hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > آموزش سواد رسانه در خانه‌های فرهنگ و سرای محلات گرگان برگزار شد

آموزش سواد رسانه در خانه‌های فرهنگ و سرای محلات گرگان برگزار شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان گفت: به‌منظور توانمندسازی شهروندان در فضای مجازی، دوره‌های آموزش سواد رسانه در خانه‌های فرهنگ و سرای محلات برگزار شد.

"کریم علمی"  اظهارکرد: با فراگیری استفاده از فضای مجازی، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی مختلفی نیز گریبان‌گیر جامعه شده و لازم است که شهروندان برای ورود به این فضاها و استفاده از آن، مهارت‌های لازم از جمله سواد رسانه را فرابگیرند.

وی با اشاره به فعالیت خانه فرهنگ‌ رسانه زیر نظر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان بیان کرد: با توجه به تاثیرگذاری رسانه‌ها در سبک زندگی جامعه، این ضرورت از سوی سازمان احساس شد و خانه فرهنگ مشارکتی رسانه شکل گرفت‌ که یکی از رویکردهای اصلی آن، توانمندسازی شهروندان در فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای شهروندان است.

وی افزود: سواد رسانه به شهروندان کمک می‌کند تا از یک مصرف‌کننده محض خارج شده و به صورتی فعالانه در جریان انتقال اطلاعات قرار گیرند که در نهایت به سود آنان باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان گفت: دوره آموزشی سواد رسانه با سرفصل‌هایی از جمله ضرورت افزایش سواد رسانه، رویکردهای مختلف به آن، نحوه صحیح مواجهه با رسانه‌ها و شناخت انواع رسانه‌ و ویژگی هر یک، در خانه‌های فرهنگ و سرای محلات برگزار شده است.

گفتنی است ۱۶ خانه فرهنگ و سرای محله در شهر گرگان فعال است و دوره‌های آموزش شهروندی، کارگاه‌های مهارتی، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و ... را در شهر گرگان برگزار می‌کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد