hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > تراکتور لیگ 23؛ پرنوسان و کم ثبات

تیم سرخپوش تبریزی هنوز نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده کند

تراکتور لیگ 23؛ پرنوسان و کم ثبات

تراکتور در فصل جاری لیگ برتر پرنوسان نشان داده و هنوز به ثبات لازم نرسیده است.

تیمی که در 11 بازی گذشته خود پنج بار طعم شکست را چشیده و 6 بار پیروز شده است. آن‌ها در حال حاضر با کسب 18 امتیاز بر جایگاه پنجم جدول تکیه زده است. آن‌ها سپاهان، ذوب‌آهن، ملوان و استقلال را بالای سر خود می‌بینند که البته تعداد بازی‌های سپاهان و استقلال با تراکتور برابر نیست. زیردست تیم سرخپوش تبریزی هم پرسپولیس قرار دارد که 17 امتیازی بوده و دو بازی هم کمتر از تراکتور انجام داده است. تراکتور لیگ را با دوشکست متوالی مقابل سپاهان و پرسپولیس آغاز کردند اما در سه بازی بعد در مسیر بردهای اقتصادی یک بر صفر قرار گرفتند. بردهایی که موجی شد تا جمع امتیازهای سرخپوشان تبریزی به عدد 9 برسد و آن‌ها پس از پنج بازی رتبه چهارم جدول را به خودشان اختصاص دهند. سه بردی که پس از شوک دوشکست هفته‌های ابتدایی حاصل شد نشان می‌داد پاکو خمس تاکتیک تیمش را تغییر داده و تنها برنده شدن را بدون در نظر گرفتن بازی صرفا هجومی اما بی‌نتیجه در دستور کار قرار داده است. استقلال خوزستان، مس رفسنجان و هوادار سه تیمی بودند که تراکتوری‌ها هر سه را با نتیجه یک بر صفر از پیش رو برداشتند. اما این روند صعودی دوباره از هفته ششم دچار مشکل شد و شکست دور از انتظار تراکتوری‌ها مقابل شمس آذر قزوین شوک دوباره‌ای به تیم سرخپوش تبریزی وارد کرد. آن‌ها در هفته هفتم با چهار گل آلومینیوم اراک را شکست دادند تا کمی از غم شکست مقابل نماینده قزوین کم کنند.

در پنج هفته بعد هم تراکتوری‌ها در دوبازی به پیروزی رسید‌ند و سه بار شکست خوردند تا همچنان به روند پرنوسان و بی‌ثبات خودشان ادامه دهند. اما در ایام تعطیلات فصل گذشته لیگ برتر، قربان بردیف به‌واسطه جام جهانی از سمت خود در تیم تراکتور تبریز کناره‌گیری کرد و برای بازگشت به فوتبال باشگاهی روسیه، از سرمربیگری سرخ‌پوشان تبریزی استعفا داد. بعد از استعفای او، مدیران باشگاه تراکتور به سراغ استخدام پاکو خمس رفتند و تقابل با پیکان تهران در هفته دوازدهم بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، نخستین حضور خمس روی نیمکت سرخ‌پوشان تبریزی بود؛ مسابقه‌ای که با برتری تراکتوری‌ها خاتمه یافت. سرمربی اسپانیایی در شرایطی هدایت تراکتور تبریز را پذیرفت که سرخ‌پوشان با کسب 15 امتیاز از 11 مسابقه در جایگاه هفتم جدول بودند اما عملکرد پاکو خمس برای هواداران تراکتور رضایت‌بخش بود؛ به‌طوری‌که سرخ‌ها با هدایت خمس توانستند در جدول صعود چشمگیری را داشته باشند و خود را به جمع 4 تیم برتر فوتبال ایران رساندند که ماحصل این تلاش و رسیدن به جمع 4 تیم برتر، کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود. مدیران باشگاه تراکتور هم باتوجه به عملکرد خوب پاکو خمس، قرارداد او را 3 سال دیگر تمدید کردند تا همکاری سرخ‌پوشان تبریزی با سرمربی اسپانیایی تداوم داشته باشد. خمس فصل گذشته در 20 مسابقه در لیگ برتر و جام حذفی روی نیمکت تراکتور تبریز نشست که در این 20 مسابقه او موفق شد 11 پیروزی به‌دست آورد و 4 تساوی و پنج شکست هم در کارنامه سرمربی اسپانیایی به چشم می‌خورد. با این اوصاف او توانست میانگین 85/1 امتیاز در هر مسابقه را به نام خود ثبت کند که آماری قابل‌قبول محسوب می‌شود؛ به‌ویژه آنکه پاکو خمس توانست تراکتور را به کورس مدعیان برساند و این تیم را در جایگاه چهارم جدول جای داد.

خمس حالا به یک ‌سالگی حضورش در فوتبال ایران رسیده و جالب آنکه در این بازه زمانی توانسته در عرصه رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران، همراه تراکتور تبریز هم در لیگ برتر، هم در جام حذفی و هم در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا تجربه کسب کند که البته ماجراجویی‌های سرخ‌پوشان تبریزی در رقابت‌های آسیایی خیلی زود به پایان رسید و آن‌ها پیش از آنکه به مرحله گروهی برسند، در مرحله پلی‌آف از گردونه رقابت‌ها خارج شدند تا فوتبال ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا 3 نماینده داشته باشد و دوری تراکتور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تمدید شود. اما نگاهی دقیق‌تر به کارنامه پاکو خمس نشان می‌دهد که سرمربی اسپانیایی تراکتور در حالی توانسته جایگاه خود روی نیمکت لرزان تراکتور را حفظ کند و همچنان جزو مربیان محبوب در بین هوادار تراکتور باشد که فرمول او برای رسیدن به موفقیت، کسب بردهای اقتصادی بوده است. روندی که البته نمی‌تواند چندان تضمینی برای موفقیت تیم پرهوادار تبریزی باشد. تراکتوری‌ها در 4 بازی پایانی نیم‌فصل نخست باید به مصاف گل‌گهر سیرجان، پیکان تهران، ملوان بندرانزلی و صنعت‌نفت آبادان بروند. با توجه به در پیش بودن بازار زمستانه، درصورتی‌که پاکو خمس بتواند نتایج قابل‌قبولی کسب کند و جایگاه خود روی نیمکت سرخ‌پوشان تبریزی را مستحکم کند، تغییر و تحولات در فهرست تراکتوری‌ها دور از ذهن نیست. با توجه به عملکرد پرنوسان بازیکنانی مانند شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، امیرحسین حسین‌زاده و آلوارو خیمنس، آن‌ها برای حفظ جایگاهشان در فهرست تراکتور ماموریت دشواری را دارند. بر این اساس نه رتبه جدولی تیم سرخپوش تبریزی و نه جایگاه خمس مامشخص بوده و همه‌چیز را باید به پایان نیم‌فصل موکول کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
امیر حسین احتشامی
امیر حسین احتشامی
خبرنگار ورزشی

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد