه لانه می‌کند بدون آنکه خود را نشان بدهد.

روزنامه جمهوری اسلامی این موضوع را ریشه‌یابی کرده که چرا مسئولان توان مبارزه با فساد را ندارند. 

به گزارش جمهوری اسلامی، بخش‌های مهم این سرمقاله را در ادامه می‌خوانید:

 

  • بار دیگر بر این واقعیت پای می‌فشاریم که مافیا، قوی‌تر از مسئولین است و به همین دلیل است که دولت‌های ما نمی‌توانند با فساد مبارزه کنند. این درست است که دولت‌ها درصدد مبارزه با فساد برمی‌آیند ولی در این راه توفیقی به دست نمی‌آورند. 
  • درباره علت قوی‌تر بودن مافیا از مسئولین هم لازم است تاملی داشته باشیم. پاسخ دادن به این سوال بسیار مهم است که چرا مافیا از مسئولین قوی‌تر است؟ یک نظام حکومتی با اندام‌های مهم تقنینی، اجرائی و قضائی باضافه در اختیار داشتن نیروهای مسلح اعم از نظامی و انتظامی و همینطور برخوردار بودن از چندین دستگاه نظارتی، امکانات، بودجه، قانون و انواع و اقسام ابزارهای کنترلی و تعقیب و مراقبت و تنبیه و مجازات، چرا در برابر مافیای فساد که هیچیک از این ابزارها و امکانات را در اختیار ندارد بقدری ضعیف است که نمی‌تواند بر آن غلبه کند؟
  • پاسخ را باید در خود مسئولین جستجو کرد. چه بسا درصد بسیار بالائی از مسئولین دستگاه‌های مختلف دولتی و حکومتی خودشان عضو مافیا نباشند و حتی مایل به مبارزه با آن هم باشند ولی چون در یک مجموعه قرار گرفته‌اند که در سطحی بالاتر از سطح عادی مردم زندگی می‌کنند، نمی‌توانند واقعیت‌های جامعه را درک کنند و مثل مردم با مسائل مواجه شوند و به اقتضای مصالح مردم عمل کنند.
  • امروز مشکل اصلی در اینست که زندگی حکمرانان ما هم‌سطح زندگی مردم نیست. به حقوق‌های مسئولین نگاه کنید و امکاناتی که در تمام زمینه‌ها در اختیار دارند و اطرافیانی که اهل زد و بند هستند و هر روز شاهکار تازه‌ای بروز می‌دهند و تعدادی از آنها افشا می‌شوند.
  • مافیا درست در همین مجموعه لانه می‌کند بدون آنکه خود را نشان بدهد. دانه ‌درشت‌هائی که فسادهای سه هزار میلیارد تومانی، 8 هزار میلیارد تومانی، 15 هزار میلیارد تومانی و حالا 170 هزار میلیارد تومانی را رقم زده‌اند، همگی در بدنه‌ها لانه کرده بودند.
  • فقط وقتی می‌توان بر مافیای فساد غلبه کرد که مسئولین غیر هم‌جنس با مردم، جای خودشان را به مسئولینی از جنس مردم بدهند. تردید نداشته باشید تا زمانی که این جابجائی صورت نگیرد، مافیای فساد همچنان در لانه امن خود فعال خواهد بود.

 

منبع: etemadonline-644108

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد