hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ظرفیت های فرهنگی فارس با هم افزایی قابل توسعه است

مدیر مرکز اسناد جنوب:

ظرفیت های فرهنگی فارس با هم افزایی قابل توسعه است

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی منطقه جنوب کشور تاکید کرد که ظرفیتهای فرهنگی فارس با همکاری بیشتر بین دستگاهی و هم افزایی، قابل توسعه است.

روح الله منوچهری در‌نشست هم‌اندیشی با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، گفت: حوزه کاری مدیریت منطقه جنوب کشور در استان های فارس و کهکیلویه و بویراحمد، فعالیت در بخش های مختلف مدیریت از جمله اسناد، کتابخانه، موزه، گالری تاروپود و آرشیو ملی است.

او با تشریح جزئیاتی از این قعالیتها، گفت: این ظرفیت‌ها با همکاری مشترک قابلیت توسعه دارد.  

منوچهری ادامه داد: در واحد اسناد، سوابق فعالیت‌های بایگانی راکد ادارات نگهداری می شود که برای استفاده پژوهشگران و دانشجویان ساماندهی شده است.

او گفت: نسخ خطی ارزشمند تاریخی در این مرکز وجود دارد که دارای ارزش هنری، ادبی و تاریخی است.

منوچهری آرشیو ملی هنر ایران را از دیگر داشته‌های مدیریت اسناد و کتابخانه ملی، ذکر و اضافه کرد: آرشیو ملی قرآن کریم شامل قرآن‌های خطی که فارسی زبانان آن‌ها را نگاشته اند به‌صورت دیجیتالی و باقابلیت جستجو به‌عنوان یک منبع مهم اطلاعاتی گردآوری شده است.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی منطقه جنوب کشور، افزود: نسخ قدیمی ادبیات کهن مانند شاهنامه فرودسی، دیوان حافظ شیرازی و گلستان و بوستان سعدی شیرازی از سراسر جهان در حال جمع آوری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فاس با قدردانی از رویکرد تعامل و همکاری مدیریت اسناد و کتابخانه ملی فارس، فعالیت ها و برنامه های مدیریت اسناد و کتابخانه ملی را مهم و موثر توصیف و اضافه کرد: فعالیت برای نسل امروز در شاخه‌های مختلف فرهنگی و هنری درزمینه های نشر کتاب، ساخت فیلم، نمایش، هنرهای تجسمی، نمایش آثار موزه ای و .. زمینه را برای رشد و تعالی فرهنگی به‌ویژه برای نسل جوان فراهم می‌کند.

او ادامه داد: هر وقت که کارهای فرهنگی در جامعه کم‌رنگ‌تر بوده شاهد آسیب‌های اجتماعی بیش‌تری بوده‌ایم.

محسن نژاد فعالیت‌های فرهنگی این اداره کل در بافت تاریخی شیراز را نمونه‌ای از یک کار فرهنگی تأثیرگذار و اشتغال‌زا بیان و اضافه کرد: این اداره کل در محله بالا کفت شیراز، طرح هر خانه یک کارگاه را اجرا کرد که از نمونه‌های کارهای فرهنگی موفق برای ایجاد اشتغال جوانان و خانواده‌ها در حوزه صنایع‌دستی بود و موجب ترویج فرهنگ استاد و شاگردی و آموزش رشته‌های مختلف صنایع‌دستی شده است.

او اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمادگی دارد با مدیریت اسناد و کتابخانه‌های ملی  منطقه جنوب کشور در اجرای برنامه‌های فرهنگی و انتشارات همکاری کنند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد