hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > اخذ ۳۶۰۰ سند تک برگ برای اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

اخذ ۳۶۰۰ سند تک برگ برای اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در فرآیند ادواری ارزیابی عملکرد کمی و کیفی ادارات کل راه و شهرسازی کشور نسبت به برنامه اجرایی ابلاغی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در سالجاری، معاونت املاک و حقوقی این اداره کل در مقایسه با سایر ادارات همتراز توانست رتبه برتر کشوری را کسب کند.

 به گزارش رویداد ایران - عطاء اله اکبری افزود: فرآیند تحصیل و شناسایی زمین‌های دولتی، تامین، نگهداشت، حقوقی و واگذاری زمین از جمله مهمترین فعالیت های اولویت‌دار معاونت املاک و حقوقی این اداره کل محسوب می شود که عملکرد این معاونت در سال جاری در مقایسه با برنامه اجرایی ابلاغی از سوی سازمان‌ملی زمین‌و مسکن فراتر از اهداف و برنامه بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا در برنامه اجرایی ابلاغی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در اخذ اسناد مالکیت تک‌برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ تعهد این اداره کل در سالجاری ۱۶۰۰ برگ بود که با تلاش های همکاران ما در معاونت املاک و حقوقی با رشد ۲۰۰ درصدی شاهد اخذ ۳۶۰۰ سند تک برگ برای اراضی دولتی در استان هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اخذ اسناد تک‌برگی در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

اکبری با بیان اینکه این اداره کل در راستای حفاظت از حقوق بیت المال از تمام توان حقوقی خود بهره می‌گیرد تا به بهترین شکل ممکن از اراضی دولتی صیانت و حفاظت کند، گفت: همچنین در بخش حقوقی با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت این اداره کل ۱۷۰ هکتار از اراضی دولتی استان در سالجاری خلع ید و رفع تصرف شد و برای متصرفین آنها نیز طرح دعوی و تشکیل پرونده گردید.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در چارچوب قانون هر جا که متخلفین و مسببین مرتکب تخریب و یا تفکیک غیر مجاز اراضی دولتی شوند با آنها به شدت برخورد می شود شهروندان استان می‌توانند علاوه بر سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد