hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > کشف تازه چینی‌ها در مریخ؛ ساختارهای عجیب و غریب

کشف تازه چینی‌ها در مریخ؛ ساختارهای عجیب و غریب

مریخ‌نورد چینی ساختارهای چندضلعی زیرزمینی را که زیر سطح این سیاره سرخ مدفون شده‌، کشف کرد. به نظر می‌رسد این ساختارها به آب از دست رفته مریخ نیز مربوط هستند.

در مطالعه جدیدی که در مجله Nature Astronomy منتشر شده است، تیمی از محققان آکادمی علوم چین اعلام کردند که با استفاده از داده های به دست آمده از قابلیت‌های راداری مریخ نورد Zhurong، چندین چند ضلعی مرموز زیرزمینی را پیدا کرده‌اند.

زیر سطح آن که احتمالاً توسط یخ تشکیل شده اند. این مریخ‌نورد با استفاده از این رادار با تکنولوژی بالا، Utopia Planitia، دشت بزرگی در نیمکره شمالی سیاره که پوسته غیرفعال ژرونگ هنوز در آن قرار دارد را حفاری کرد تا ببیند در زیر آن چه اتفاقی می‌افتد.

بر اساس خوانش‌های ژرونگ، تیم فضایی چین در مجموع ۱۶ ساختار چند ضلعی در مساحتی حدود سه چهارم مایل مربع پیدا کرد که پیشنهاد توزیع گسترده‌ای از چنین زمین‌هایی در زیر سطح مریخ است.

اگرچه ناسا در موارد قبلی چند ضلعی‌های مریخی جذاب مشابهی را شناسایی کرده بود، اما این اولین باری است که کسی از رادار نفوذی زمین (GPR) برای اندازه گیری آنها استفاده می‌کند. محققان چینی معتقدند که این چند ضلعی‌ها احتمالاً توسط چرخه‌های انجماد و ذوب مانند آنچه در زمستان و بهار روی زمین اتفاق می‌افتد، ایجاد شده‌اند.

منبع: همشهری

منبع: faradeed-164945

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد