hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی > بازدید استاندار خراسان رضوی از ابر پروژه انتقال آب به مشهد

بازدید استاندار خراسان رضوی از ابر پروژه انتقال آب به مشهد

استاندار خراسان رضوی برای پیگیری و نظارت بر روند پروژه انتقال آب دریای عمان به مشهد، از این ابرپروژه بازدید و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن در حاشیه بازدید یعقوبعلی نظری از این پروژه گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در پایان سال ۱۴۰۳ و نهایتا اوایل سال ۱۴۰۴ آب به زاهدان خواهد رسید. در این راستا افق پیش بینی شده از سوی ما برای مشهد مقدس پایان سال ۱۴۰۵ است.
محمدحسن اسدی با بیان اینکه ۲۰ پیمانکار در مسیر چابهار تا مشهد مقدس در حال فعالیت هستند، افزود: جبهه‌های در حال اجرای این پروژه شامل لوله‌گذاری، ساخت آبگیر، آب شیرین کن، پمپاژ و  بوده که هم‌اکنون تمامی پیمانکاران ما در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری اولیه ما انتقال آب به زاهدان است. در این راستا ۱۰ پیمانکار ما با پتانسیل ۲ کیلومتر لوله‌گذاری در روز فعال هستند که ظرفیت بسیار عظیمی است.

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن با تاکید بر اینکه پروژه انتقال آب از دریای عمان با توان مهندسان ایرانی در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: اقدام خوبی که با حضور استاندار خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انجام شد این بود که تصمیم گرفتیم با دستور وزیر صمت یک کارخانه لوله سازی در شهر زاهدان برای این پروژه احداث کنیم تا عملیات ساخت تسریع شود.
اسدی به وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه در مقیاس کل ۱۲ و نیم درصد است، با این حال سه پیمانکار در استان خراسان رضوی پروسه انشعاب آب، مسیرسازی و تونل را از قائن تا مشهد و کامه در تربت حیدریه دنبال می‌کنند.

وی در خصوص بازدید استاندار خراسان رضوی از این پروژه عنوان کرد: در این راستا طبق زمان‌بندی مقرر تا پایان سال آبگیر را به اتمام خواهیم رساند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد