hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > ۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند

۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند

یک سریال انگیزشی این موقعیت را فراهم می‌کند تا داستانی منسجم‌تر را با شخصیت‌هایی یکتا دنبال کنید که احتمالاً همانند شما مسیری دور و درازتر در برابرشان قرار دارد.

گاهی تنها نیاز به یک فیلم دو، سه ساعته نیاز دارید تا به شما انگیزه دهد که مسیر پیش‌رویتان را بپیمایید. ولی زمان‌هایی نیز وجود دارند که در دوره‌های طولانی‌تر نیاز به تحریک دارید.

در این اوقات یا می‌توانید به سراغ چندین فیلم انگیزشی بروید یا این که یک سریال انگیزشی را آغاز کنید. در واقع، گزینش یک سریال انگیزشی این موقعیت را فراهم می‌کند تا داستانی منسجم‌تر را با شخصیت‌هایی یکتا دنبال کنید که احتمالاً همانند شما مسیری دور و درازتر در برابرشان قرار دارد.

بنابراین، در این نوشتار شما را با لیست بهترین سریال های انگیزشی آشنا می‌کنیم که می‌توانند در این شرایط کمک حالتان باشند.

Girlboss

۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند - ویجیاتو

آغاز پخش سال ۲۰۱۷
ستارگان بریت رابرتسون، الی رید، جانی سیمونز
ژانر کمدی
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۱۳
 
Girlboss (2017) on IMDb 7.0/10
سوفیا آموروسو پایه‌گذار امپراتوری فشن Nasty Gal است که خیلی زود تبدیل به یک کسب و کار مولتی‌میلیون دلاری تبدیل شد. سریال Girlboss داستان آموروسو را دنبال می‌کند؛ کسی که کارش را با فروش لباس‌های کهنه از کمد خودش در سایت eBay آغاز کرد.
پس از پنج سال، او سرانجام توانست چندین سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر بزرگ با بهایی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را به خود جذب کند. در این سریال نشان داده می‌شود که چگونه فردی که شیفته چیزی‌ست می‌تواند در مسیری سخت از خود پایداری بروز دهد. گاهی رسیدن به پایین‌ترین کران ممکن دقیقاً چیزی‌ست که نیاز دارید تا بالأخره بتوانید در زمینه‌ای که می‌خواهید به پیروزی برسید.

The Last Dance

۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند - ویجیاتو

آغاز پخش سال ۲۰۲۰
ستارگان مایکل جردن، فیل جکسون، اسکاتی پیپن
ژانر مستند، بیوگرافی، تاریخی
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۱۰
 
The Last Dance (2020) on IMDb 9.1/10
 

بسکتبال ورزشی بود که مایکل جردن همه‌ی زندگی‌اش را به آن واگذار کرد. مهم نیست که آیا هوادار بسکتبال هستید یا نه. سریال مستند The Last Dance به همه یاد می‌دهد که هرگز از رویایتان دست نکشید. از آن با اهمیت‌تر نیز هیچگاه خودتان و چیزی که به آن باور دارید را تسلیم نکنید. ستارگان فراوانی از اِن‌بی‌اِی در این سریال حضور دارند ولی The Last Dance بیش‌تر روی مایکل جردن و دوران بازی‌اش در شیکاگو بولز متمرکز است. هر اپیزود از این مستند باعث می‌شود تا تماشاچیان انگیزه بگیرند تا در مسیر خود در زندگی بیش از پیش ثابت قدم باشند.

Unbreakable Kimmy Schmidt

۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند - ویجیاتو

آغاز پخش سال ۲۰۱۵
ستارگان الی کمپر، جین کراکوسکی، تایتس برگس
ژانر کمدی
سیزن‌ها ۵
اپیزودها ۵۲
 
Unbreakable Kimmy Schmidt (2015) on IMDb 7.6/10
 

اگر یک بازسازی دوباره در زندگی نیاز است، تماشای Unbreakable Kimmy Schmidt می‌تواند مفید باشد. کیمی پانزده سال گذشته را پس از دزدیده شدن در یک پناهگاه زندگی کرده و مورد سوء استفاده قرار گرفته است. کسی که او را دزدیده بود یک فرقه را می‌گرداند و پس از دستگیری‌اش، کیمی می‌تواند دوباره به شهر نیویورک بازگردد و زندگی خودش را داشته باشد. با این که این سریال روی ایده‌ای بسیار تیره بنیان شده است ولی در واقع یک کمدی بامزه به شمار می‌آید که می‌تواند برای هر کسی انگیزه‌ی ادامه‌ی روز را بدهد.

Ted Lasso

۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند - ویجیاتو

آغاز پخش سال ۲۰۲۰
ستارگان جیسون سودیکیس، برت گلدشتاین، برندن هانت
ژانر کمدی، درام، ورزشی
سیزن‌ها ۳
اپیزودها ۳۴
 
Ted Lasso (2020) on IMDb 8.8/10
 

شاید انتظار نداشتید زمانی که به دنبال لیستی برای معرفی سریال های انگیزشی می‌گشتید با سریالی رو به رو شوید که در آن مربی یک تیم فوتبال آمریکایی به عنوان مربی یک تیم فوتبال در لیگ برتر انگلیس استخدام می‌شود ولی باید گفت که Ted Lasso با وجود زمینه‌ی کمدی خود یکی از بهترین سریال های انگیزشی به شمار می‌آید.

دیوانگان فوتبال شاید نسبت به Ted Lasso دل خوشی نداشته باشند؛ چرا که این سریال تنها از فوتبال استفاده می‌کند تا نشان دهد یک دوست، همکار و شریک خوب چگونه می‌تواند درس زندگی به دیگران بدهد و آن‌ها را به انسان‌هایی بالغ‌تر تبدیل کند. این سریال به شما یاد می‌دهد تا در سختی‌ها، رو به مهربانی و درستکاری بیاورید، بهترین را در هر کس ببینید، مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید و از اشتباهات دیگران چشم‌پوشی کنید. زندگی بی‌نقص نیست ولی تد لاسو می‌خواهد شما زیباترین مسیر ممکن را برگزینید.

GLOW

آغاز پخش سال ۲۰۱۷
ستارگان الیسون بری، مارک مارون، بتی گیلپین
ژانر کمدی، درام، ورزشی
سیزن‌ها ۳
اپیزودها ۳۰
 
GLOW (2017) on IMDb 8.0/10
 
سریال GLOW داستان روث وایلدر را دنبال می‌کند. او دوران سختی را می‌گذارند و نمی‌تواند کاری برای خود پیدا کند. با داشتن تنها ۸۷ دلار، روث درگیر GLOW می‌شود که کوتاه‌شده‌ی خانم‌های دلربای کشتی (Gorgeous Ladies of Wrestling) است. وایلدر در بین کلی زرق و برق و در کنار تیمی گردآمده از الهه‌های دراماتیک به دنیا نشان می‌دهد که قوانین برای شکسته شدن ایجاد شده‌اند.

Arnold

۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند - ویجیاتو

آغاز پخش سال ۲۰۲۳
ستارگان آرنولد شوارتزنگر، جیمز کامرون، کن والر
ژانر مستند، بیوگرافی
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۳
 
Arnold (2023) on IMDb 8.0/10
 

نمی‌شود به سراغ معرفی سریال های انگیزشی برویم و به اثری اشاره نکنیم که یکی از موفق‌ترین انسان‌ها در زمینه‌های گوناگون و متفاوت را به نمایش می‌کشد. مستند ۳ اپیزودی Arnold نشان می‌دهد که چگونه آرنولد شوارتزنگر که در یک روستا در اتریش به دنیا آمده بود و خانواده‌ای نه چندان خوب داشت، ابتدا دنیای بدن سازی را به چنگ آورد، سپس تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ستارگان هالیوود در زمان خود شد و بعداً به عنوان فرماندار کالیفرنیا رو به سیاست آورد. سریال مستند Arnold می‌آموزد که اگر هدفی برای دستیابی داشته باشید، تنها نیاز به تلاش و مصمم بودن خود دارید.

Self Made: Inspired by the Life of Madam C.J. Walker

۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند - ویجیاتو

آغاز پخش سال ۲۰۲۰
ستارگان اکتاویا اسپنسر، تیفانی هدیش، کارمن اجوگو
ژانر بیوگرافی، درام، تاریخی
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۴
 
Self Made: Inspired by the Life of Madam C.J. Walker (2020) on IMDb 7.3/10
 

در این سریال چهار اپیزودی، مادام سی. جی. واکر یک امپراتوری نگه‌داری از مو را می‌سازد تا تبدیل به یک میلیونر خودساخته شود. در Self Made: Inspired by the Life of Madam C.J. Walker می‌بینیم که واکر چگونه تبدیل به نخستین زن میلیونر ایالات متحده شد و با وجود هر چیزی که دیگران به او می‌گفتند مصمم بود تا پیروز شود. این زن با وجود چالش‌ها و دردسرهای فراوان توانست از نوآوری و سرسختی خود بهره ببرد تا سرانجام به موفقیت برسد.

Barakamon

۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند - ویجیاتو

آغاز پخش سال ۲۰۱۴
ستارگان دایسوکه اونو، سوزوکو هارا، نوزومی فوروکی
ژانر انیمیشن، کمدی، درام
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۱۲
 
Barakamon (2014) on IMDb 8.2/10
 

داستان یک هنرمند خوش‌نویس جوان و بداخلاق که برای جمع و جور کردن خودش به یک جامعه‌ی جزیره‌ای فرستاده شده است می‌تواند پروسه‌ی خودیابی را به شکلی الهام‌برانگیز به نمایش بکشد. Barakamon سریالی است که می‌داند چگونه هنر، کم و بیش به شکلی ناخودآگاه از کوچک‌ترین دیده‌ها و کنش‌ها سرچشمه می‌گیرد و هنرمند درک‌های شخصی خود را به شکل گرامی‌داشتی از انسان‌ها و مکان‌هایی که برای او وزنی دارند بروز می‌دهد. پس شاید حتی اگر Barakamon بیش‌تر زمان خود را به رویدادهای عجیب و غریب و روزمره سرگرم باشد و درام را بیش از اندازه پررنگ نکند ولی با این وجود هنوز هم احساس می‌کنید با گذشت هر روز چیزی پراهمیت درون سیشو هاندا جا به جا می‌شود. با Barakamon شاهد انیمه‌ای خواهید بود که به شکلی فروتنانه و آغشته به طنز به سراغ بزرگ‌ترین پرسش‌های وجودیتی می‌رود.

Jenni Rivera: Mariposa de Barrio

آغاز پخش سال ۲۰۱۷
ستارگان گابریل پوراس، روزلیندا رودریگز، آنجلیکا سلایا
ژانر درام، موزیکال
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۹۱
 
Jenni Rivera: Mariposa de Barrio (2017) on IMDb 7.4/10
 

روایت این سریال درباره‌ی زندگی جنی ریوِرا، یکی از خوانندگان سرشناس نورتنیوست. ریورا در طول زندگی خود سختی‌های فراوانی را پشت سر گذاشت و Jenni Rivera: Mariposa de Barrio هم در نمایش آن‌ها کم نمی‌گذارد. اما جنی در برابر همه‌ی این سختی‌ها که هر کسی را تسلیم می‌کرد پایدار ماند تا بتواند در ژانر موزیکی که بیش‌تر در اختیار مردها قرار دارد خود را بشناساند. به این ترتیب، با یکی از بهترین سریال های انگیزشی طرف هستیم که نشان می‌دهد هر چقدر که زندگی چالش در برابرتان قرار دهد، با پایداری می‌توانید از پس آن‌ها برآیید.

As We See It

۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند - ویجیاتو

آغاز پخش سال ۲۰۲۲
ستارگان ریک گلسمن، سو آن پین، آلبرت روتکی
ژانر کمدی، درام
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۸
 
As We See It (2022) on IMDb 8.1/10
 

سریال انگیزشی As We See It حول محور سه شخصیت می‌چرخد: جک، وایولت و هریسون. این سه هم‌خانه‌ی بیست و چند ساله در طیف اوتیسم قرار دارند. آن‌ها در کنار مندی که سرایدارشان است گروهی کوچک و دوست‌داشتنی را تشکیل می‌دهند و سفرشان را در خود بِه‌سازی آغاز می‌کنند؛ سفری که گاهی دلگرم کننده است و گاهی دلتان را می‌شکاند. هر چند As We See It به طور آشکار روی یک اختلال مشخص تمرکز می‌کند اما شخصیت‌های این سریال کاملاً همذات‌پندارانه به تصویر کشیده می‌شوند. شخصیت‌پرازی‌های ظریف و با طراوت As We See It در کنار بالانسی تحسین‌برانگیز از کمدی و درام، این ساخته را تبدیل به یکی از ویژه‌ترین و بهترین سریال های انگیزشی می‌کند.

The Marvelous Mrs. Maisel

آغاز پخش سال ۲۰۱۷
ستارگان ریچل بروزناهان، الکس بورستین، مایکل زیگن
ژانر کمدی، درام
سیزن‌ها ۵
اپیزودها ۴۳
 
The Marvelous Mrs. Maisel (2017) on IMDb 8.7/10
 

داستان The Marvelous Mrs. Maisel درباره‌ی زنی خانه‌دار است که زندگی ظاهراً بی‌نقصش زمانی از هم می‌پاشد که همسرش پس از یک اجرای استندآپ کمدی او را ترک می‌کند. میریام میزل که با شنیدن این خبر از هم می‌پاشد، چند ساعت بعد در حالت مستی روی همان صحنه‌ی اجرا می‌رود تا او را متلاشی کند. تماشاچیان اجرای خانم میزل از توانایی‌هایش شگفت‌زده می‌شوند تا او بفهمد که چه استعدادی در زمینه‌ی استندآپ کمدی دارد. سریال انگیزشی The Marvelous Mrs. Maisel نشان می‌دهد که گاهی یک تراژدی باعث می‌شود پوسته‌ی دروغین یک زندگی که فکر می‌کنیم بی‌نقص است از بین برود تا با واقعیت رو به رو شویم و بتوانیم از دل آن یک موفقیت را بیرون بکشیم.

Abbott Elementary

۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند - ویجیاتو

آغاز پخش سال ۲۰۲۱ (در حال پخش)
ستارگان کوئینتا برانسون، تایلر جیمز ویلیامز، جنل جیمز
ژانر کمدی
سیزن‌ها ۲ (تا کنون)
اپیزودها ۳۵ (تا کنون)
 
Abbott Elementary (2021) on IMDb 8.2/10
 

مستندنمای Abbott Elementary گروهی از آموزگاران درستکار ولی کم‌پول را دنبال می‌کند که تلاش دارند تا آموزشگاهشان را به مکانی بهتر تبدیل کنند. با وجود این زمینه‌ی ساده ولی قلب بزرگ سریال و مشاهدات دقیقش درباره‌ی یک سیستم آموزشی رنگ و رو رفته سیتکامی خوشایند را به وجود می‌آورد. Abbott Elementary به طور کلی شخصیت‌های درون خود را به تعالی می‌رساند و نشان می‌دهد این آموزگاران که خدمت مهمی را ارائه می‌کنند چه میزان دست کم گرفته می‌شوند، آن هم بدون این که ظاهر موعظه‌گرانه به خود بگیرد.

The Baby-Sitters Club

۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند - ویجیاتو

آغاز پخش سال ۲۰۲۰
ستارگان سوفی گریس، مومونا تامادا، شی رودولف
ژانر ماجراجویی، کمدی، درام
سیزن‌ها ۲
اپیزودها ۱۸
 
The Baby-Sitters Club (2020) on IMDb 7.5/10
 

این سریال تجلی خوش‌بینی و روحیه‌ی همدلی‌ست که می‌توان امید داشت که بتوانیم از نسل‌های جوان‌تر فرا بگیریم. شخصیت‌های مرکزی The Baby-Sitters Club کسب و کار محلی خود را آغاز می‌کنند و در طی آن یاد می‌گیرند که چگونه خوش باشند و باعث التیام دیگران شوند آن هم در حالی که در برابر همه‌چیز، از تبعیض تا مشکلات خانوادگی خودشان، قرار می‌گیرند. در پس شیطنت‌های فکاهی شخصیت‌های The Baby-Sitters Club، یک حس ناتوانی و درماندگی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با این وجود، همان طور که از یکی از بهترین سریال های انگیزشی می‌توان انتظار داشت، این شخصیت‌ها رو به پیش حرکت می‌کنند تا هر کاری که از دستشان برمی‌آید را برای درست کردن چیزهایی که به آن‌ها گفته می‌شود بیرون از کنترلشان است به کار می‌برند.

Trying

آغاز پخش سال ۲۰۲۰ (در حال پخش)
ستارگان ریف اسپال، استر اسمیت، شان بروک
ژانر کمدی، درام، عاشقانه
سیزن‌ها ۳ (تا کنون)
اپیزودها ۲۴ (تا کنون)
 
Trying (2020) on IMDb 8.0/10
 

سریال Trying یک نمایش واقع‌گرایانه ولی دل‌ربا درباره‌ی جفت‌هایی‌ست که می‌خواهند یک زندگی و آینده‌ای پایدار را برای خود بسازند. تم‌های سنگینی در این سریال همانند ناباروری، خیانت و پدر و مادر بودن مورد کند و کاو قرار می‌گیرند ولی جفت بسیار دوست‌داشتنی نیکی و جِیس تماشاگران را در بالا و پایین همه‌ی این موارد همراهی می‌کنند. قلب و شوخ‌طبعی Trying نه تنها هنگام تماشا باعث آرامش می‌شود بلکه یکی از بهترین سریال های انگیزشی و الهام‌برانگیز به شمار می‌آید که روی درام‌های سنگین تمرکز دارد.

The Queen’s Gambit

۱۵ سریال انگیزشی که شما را به پیش می‌رانند - ویجیاتو

آغاز پخش سال ۲۰۲۰
ستارگان آنیا تیلور-جوی، کلوئی پیری، بیل کمپ
ژانر درام
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۷
 
The Queen 8.5/10
 

برای معرفی سریال های انگیزشی می‌توانیم به سراغ The Queen’s Gambit برویم. این سریال کوتاه ماجرای دختری بی‌سرپرست را نشان می‌دهد که یادگیری و علاقه‌اش نسبت به شطرنج او را به مرور از بازی در یک انباری تنگ و تاریک با سرایدار یتیم‌خانه تا بزرگ‌ترین پیکارهای جهانی می‌فرستد. با این وجود، الیزابت هارمون به راحتی چنین مسیری را نمی‌پیماید. او باید با دست‌کم گرفته‌شدن به عنوان یک شطرنج‌باز دختر، اعتیاد، غرور خودش و چنین چالش‌هایی دسته و پنجه نرم کند و در این راه به تماشاچیان الهام می‌بخشد که چگونه با سختی‌هایی که یا خودمان خاستگاهشان هستیم یا زندگی در برابر ما قرار می‌دهد بجنگیم و ناامید نشویم.

منبع: ویجیاتو

منبع: faradeed-165148

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد