به گزارش اکوایران: عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران در جمع خبرنگاران، عنوان کرد که آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت تصویب و ابلاغ آن توسط خود دولت انجام می‌شود.

علی آبادی در رابطه با تامین ارز واردات خودرو، با اشاره به اینکه ارز در حقیقت ابزاری در تجارت و فعالیت اقتصادی است که بین ساختارهای اقتصادی مختلف کارکرد دارد، بیان کرد: نگرانی دولت این است که یک اقدام نسنجیده اقتصاد کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت تاثیر قرار دهد و به طبع آن زندگی و معیشت مردم با تغییر و نوسانات نرخ ارز دچار اختلال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: ارز تمام مواردی که در خصوص واردات خودروی برقی گفته‌ایم، تامین شده است و تا زمانی که ناترازی وجود داشته باشد، ما واردات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مناسب می‌دانیم و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. همچنین در تلاش هستیم با وضع تعرفه، رقابت سودمند و مناسبی که به نفع ظرفیت ملی باشد را ایجاد کنیم.

علی‌آبادی دیروز هم با تاکید براینکه خودروسازان به جای خودروی برقی چینی باید خودرو برقی ایرانی تولید کنند گفته بود: ما باید متناسب با اقلیم کشور خودمان خودروی برقی تولید کنیم.