hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > تماشای تلویزیون در تاریکی برای چشم‌ها مضر است؟

تماشای تلویزیون در تاریکی برای چشم‌ها مضر است؟

در حالی که تماشای تلویزیون در تاریکی ممکن است باعث آسیب دائمی نشود، بسیار مهم است که به راحتی چشم خود توجه داشته باشید و اقداماتی را انجام دهید که فشار چشم را کاهش می دهد.

تماشای تلویزیون در تاریکی ذاتاً برای چشمان شما مضر نیست، اما می‌تواند برای برخی افراد باعث خستگی و ناراحتی چشم شود. در اینجا چند فاکتور برای اینکه توصیه می‌شود در تاریکی به تماشای تلویزیون نپردازید وجود دارد:

1. خستگی چشم:

    - گشاد شدن مردمک چشم: در یک اتاق تاریک، مردمک چشم شما ممکن است گشاد شود تا با نور کم سازگار شود. اگر به یک صفحه تلویزیون روشن نگاه کنید، ممکن است چشمان شما برای تنظیم بیشتر کار کنند، که منجر به خستگی موقت چشم می شود.

2. حساسیت کنتراست:

    - کنتراست کاهش یافته: در یک محیط تاریک، کنتراست بین اتاق تاریک و صفحه روشن تلویزیون می تواند قابل توجه باشد. این ممکن است منجر به افزایش خستگی چشم شود زیرا چشمان شما دائماً با تغییرات روشنایی سازگار می شوند.

 3. قرار گرفتن در معرض نور آبی:

    - تأثیر نور آبی: در حالی که تماشای تلویزیون در تاریکی مستقیماً به چشمان شما آسیب نمی رساند، نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش ممکن است با ریتم شبانه روزی شما تداخل داشته باشد و کیفیت خواب را در صورت تماشای نزدیک به زمان خواب تحت تأثیر قرار دهد.

 4. خشکی چشم:

    - کاهش پلک زدن: وقتی روی صفحه نمایش در تاریکی متمرکز می شود، افراد تمایل دارند کمتر پلک بزنند که منجر به خشکی چشم می شود. این می تواند باعث ناراحتی و احساس شن ایجاد شود.

5. حساسیت به نور:

    - تغییر حساسیت: برخی از افراد ممکن است به تغییرات در شرایط نور حساس تر باشند و تماشای تلویزیون در تاریکی می تواند ناراحتی چشم را تشدید کند.

 6. روش‌های خوب مشاهده:

    - فاصله مناسب: فاصله معقولی از صفحه تلویزیون برای کاهش فشار چشم حفظ کنید. آکادمی چشم پزشکی آمریکا پیشنهاد می کند که در فاصله 20 تا 28 اینچ از صفحه نمایش بنشینید.

 7. وقفه های منظم:

    - قانون 20-20-20: قانون 20-20-20 را دنبال کنید—هر 20 دقیقه، 20 ثانیه استراحت کنید و به چیزی در فاصله 20 فوتی نگاه کنید تا فشار چشم را کاهش دهید.

8. تنظیمات صفحه را تنظیم کنید:

    - روشنایی و کنتراست: تنظیمات روشنایی و کنتراست تلویزیون خود را در سطوحی تنظیم کنید که برای چشمان شما راحت باشد.

9. نورپردازی اتاق:

    - نور محیطی ملایم: نور محیطی ملایم و ملایم اتاق را در نظر بگیرید تا کنتراست بین صفحه تلویزیون و تاریکی اطراف را کاهش دهید.

10. محدود کردن زمان تماشای صفحه قبل از خواب:

     - بهداشت خواب: برای بهبود کیفیت خواب، به طور کلی توصیه می شود که مدت زمان استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید، به خصوص قرار گرفتن در معرض نور آبی، یک ساعت یا بیشتر قبل از خواب

11. معاینه چشم:

     - چک آپ های منظم: اگر احساس ناراحتی مداوم یا تغییر در بینایی دارید، توصیه می شود برای یک معاینه جامع چشم با یک متخصص چشم مشورت کنید.

در حالی که تماشای تلویزیون در تاریکی ممکن است باعث آسیب دائمی نشود، بسیار مهم است که به راحتی چشم خود توجه داشته باشید و اقداماتی را انجام دهید که فشار چشم را کاهش می دهد. اگر نگرانی های خاصی دارید یا ناراحتی مداوم را تجربه می کنید، مشاوره با یک متخصص مراقبت از چشم توصیه می شود.

منبع: etemadonline-643627

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد