hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > دفاع سخنگوی شورای شهر تهران از حضور حجاب‌بانان در متروی تهران؛ حجاب‌بان‌ها ذیل نظارت «مجموعه فرهنگی مترو» فعالیت می‌کنند

دفاع سخنگوی شورای شهر تهران از حضور حجاب‌بانان در متروی تهران؛ حجاب‌بان‌ها ذیل نظارت «مجموعه فرهنگی مترو» فعالیت می‌کنند

سخنگوی شورای شهر تهران با دفاع از حضور حجاب‌بانان در متروی تهران گفت: حجاب‌بان‌ها ذیل نظارت «مجموعه فرهنگی مترو» فعالیت می‌کنند.

دیده‌بان ایران با علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران درباره حضور حجاب‌بانان در متروی تهران گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش دیده بان ایران، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛ 

 

 

  • مترو از جمله مکان‌های عمومی و گلخانه‌ای از جامعه است درست مثل دانشگاه یا پاساژها. اتفاقی که به صورت کلی در جامعه رخ می‌دهد در جای بسته‌ای مانند مترو بیشتر و متراکم‌تر دیده می‌شود. بعد از گذشت زمان فعالان حوزه عفاف و حجاب مطالباتی در این مورد داشتند که به حق بود، چرا که براساس فقه اسلامی و دستورات قرآن؛ با تشکیل حاکمیت اسلامی باید احکام الهی برقرار شود یکی از این احکام نیز حجاب است.
  • مترو مکان عمومی است و حضور بی حجاب ها موجب تذکر مردم شده بود و از سوی دیگر بعضی از موضوعات فراتر از بحث حجاب بود. به‌عنوان مثال واگن‌ مخصوص خانم‌ها تقریبا در متروی بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد. در آن زمان اما این موضوع از دست رها شد. وظیفه مدیریت شهری  البته خدمت‌رسانی به همه بانوان با هر گرایشی است که تصمیم دارد از واگن خانم‌ها استفاده کند. اما در آن زمان به دلایل خاص و التهاب فضا، برخی از این وظایف انجام نشد در حالی که مورد مطالبه بود و در جلسات مردمی این موضوع را به ما گوشزد می‌کردند و می‌خواستند که سریع‌تر این وظایف انجام شود. با این وجود صبوری کردیم تا برای همه جا بیفتد که برای انجام یک کار خوب اجتماعی نباید عجله کرد.
  • بیش از ۱۵۰ ایستگاه مترو در تهران وجود دارد که در برخی از این ایستگاه‌ها یگان حفاظت مترو یا طرح‌های دیگر اجتماعی توسط نیروهای فعال مردمی ذیل نظارت مجموعه فرهنگی مترو فعال شده است. حجاب بان ها ذیل نظارت «مجموعه فرهنگی مترو» فعالیت می کنند. اما نمی‌شود فعالیت‌های مردمی با هر سلیقه‌ای در مکان‌های عمومی اتفاق بیفتد و باید تمام بازخوردهای اجتماعی و شکل‌های قانونی و حقوقی این فعالیت‌ها بررسی شده باشد.

منبع: etemadonline-644136

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد