hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > تداوم استفاده 54 درصد کاربران از شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده

تداوم استفاده 54 درصد کاربران از شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده

مخاطبان «شبکه شرق» به پرسشی در خصوص فیلترینگ و تاثیر آن بر میزان استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی پاسخ داده‌اند.

سایت «شبکه شرق»، دوم آبان از مخاطبان خود پرسید که آیا فیلترینگ اینترنت باعث کاهش استفاده‌شان از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی نظیر اینستاگرام، توییتر و تلگرام شده‌است یا خیر؟ 

در این نظرسنجی که به مدت یک ماه و تا دوم آذر روی سایت «شبکه شرق» قرار داشت 6 هزار و 188 نفر شرکت کردند. از این میان 54.27 درصد به گزینه «خیر» رای داده‌اند. در واقع 3 هزار و 358 نفر گفته‌اند پس از فیلترینگ میزان استفاده‌شان از شبکه‌های  اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی  نظیر  اینستاگرام، توییتر و تلگرام کاهش نداشته‌است. 

35.41 درصد نیز گزینه «بله» را انتخاب کرده‌اند به این معنا که 2 هزار 191 نفر از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی شبکه شرق بعد از فیلترینگ کمتر از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌‌کنند و احتمالا شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی را جایگزین کرده‌اند.

گروه سوم نیز که شامل 639 نفر یعنی 10.33 درصد از شرکت‌کنندگان می‌شود، گزینه سوم را انتخاب کرده‌اند که نشان می‌دهد فیلترینگ «تا حدودی» باعث تغییر میزان دسترسی آنها به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌هایی چون اینستاگرام، تلگرام و توییتر شده‌است.

 

منبع: sharghdaily-908401

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد